דיפלומט מנפיקה: המשקיעים יתמודדו עם שאלת המונופולים בישראל
דיפלומט אחזקות בדרך לבורסה. החברה הגישה טיוטת תשקיף להנפקת מניות ראשונה בבורסה בתל-אביב. שווי החברה לפני הכסף ינוע בין 1 ל-1.2 מיליארד שקל. החברה תנפיק 20% מהמניות, כלומר הגיוס מסתכם בטווח של 250 מיליון שקל עד 300 מיליון. המשקיעים יצטרכו לשקלל את סך התרחישים משום שדיפלומט היא חברת קמעונאות רווחית יותר מהמתחרות (3% רווח נקי מההכנסות), אך קיים מעליה איום של הכרזה כמונופול.
דיפלומט מעסיקה כיום ברחבי העולם כ-2,500 עובדים. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל, עם EBITDA בסך של כ-109.2 מיליון שקל, לעומת כ-102 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019, ועם רווח נקי בסך של כ-58.7 מיליון שקל, לעומת כ-44.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019. כלומר החברה אימצה מדיניות לחלוקת דיבידנד, במסגרתה היא מחלקת מדי שנה לבעלי מניותיה 50% מהרווח הנקי. החברה נפגעה באופן משמעותי מהתחזקות השקל משום שהיא מפיצה גם למדינות כמו קפריסין, גיאורגיה, דרום אפריקה וניו זילנד.
נתונים טובים, אולי טובים מדי. כלומר ההצלחה של החברה מביאה לידי כך שהיא תוכרז כמונופול בתחומה. בשנה שעברה דחק שר הכלכלה הקודם אלי כהן להכיר בדיפלומט יחד עם שסטוביץ כמונופול בתחום הטואלטיקה (תוך אישומים על פעולות עקיפות שונות למניעת ייבוא מקביל). הממונה על התחרות בחרה שלא לפעול בתחום, אך באווירה הפוליטית הנוכחית, בהחלט יכול להיות שהכנסת תדרוש מהרגולטור לחשוף שיניים חדות יותר למול חברות ייבוא ענקיות כמו דיפלומט ותמיכה בייבוא מקביל.
החברה מזכירה בטיוטת תשקיף שינויים בהוראות רגולטוריות וחקיקה כסכנה אפשרית וכאל שעלולים להשפיע על רווחיות הקבוצה לרעה. למשל, דרישות רגולציה על תחום פעילות הקבוצה בהיבטי צרכנות שונות לרבות דרישות ומגבלות בנוגע להפצת מוצר, וכן הגבלות בהיבטי מיסוי, מכס, הגנת הצרכן ודרישות ומגבלות הגבלים עסקיים. החברה לא מרחיבה מעבר לכך, אך מצביעה על כך שמדובר באיום בינוני על רווחי החברה.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיפלומט נמצאת בשליטת המשפחות מנדל ווימן. היא מחזיקה בשיתופי פעולה עם פרוקטר אנד גמבל (P&G), מונדליז (Mondelez) ונסטלה (בגיאורגיה). דיפלומט מפיצה ומשווקת מוצרים ומותגים מובילים ומוכרים, וביניהם: ג'ילט, בראון, דורסל, נוטרילון, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, קיקומן, היינץ, בלו-בנד, מילקה, ג'יי'קובס, פרינגלס, אריאל, אולוויז, טמפקס, פמפרס, , מותגי תחליפי הבשר ביונד-מיט ועוד. בנוסף, החברה הינה הבעלים של מותג הטונה סטארקיסט.
היא חברה ותיקה ומובילה בתחום של מכירה והפצה של מוצרי צריכה המוניים (FMCG - Fast Moving Consumer Goods), והיא המפיצה והמשווקת של מותגים בינלאומיים רבים, בעיקר בתחומי המזון, הטיפוח וההיגיינה.
דיפלומט ממוקמת בקרית שדה התעופה בסמוך לנתב"ג, היא אחת מהחברות המובילות במשק הישראלי בתחומה. החברה מוכרת את מוצריה, בין היתר, לרשתות קמעונאיות בתחומי המזון, רשתות הדרגסטור, בתי מרקחת, מכולות, מסעדות ולסיטונאים. דיפלומט מציינת, כי מטרת העל שלה היא להיות שחקנית מובילה בענף ה-FMCG בכל תחומי פעילותה.
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- נפילות באסיה, ארביטרז' שלילי - מה יהיה היום בבורסה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
דיפלומט הוקמה בשנת 1963 כמפעל לייצור סכיני גילוח, ובשנת 1968 הפכה גם למפיצה ומשווקת של מוצרי טואלטיקה, כאשר בשנת 1996 מכרה את המפעל והתמקדה בפעילות ההפצה והשיווק. בשנת 1995 חתמה על הסכם ייצוג בלעדי עם פרוקטר אנד גמבל בישראל, ולאחר מכן על שיתופי פעולה דומים עם מונדלז, היינץ, קלוגס וחברות נוספות. שיתופי פעולה עסקיים אלה הלכו והתהדקו עם השנים, ובהתאם חנכה החברה בשנת 2008 גם את פעילותה בגיאורגיה. בהמשך, נמשכה ההתרחבות הבינלאומית של הקבוצה, והיא פתחה פעילויות נוספות גם בדרום אפריקה ובקפריסין (בשתיהן ב-2011), ובניו זילנד (2016).
