איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: אסף לב

קרסו בדוחות מעורבים: האם כל הרע כבר מתומחר במחיר המניה?

החברה דיווחה על הכנסות של 1.14 מיליארד שקל גידול של 18.8% שמיוחס בעיקר לרכישת קל אוטו; הרווח הנקי עלה ב-67% ל-30 מיליון שקל אך מיוחס בעיקר להפסד חד פעמי ברבעון הקודם
צחי אפרתי | (1)
נושאים בכתבה ליסינג קרסו

קרסו יבואנית מותגי הרכב רנו וניסאן לצד פעילות ליסינג תחת מותג Lease4U וקל אוטו, מדווחת על עליה בשורת ההכנסות שמיוחסת בעיקר לרכישת קל אוטו ברבעון השני. בשורה התחתונה הרווח עלה ב-67% אך מיוחס בעיקרו להפסד חד פעמי ברבעון הקודם. מניית החברה מתאוששת בחודשיים האחרונים ומשלימה עליה של כ-30%.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.14 מיליארד שקל עליה של 18.8% לעומת כ-959 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממגזר כלי רכב הסתכמו בכ-535.6 מיליון שקל, ירידה של 8.5% לעומת כ-584.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ל-510.5 מיליון שקל בהשוואה ל-270.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הכנסות קל אוטו הכנסות החברה הסתכמו ב-967 מיליון שקל בלבד עליה של כ-1%.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-30.1 מיליון שקל, לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר להפסד מנגזרים פיננסיים של 33 מיליון שקל ברבעון הקודם.

ההכנסות לפי מגזרים

מקור: דוחות קרסו

שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי הסתכם בכ-157.2 מיליון שקל (כ-13.7% מההכנסות), לעומת כ-147.6 מיליון שקל (כ-15.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח מפעולות רגילות הסתכם בכ-55.2 מיליון שקל, לעומת כ-63.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מהגידול בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות. 

מניית קרסו משלימה ירידה של 19% מתחילת שנה, עם זאת עלתה כ-30% בחודשיים האחרונים. השווי שוק של החברה מסתכם בכ-1.1מיליארד שקל וההון העצמי של החברה על 1.59 מיליארד שקל.

 

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של השנה כאשר השפעת משבר הקורונה עדיין ניכרת על פעילותינו, אך במידה פחותה. תוצאות הרבעון הושפעו בצורה ניכרת מכך שאולמות התצוגה ומגרשי המכירה של החברה נסגרו החל מאמצע ספטמבר כחלק מצעדי הממשלה להתמודדות עם מגפת הקורונה, והם נפתחו מחדש לאחרונה.

בתחום הליסינג שאותו הרחבנו בצורה משמעותית עם רכישת קל אוטו השנה, אנו פועלים להגברת הסינרגיה עם פעילות הליסינג של קרסו, שתביא להאצת הצמיחה ושיפור הרווחיות בתחום.  אנו נמשיך לפעול לחיזוק פעילות קרסו תוך התנהלות פיננסית שמרנית ותוך יישום צעדים נוספים שיתרמו לקידום תוכניותיה העסקיות וליצירת ערך לבעלי המניות".  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    dw 01/12/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    מציע לגגל אודות הדאצ'יה ספרינג החשמלית. זה עשוי להיות מוצר עירוני מעניין שהם ישווקו בישראל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.