סוחר
צילום: istock

חברת האסתטיקה הרפואית ונוס קונספט בדרך לוול סטריט

החברה הישראלית-קנדית צפויה להתמזג עם Restoration Robotics הנסחרת בנאסד"ק; הכנסות החברה הממוזגת צפויות לעמוד על 130-135 מיליון דולר; שווי השוק שלה - 240 מיליון דולר
עמית טל |

ונוס קונספט, חברת האסתטיקה הרפואית הישראלית-קנדית, בדרך לוול סטריט. החברה צפויה להשלים  בחודשים הקרובים מיזוג עם חברת הרובוטיקה Restoration Robotics, הנסחרת בבורסה האמריקנית תחת הסימול HAIR.

בעקבות המיזוג המתוכנן, בעלי המניות של ונוס צפויים להחזיק כ-85% ממניות החברה הממוזגת, והנהלת החברה צפויה להמשיך לנהל את החברה. החברות מצפות כי ההכנסות של החברה הממוזגת יעמדו על 130-135 מיליון דולר במהלך 2019. 

במקביל למיזוג הצפוי, דווח כי קרן EW Healthcare Partners  צפויה להוביל השקעה של כ-21 מיליון דולר בחברה הממוזגת. ההשקעה החדשה צפויה להתבצע במחיר של 0.85 דולר למנייה Hair, מחיר הגבוה ב-25% מהמחיר בשוק כעת. 

חברת האסתטיקה הישראלית הוקמה ב-2008 ע"י בני הזוג עודד ואורית רון עדות, ואחיו של עודד, אהרון עדות. החברה פיתחה רובוט להשתלת שיער. החברה מעסיקה היום כ-500 עובדים, ביניהם כ-70-80 בישראל, כאשר פעילות הפיתוח של החברה מתקיים ביוקנעם. ב- 25 ביוני, 2019, קיבלה ונוס קונספט את מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לשווק ולמכור את Venus Bliss, פלטפורמה אסתטית רפואית המציעה פתרון כולל להפחתת שומן והפחתת צלוליטיס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.