טוויטר לוגו חדש
צילום: Linda Yaccarino

הסוף לציפור הכחולה: מאסק חשף את הולגו החדש של טוויטר

איתן גרסטנפלד |
לאחר שאתמול עדכן את משתמשי טוויטר על כוונתו לשנות את שמה של הרשת החברתית שבבעלותו, היום פרסם אילון מאסק את הסמל החדש - האות "X" בצבע לבן על רקע שחור כתחליף לסמל הציפור הכחול המוכר. לפני שעה קלה חשפו מאסק ומנכ"לית טוויטר, לינדה יאקרינו, את הלוגו החדש של פלטפורמת המדיה החברתית. "X כאן! בוא נעשה את זה", צייצה יאקרינו, שפרסמה גם תמונה של הלוגו המוקרן על משרדי החברה בסן פרנסיסקו. על אף שהציוצים של השניים מציגים את הלוגו החדש, הציפור הכחולה של טוויטר נותרה בפלטפורמה לפחות בשלב זה.   הלוגו החדש מגיע לאחר שאתמול צייץ מאסק, כי בכוונתו לשנות את הלוגו של טוויטר, ושאל את מיליוני העוקבים שלו אם הם מעדיפים גם לשנות את ערכת הצבעים של האתר מכחול לשחור. הוא הוסיף כי "בקרוב נתחיל להיפרד מהמותג טוויטר, ובהדרגה גם מכל הציפורים". מספר שבועות לפני השלמת רכישת טוויטר, בשנה שעברה, אמר מאסק כי רכישת החברה תזרז את שאיפתו ליצור "אפליקצייה של הכל" בשם "X" תוך שלוש עד חמש שנים. הוא אף השווה בעבר את התוכנית שלו ל-WeChat הסינית, המשלבת הודעות, פוסטים ותשלומים, במקום אחד. בשנת 1999, ייסד מאסק את x.com כבנק מקוון, שהפך מאוחר יותר ל-PayPal. ב-2017 רכש מאסק חזרה את הדומיין x.com בחזרה מ-PayPal, תוך שהוא מציין את ה"ערך הסנטימנטלי" של שהם. בעוד שהעמוד הרשמי של טוויטר בפלטפורמה שונה ל-"X", הדומיין x.com אינו פעיל. "X הוא המצב העתידי של אינטראקטיביות בלתי מוגבלת - באודיו, וידאו, הודעות, תשלומים/בנקאות - יצירת שוק גלובלי לרעיונות, סחורות, ושירותים", צייצה יקארינו אתמול. השינוי מגיע לאחר תקופה קשה מאד עבור הרשת, בעקבות השינויים שהנהיג מאסק, אשר הביאו לצניחה בהכנסות, ולבריחה של מפרסמים ומשתמשים. לצורך שיפור מצב החברה גוייסה למשימה לינדה יאקרינו ראש מערך הפרסום לשעבר ב-NBCUniversal, שהחלה כמנכ"לית החברה בתחילת החדוש שעבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.