צביקה שווימר מנכל אלקטרה צריכה
צילום: דורון ברסקי
ראיון

"השקת קרפור הרבה מעבר לציפיות; הביצועים פנטסטיים"

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה על רכישת פעילות הקניינות של אדידס, על הצמיחה והרווח הגדול בתחום הפנאי והספורט וגם - האם קרפור רווחית?
דור עצמון | (13)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה 0.62% חתמה על הסכם זכיינות מורחב עם אדידס, בהמשך למזכר ההבנות מחודש מאי האחרון. במסגרת ההסכם אדידס העולמית תעביר 28 סניפים שלה (מתוכם 4 חנויות עודפים וחנות הנמצאת בהקמה) להפעלת אלקטרה מוצרי צריכה כזכיינית החל מחודש אוקטובר 2023. לאחר ההעברה, כאמור, תפעיל אלקטרה מוצרי צריכה 46 סניפים של רשת חנויות הספורט אדידס בישראל, לעומת 18 חנויות שהפעילה עד כה, לאחר שרכשה את הזכויות לגביהן בתחילת השנה.

חנות אדידס - CANVA

 חנות אדידס - CANVA

בהתבסס על מחזור המכירות של חנויות אדידס המופעלות על ידי אלקטרה צריכה היום, החברה מעריכה כי מחזור המכירות של אדידס, הכוללת את 46 החנויות של הרשת, צפוי לעמוד על כ-250 מיליון שקל בשנת 2024. פעילות אדידס תחת אלקטרה צריכה הניבה ברבעון הראשון הכנסות של 11 מיליון שקל ופעילות הפנאי והספורט כולה הניבה כ-70 מיליון שקל, כך שאם עושים חשבון מגלים שהפעילות צפויה לעלות אל מעבר ל-500 מיליון שקל ובכך להפוך לחלק משמעותי  מאוד בסל הפעילויות של אלקטרה צריכה לצד פעילות קמעונאות המזון והחשמל. 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה אומר בראיון לביזפורטל כי "בשלב הראשון רכשנו 17 חנויות כאשר העבודה שביצענו בחנויות הללו בתחילת הדרך הייתה עבודה מאוד יפה וגדלנו בעשרות אחוזים במכירות מהרגע שהתחלנו להפעיל את החנויות. כשפנו אלינו מאדידס לקבל את הזיכיון של כמעט כל הפעילות בישראל, ולאחר שבחנו את הנושא וגם קיבלנו חנויות עודפים, הסכמנו לקבל את הפעילות הזו.

"אדידס היא אחד ממותגי הספורט הגדולים בעולם מבחינת אופנה וספורט ולהיות זכיין שלה עם 47 חנויות בישראל זה כבוד רב אבל קודם כל פוטנציאל גדול לפעילות העסקית וגם להמשך ההתרחבות בתחום".

מה שיעור הרווחיות שאתם צופים לה?

"אנחנו מצפים לרווחיות המקובלת של כ-10% ואף יותר בתוך הפעילות הזאת. אנחנו חושבים שגם הידע שלנו בקמעונאות, גם הקניינות שנבצע, לצד מועדון הלקוחות, יתרמו לטופ-ליין. האפשרות שלנו להפעיל חנויות עודפים בהחלט תתרום לקניינות בחנויות ולריענון הסחורה בחנויות, מה שישפר באופן מהותי גם את רמת הרווחיות".

אתם מתכוונים להרחיב את רשת החנויות? מה התכניות העסקיות?

"לא נפתח חנויות נוספות בשלב הזה. אנחנו יותר נבחן ונשנה מיקום של חנויות, ברמת הגדלים נייצר אחידות לפעילות שלנו וחנויות שהן פחות רווחיות ייתכן שתיסגרנה במהלך הדרך.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"הפעילות השנתית של אדידס, כולל החנויות החדשות שרכשנו, אמורה לייצר כ-250 מיליון שקל בשנה, ואני חושב שמשנה לשנה יש כאן פוטנציאל צמיחה של בין 10%-15% גם בשדרוג החנויות וגם בבניית הקולקציה. אני חושב שאדידס עושה כרגע הרבה צעדים ברמה העולמת כדי להיות מקום ראשון בעולם מבחינת מותגי הספורט".

מה נתח הפעילות שלכם בשאר המותגים כמו קולומביה ואאוטסיידרס?

"בסוף נגיע לרמה כזאת שחצי מהפעילות במגזר הפנאי והספורט יהיה בקולומביה וחצי מהפעילות יהיה באדידס".

מה המצב ברשת קרפור? עומדים בצפיות?

