מיוחד

מתחת לראדר: 3 מניות קטנות בת"א - שהאנליסטים אוהבים

מדד היתר 50 הוסב בשבוע שעבר למדד ה-SME60. מי הן המניות המעניינות יותר במדד?
נדב לוי | (4)

כחלק מהרפורמה במדדים, הושק בשבוע שעבר מדד ה-SME60 שהחליף את מדד ה'יתר 50' הוותיק. בשבוע הראשון להשקתו צלל המדד ב-3.6% בזמן שמדד ת"א 35 החדש דווקא זינק 2.5%. ההערכות בשוק הן שהנפילה במדד מניות השורה השלישית הייתה סוג של תיקון לראלי הגדול שנרשם באותן מניות טרם כניסתן למדד עם השקת הרפורמה, וזאת כאשר הסוחרים פעלו לקראת ביצוע ההתאמות מצד תעודות הסל (שהיו מחויבות לרכוש). גם כעת לא מעט פעילים בשוק סבורים שמניות רבות במדד מתומחרות גבוה מידי ועלולות לסבול מלחץ מכירות.

Bizportal פנה למספר גופים וביקש מכל אחד מהם לסמן מניה אחת שמחוץ לת"א 125 שמתומחרת בזול ובעלת פוטנציאל לאפסייד נאה. הנה הרשימה:

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של 'ווליו-בייס'

דוניץ. "חברה העוסקת בייזום, תכנון, פיתוח, בנייה, שיווק ומכירה של פרויקטים לבנייה למגורים, בעיקר באזורי ביקוש במרכז הארץ. החברה רשומה בפנקס הקבלנים כקבלן לעבודות הנדסה בנאיות ומסווגת בסיווג ג-5, המאפשר לה לבצע עבודות בנייה בהיקף בלתי מוגבל. אנו מייחסים חשיבות רבה לכך שהחברה מנהלת ומבצעת את הפרויקטים שלה, כך היא מיטיבה לשלוט על ביצוע הפרויקט הן ברמת האיכות והן ברמת התקצוב ויכולה להגדיל את הרווחיות. לאור העובדה שהשחקנים בתחום הביצוע היום נחלשו ליכולת הבנייה העצמית חשיבות רבה. הפרויקטים של החברה מאופיינים בקהל יעד של מעמד הביניים ומעלה, אשר צורך דירות שמחירן נע סביב 1.7-2.5 מיליון שקל ליח"ד. החברה פעילה גאוגרפית בין אשדוד לפתח תקווה, כשלחברה מאסה של פרויקטים באזור המרכז, בעיקר בראשון לציון, אשדוד וגני תקווה. דוניץ יוזמת דירות למגורים 549 יח"ד (בשיווק וביצוע) חלק החברה הוא 463 יח"ד, כאשר 186 מהן מכורות (40%), מסירה של יח"ד אלו תתבצע בין 2017 עד 2018. לחברה מלאי קרקעות נרחב אותן רכשה בעבר (בין 1977-2011) על קרקעות אלו קיימת תב"ע בתוקף לבניית 1,217 יח"ד (בראשון לציון, אשדוד, רחובות וגני תקווה) שצפי המסירה שלהן נע בין 2018-2027. בנוסף בבעלות החברה קרקעות לעוד מאות יח"ד שנמצאות בשינויי ואישורי תב"ע".

"עד שנת 2018 צפויה החברה להשלים ולהכיר בהכנסות של מעל ל- 800 מיליון שקל מהפרויקטים שבביצוע (כש-40% מכור), מה שצפוי להניב לה רווח גולמי שטרם הוכר בהיקף של כ-168 מיליון שקל. הפרויקטים בתכנון שיסתיימו בין השנים 2018-2022 צפויים להניב הכנסה של כ- 1.5 מיליארד שקל ורווח גולמי של כ-360 מיליון שקל. כמעט כל המימון של החברה נובע מהליווי הפיננסי של הפרויקטים אותם היא מבצעת, עלות הכסף של דוניץ היא נמוכה ונעה בין פריים 0.3% לפריים 0.7%, גם נקודה זו מצביעה על החוסן הפיננסי של החברה".

"אנו ממליצים על מניית דוניץ 'קנייה' במחיר יעד של 93 שקל למנייה המשקף אפסייד של כ- 25%. אנו מוצאים את תחום הייזום למגורים כבעל סיכונים נמוכים לאור הביקוש הקשיח והתחלות הבנייה הבלתי מספקות, ולאור מיקומן הגאוגרפי של הקרקעות שבבעלות החברה באזורי ביקוש.להערכתנו אחזקה בחברה המנוהלת היטב (בהובלה של ניסים אחיעזרא מנכ"ל החברה ובעל מניות), שנמצאת בתחום בעל צמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה, בעלת מדיניות חלוקה של 50% מהרווח הנקי כדיבידנד ומחזיקה בארסנל נאה של קרקעות לעשור הבא, היא תוספת רצויה לתיק ההשקעות".

רוסאריו ייעוץ ומחקר

כנפיים. "חברת האחזקות הגדולה בישראל בתחום התעופה. לכנפיים 4 החזקות ישירות, כולן פועלות בתחומי התעופה: אל על (35.3%), גלובל ליסינג (100%) אשר עוסקת בפעילות החכרת מטוסים שבבעלותה לחברות תעופה זרות, כנפי תחזוקה (100%) אשר מספקת שירותי תחזוקת מטוסים לחיל האוויר, ו-50% ב-QAS שמספקת שירותי קרקע לחברות תעופה ומפעילה דוכני קפה וטרקליני נוסעים ואח"מ בנתב"ג".