בחלק ממדינות פעילותה קיבלה דיפלומט לידיה את הטיפול המלא במערך המכירות וההפצה מידי פרוקטר אנד גמבל, לאור שיתוף הפעולה המוצלח בישראל והיכולות התפעוליות הגבוהות שהציגה החברה בשוק הישראלי, בו החלה את פעילותה.
לאחרונה רכשה דיפלומט 50% מחברת מדיטרנד, המייבאת ומשווקת מוצרי בריאות, תוספי תזונה ותרופות ללא מירשם. כמו כן, רכשה החברה 50% מחברת CDSL, המוחזקת בשיתוף עם חברת כמיפל, והמספקת את שירותי הלוגיסטיקה וניהול המרלוג לרשת סופר פארם בישראל.
דיפלומט מספקת ללקוחותיה שירות מלא, הכולל את כל חלקי שרשרת האספקה, החל משלב רכישת המוצרים ועד לשלב הסופי של מכירתם. לחברה מערך טכנולוגי מתקדם, לרבות בתחום הלוגיסטי, התומך בצורה אופטימלית במכירות, בתהליכי ההזמנה ובעלויות. במקביל לפעילות השיווק וההפצה, מספקת החברה גם ללקוחותיה גם שירותי TPL (איחסון, ליקוט והספקה) כקבלנית חיצונית, מה שמהווה את אחד ממנועי הצמיחה של החברה.
דיפלומט מנהלת כיום את פעילותה בישראל באמצעות המחסן הלוגיסטי שלה בקרית שדה התעופה, והיא חתמה לאחרונה על הסכם עקרונות להעברת המחסן לאתר בשטח של כ-80 דונם באזור התעשייה בקיסריה.
לדיפלומט מספר מנועי צמיחה לשנים הקרובות, כגון: העמקת הפעילות במסגרת שיתופי הפעולה שלה עם הספקיות הבינלאומיות, הרחבת סל המותגים, הגדלת הפעילות בתחום הפתרונות והשירותים הטכנולוגיים, התרחבות גיאוגרפית והרחבת הפעילות בתחום התחליפים הצמחיים, תוספי המזון והמוצרים הפרה-רפואיים.
- 4.שאלה 02/03/2021 20:17הגב לתגובה זואיזה תאריך היא תונפק לבורסה?
- 3.אילגילט 14/02/2021 20:08הגב לתגובה זוחייבים לפתוח ייבוא מקביל
- 2.לרון 14/02/2021 16:00הגב לתגובה זוסכיני הגילוח דיפלומט עוד מהשרות הצבאי,מניה נהדרת ביציבותה,סוג של אג"ח+,צמיחה גדולה אין שם לכן לוקחת סיכון מוגבר בחו"ל
- 1.החברה הזאת היא כל מה שרע בקפיטליזם ובאי התחרות במדינה (ל"ת)פטריוט 14/02/2021 15:49הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 0% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
שיעור התפוסה עלה ל-97%, הרווח הנקי קפץ ב-114%, וחברת הנדל״ן המניב עדכנה כלפי מעלה את התחזית לשנה הנוכחית
גב-ים, מחברות הנדל״ן המניב הבולטות בענף, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי, כשהיא מציגה בכלל המדדים התפעוליים. החברה עוסקת ביזום, תכנון, הקמה, השכרה וניהול של פארקי הייטק, אזורי תעשייה, בנייני משרדים, לוגיסטיקה ושטחי מסחר ברחבי הארץ, וגם פועלת בייזום פרויקטים למגורים ולפינוי-בינוי.
נכון לסוף הרבעון השלישי, שיעור התפוסה בנכסיה המניבים של החברה עומד על כ-97%, עלייה של אחוז מהרבעון הקודם ושל שני אחוזים מתחילת השנה. לגב-ים נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.2 מיליון מ"ר, כולם אינם משועבדים.
מניית גב ים 0% עלתה מתחילת השנה ב-45%, וב-12 החודשים האחרונים רשמה תשואה של 35.8% כשהיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-8.9 מיליארד שקל
עיקרי התוצאות לרבעון השלישי
ה-NOI של גב-ים ברבעון השלישי הסתכם בכ-194 מיליון שקל - זינוק של 11.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-NOI ב-560 מיליון שקל, עלייה של 9%, מתוכן גידול של 5% בנכסים זהים.
- גב ים: 9% צמיחה ב-NOI, שיעור התפוסה יציב על 96%
- הגשם הוביל להפסקות חשמל - הקבלן התנער מאחריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-FFO ברבעון עמד על 110 מיליון שקל - גידול של 6.5% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם ה-FFO ב-322 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
