חוששים ממפולת? אלו המניות שהפגינו עוצמה גם כששוק המניות צלל

שוב הגיע השלב שבו מדד ה-S&P500 מגיע להתנגדות 2,000 הנקודות המפורסמת ומשקיעים רבים חוששים מקריסה
מתן בן ברוך | (5)

מי לא מכיר את ההרגשה שבה אנו קונים מניות ומודאגים מכך שאנו קונים אותם ממש ב"שפיץ", לפני הירידה או התיקון הגדולים? אין ספק שזהו מצב כואב ביותר למשקיעים. כעת שהשוק נושק שוב לגבהים ושיאים חדשים משקיעים רבים שהכניסו כסף חדש בגל העליות האחרון בוול סטריט עלולים (ובצדק) לפחד מתיקון חד במניות או גרוע יותר משבר שיוביל את שוק המניות לקריסה.

הדילמה של המשקיעים היא כמובן האם לצאת משוק המניות ולשבת על הגדר מתוך חששות לתיקון בשוק מה שמנגד יכול לעלות למשקיעים בפספוס של גל עליות שאותו כמובן אף אחד לא רוצה לפספס. מי שמעוניין לתחזק את תיק המניות שלו ישמח לשמוע שיש מספר מניות ב-S&P500 שעומדות איתנות גם כשהשוק מתרסק (1990,2000,2008).

2 הסקטורים האמידים ביותר בזמן משברים הם סקטור האנרגיה (סימול: XLE) וסקטור השירותים הציבוריים (סימול: XLU). ניקח לדוגמה את ענקית הקידוחים 'Anadarko Petroleum' (סימול: APC) שהציגה תשואה של 29.5% בזמן משבר הדוט קום אז מדד ה-S&P500 צלל 49.1% באותה תקופה. עוד מניה מעניינת שהפגינה חוסן באותה עת מסקטור האנרגיה היא 'נובל אנרג'י' (סימול: NBL) שהצליחה לרשום תשואה חיובית של 11.7%.

גם מסקטור הביוטכנולוגיה יש לנו נציגים כאשר מניית 'Amgen' (סימול: AMGN) ירדה רק 18.9% במהלך משבר הסאב פריים, אז התרסק מדד ה-S&P500 ב-56.8%. באותו משבר אגב היו גם מניות שהצליחו לזנק בשיעור דו ספרתי, כך לדוגמה מניית חברת 'Southwestern Energy' (סימול: SWN) שעוסקת בגז ובנפט זינקה 26.5% במהלך המשבר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כאשר אין חדשות ממציאים אותן! (ל"ת)
    אליקופטר 22/08/2014 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    וול מרקט עלתה חזקה ב2008 (ל"ת)
    המזכיר 22/08/2014 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    XLU זה לא שירותים ציבוריים. זה תשתיות. (ל"ת)
    הנשר 21/08/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין להם אלוהים גם בזמן מילחמה הי עולה (ל"ת)
    jחברים 21/08/2014 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא יהה מפולת יש חזירים בשוק מרצים מניות (ל"ת)
    jחברים 21/08/2014 21:15
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.