"בניגוד לפעילותה הציבורית של אל על, והסיקור התקשורתי הנרחב שהיא זוכה לו (לטוב ולרע), פעילותה של גלובל ליסינג פחות מוכרת לציבור הרחב ופחות מסוקרת בכלי התקשורת. למרות שהיא לא נמצאת באור הזרקורים, מתרחשים בגלובל בשנה האחרונה תהליכים חיוביים שמשפיעים באופן ישיר על תוצאותיה. אחרי שנתיים (2014-2015) של ירידה בהיקף ההכנסות, פעלה גלובל בשנה החולפת להגדלת צי המטוסים שבבעלותה ומספר עסקאות החכירה שלה. במסגרת זו רכשה החל מהרבעון השלישי של שנת 2015 ארבעה מטוסים בהיקף כולל של כ-200 מיליון דולר, והחכירה אותם לארבעה לקוחות חדשים. צבר ההכנסות הגלום בארבע עסקאות אלה במועד השלמתן היה כ-177 מיליון דולר. מהלך זה, לצד מכירת מטוסים ותיקים, הביאו לחידוש והצערת צי המטוסים של גלובל, שעומד נכון להיום על 14 מטוסים, שמוחכרים ל-10 לקוחות שונים ממדינות ב-4 יבשות. כפועל יוצא מהמהלכים הללו, גלובל הציגה תוצאות חיוביות מאוד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016, תוצאות שמצביעות על גידול בהיקף הנכסים של החברה, בצבר ההזמנות שלה, בהכנסות וברווחיות".

"נציין כי גלובל ליסינג לא מעסיקה עובדים ושירותי ההנהלה והניהול הנדרשים לצורך פעילותה מסופקים לה על ידי חברת האם, כנפיים, במסגרת הסכם למתן שירותי ניהול. אנו מאמינים שבמחיר השוק הנוכחי של מניית כנפיים קיים פוטנציאל UPSIDE מהותי, בזכות פעילות גלובל ליסינג, שלטעמנו מתומחרת בחסר בתוך מניית כנפיים. אנו מניחים שהוצאות המימון של כנפיים לשנת 2017 יעמדו על כ-4 מיליון דולר, והוצאות ההנהלה והכלליות יעמדו על כ-2.5 מיליון דולר (סך הכל הוצאות בגובה של כ-6.5 מיליון דולר). התקבולים שצפויה כנפיים לקבל כדמי ניהול מגלובל ליסינג, יחד עם התקבולים משתי חברות הבת הקטנות כנפי תחזוקה ו-QAS, אמורים לכסות את הוצאות המימון וההנהלה של החברה בשנת 2017, כך שכל דיבידנד נוסף מגלובל, או מאל על, יוכל לשמש את כנפיים לחלוקת דיבידנדים, או לחלופין להקטנה נוספת של החוב הפיננסי של החברה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"השווי הנכסי הנקי של כנפיים, בהתבסס על הערכות שווי של כל החזקה בנפרד (ולא על לפי שווי שוק), מוערך על ידנו בכ-708 מיליון שקל. משווי זה נגזר מחיר מניה של 44 שקל. הדיסקאונט במניית כנפיים יתאפס אם המניה תניב תשואה של כ-42%. אפשרות נוספות להתאפסות הדיסקאונט היא ירידה של מניית אל על לשווי של כ-1.3 שקל - זהו למעשה השווי למניית אל על שמגלם שוויה הנוכחי של מניית כנפיים. לסיכום, מניית כנפיים מאפשרת חשיפה סולידית לעולם התעופה הישראלי, ובזול".

גיל מוסבי, מנהל יחידת המניות במחלקת המחקר באקסלנס

חג'ג' "חברה העוסקת בתחום הנדל"ן בשוק המקומי בלבד. הפרויקט המשמעותי של החברה הציבורית היה מגדל הארבעה הדרומי הכולל מעל 30 אלפי מ"ר, במסגרתו ארגנה החברה קבוצת רכישה לצורך רכישת משרדים. בשנים האחרונות חל שינוי במודל העסקי וקפיצת מדרגה משמעותית בפעילות, מחברה שמארגנת קבוצות רכישה תמורת דמי ארגון לעבר חברה בעלת פעילות יזמית (מלאה או באמצעות ארגון קבוצות). כאשר שלושה פרויקטים גדולים נוספים מהווים את הפוטנציאל לשנים הקרובות: סומייל, איינשטיין ושדל. בנוסף, רכשה קרקעות נוספות ובנתה צבר עתידי וחזק , כאשר תמהיל העסקאות ממשיך להיות מוטה לאזור ת"א רבתי, בלב אזורי הביקוש. היתרון של החברה הוא בייזום פרויקטים מורכבים שפוטנציאל הזכויות בהם רחוק ממיצוי תוך ניצול מיטבי של הידע שנצבר בתחום התכנון והבנייה, בד בבד עם הקטנת הסיכון בהיבט היזמי והפיננסי".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ישראל ישראלי 24/02/2017 06:20
    הגב לתגובה זו
    ושלא יעבדו עליכם.
  • 3.
    חצי אמת גרועה משקר.מחפשים פריארים להשחיל. (ל"ת)
    זהירות רבה 23/02/2017 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 23/02/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    בושה כול האנלסיטים האלו מריצים מניות שוק הפישפישים , את הבורסה הפכו לקזינו .
  • 1.
    אנייאני 23/02/2017 12:27
    הגב לתגובה זו
    מניות שעלו המון השנה עם סחירות של חנות מכולת ייפלו חזק בעת מימוש אפילו קטן בשוק.אז למה להמליץ לגברת כהן מחדרה להכנס לשם? זהו,אין אינטגריטי יותר?
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.