גילת
צילום: Pixabay

גילת דיווחה על הזמנות של 4 מ' ד' - המניה מזנקת גם בוול סטריט

מדובר בהזמנות לתמיכה ב-Gateways של קבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO). ההזמנות התקבלו כחלק מחוזה עליו דיווחה החברה בעבר. מנכ"ל חברת הבת Wavestream: "אנחנו מייצרים כעת בקצב חסר תקדים"
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה גילת

חברת התקשורת הלוויינית הדואלית גילת 0%  מזנקת ב-5% לאחר שדיווחה כי חברת הבת Wavestream קיבלה הזמנות בהיקף של מעל ל-4 מיליון דולר לתמיכה ב-Gateways של קבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך (LEO). ההזמנות התקבלו כחלק מחוזה עליו דיווחה החברה בעבר.

חברת הבת מספקת את מגברי המצב המוצק מדגם PowerStream 160Ka שתוכננו במיוחד עבור רשתות המשתמשות בהעלאה בפס רחב ותוכניות אפנון מורכבות. על פי החברה "מגברי המצב המוצק של Wavestream נבחרו לאור הביצועים הטכניים שלהם שהינם הטובים ביותר מסוגם ונוכח אמינותם חסרת התחרות בתנאים מאתגרים, המאפשרים מתן מענה מיטבי לדרישות המחמירות של קבוצות לוויינים במסלול לווייני שאינו גיאוסטציונרי (NGSO) המותקנים באתרים מרוחקים".

בוב הופמן, מנכ"ל Wavestream: "אנו מייצרים כעת את יחידות ה- SSPAs ברמת Gateways בקצב ייצור חסר תקדים. יכולת הייצור, אמינות המוצר, והניסיון שלנו עם טכנולוגיות SSPAs בתדרי Ka ממצבים אותנו כחברה היחידה בשוק ה-Gateways עבור NGSO.״

Wavestream מייצרת משדרים בתקשורת לוויינית בהספק גבוה לקישוריות בטיסה, תקשורת קרקעית בתנועה ושווקי וסיפקה ב-15 השנים האחרונות יותר מ-40 אלף מערכות.

בדוחותיה לרבעון הראשון של שנת 2021 דיווחה גילת על הכנסות של 45 מיליון דולר בהשוואה לכ-48 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2020, קיטון של 6%. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP לרבעון הראשון של שנת 2021 עמד על כ-5 מיליון דולר או 9 סנט למנייה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי של כ-9 מיליון דולר או 15 סנט למנייה בדילול מלא ברבעון הראשון של שנת 2020.

נזכיר, כי בעקבות הזינוק של 300% במניה גם בקרן פימי וגם במבטח שמיר החליטו לממש רווחים והקטינו את החזקתם בגילת. המנייה נפלה בעקבות כך. אבל האמת היא שבדוחות לא היה ניתן למצוא את ההסבר לזינוק והיו הרבה ספקולציות סביב המניה, כאשר דווח כי קרן ARK של קתי' ווד תוציא תעודת סל על חברות חלל. גילת זינקה אלא שמאז היא נפלה ביותר מ-50%, כשבפועל היא לא נכנסה לתעודת הסל.

בנוסף, לאחרונה גילת דיווחה על שורה של הסכמים: החברה דיווחה על הזמנות של 5 מיליון דולר ממפעילת רשת תקשורת סלולרית Tier-1 ביפן להרחבת הכיסוי הסלולרי על גבי לוויין. בנוסף, דיווחה החברה על קבלת אישור להתחיל את השלב התפעולי של פרויקט התקשורת בפרו בו זכתה החברה ב-2015 בהיקף מצטבר של כ-108 מיליון דולר. ובנוסף החברה חתמה על הסכם אסטרטגי המוערך בעשרות מיליוני דולרים עם תאגיד ממשלתי גדול באסיה-פסיפיק, הכולל אספקת ציוד ומתן שירותי ניהול רב-שנתיים יאפשר קישוריות עבור יישומים רבים ברחבי המדינה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.