"הפידיון של חנויות קרפור הוא הרבה מעבר לציפיות. מדובר בביצועים פנטסטיים עם גידולים של למעלה מ-70%. מחר אנחנו פותחים עוד 21 חנויות ונגיע ל-71 חנויות של קרפור. כשבוחנים אותה היא רווחית מאוד והמטרה שלנו היא להמשיך להמיר את החנויות לקרפור ולהמשיך להכניס מוצרים חדשים לחנויות".

קרפור רק נזכיר היא רשת בינלאומית מצרפת שיינות ביתן של אלקטרה צריכה ושל משפחת ביתן קיבלו את הזיכיון שלה כדי להפוך את הסניפים של יינות ביתן לסניפי קרפור. ההשקה הבטיחה רבות ולכאורה היה נדמה שלא כצעקתה. המחירים ברשת לא היו זולים דרמטית למעט סניפים בודדים. נראה היה  כי קרפור טוענת שהיא מהפכה - אבל, היא אפילו לא רפורמה. שווימר מסביר כעת כי הרשת מצליחה מעל ומעבר לציפיות. 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    שרה 11/08/2023 13:00
    הגב לתגובה זו
    הצגה אחת גדולה, חלק גדול מאד מהמוצרים הם מוצרי ישראל שנמצאים בכל סופר אחר. כך שאין הרבה מציאות שם. זו רשת ישראלית עם קצת ייבוא מצרפת.........
  • 10.
    גרה בעיר 05/08/2023 23:30
    הגב לתגובה זו
    מזעזע. שירות מתחת לכל ביקורת!!!!
  • 9.
    חיים באר שבע 03/08/2023 13:50
    הגב לתגובה זו
    מגה בתחפושת. לא מאמין.איך מצליחים כל פעם מחדש לחשוב שהציבור מטומטם אין חדש תחת השמש
  • 8.
    כלש 03/08/2023 11:42
    הגב לתגובה זו
    אני בא לשם בשביל לקנות את המוצרים של המותג, שהוא באמת זול מאוד באופן יחסי. בשביל מוצרים ישראלים אפשר לקנות בכל סופר אחר כי המחירים הם אותם מחירים.
  • 7.
    אלקטרה קובעת את המחירים.כמו שופרסל ורמי לוי.יקר מאוד (ל"ת)
    אורי 02/08/2023 00:27
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שפן ניסויים 01/08/2023 23:10
    הגב לתגובה זו
    רשת כושלת שקיבלנה יחסי ציבור מעל הראש. שום יחודיות מחירים יקרים הם יכולים לעשות רושם עם פתיחה של סניפים נוספים אבל תוך שנה שנתיים יתקפלו.
  • 5.
    קרפור 01/08/2023 21:46
    הגב לתגובה זו
    הייתי בסניף אור יהודה, חוץ מכמה עירקיות הסניף שומם. ריח לא נעים באויר. כמות נמוצרים הזולים באמת כ3% בלבד. השאר יקרים מהממוצע בכ15-20%. הבלוף יתפוצץ. כעת יש עלית מלירים ולכן ההשואה קשה
  • 4.
    קניתי בקרפור נתניה 01/08/2023 21:32
    הגב לתגובה זו
    הסחורה בירקות והפירות מצומצמת ובאיכות ירודה. נמנעתי מלהגיע לשם שוב לאחר שרכשתי שם כמה פעמים לאחר הפתיחה. חבל.
  • 3.
    גילי 01/08/2023 19:10
    הגב לתגובה זו
    47 מתוך 71 החנויות, יקרות ביחס לשאר הרשתות. בינתיים ההצלחה של הרשת נשענת על שני דברים: הבאז של פתיחת הרשת החדשה, ושני - על חוסר ברירה של הצרכנים. כדי להשאיר את קרפור חתרותית גם במציאות, הם צריכים להפוך חלק גדול מרשתות הסיטי לרשתות מרקט היותר זולות.
  • דרור 01/08/2023 20:19
    הגב לתגובה זו
    שורה תחתונה עוד רשת ובשורות אין לצער כולם .
  • 2.
    השורה התחתונה קובעת-The Bottom Line (ל"ת)
    לילי 01/08/2023 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלי 01/08/2023 18:22
    הגב לתגובה זו
    אני לא מכיר אחד שקונה בקארפור באופן קבוע. ואם הפדיונות אכן פנטסטיים, זה כנראה נכון לכל הרשתות הקמעונאיות
  • נדב 01/08/2023 22:23
    הגב לתגובה זו
    רשת מיותרת אין בא כל בשורה כצפוי..
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.