"הצפת הקרקעות" של אטיאס: מוציא מכרזים ל-3000 יח"ד, רק 16% באזורי הביקוש
משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל הודיעו היום על שיווק קרקעות ל-2,985 יחידות דיור ב-21 ערים וישובים ברחבי הארץ, כאשר רק 16% מהן ישווקו באזורי הביקוש. יצויין כי בפריפריה יסבסד משרד הבינוי והשיכון את עלויות הפיתוח בקרקעות המשווקות.
באזורי הביקוש במרכז הארץ ישווקו סך הכל 477 יחידות דיור, ביבנה דרום ישווקו 117 יחידות דיור. בשכונת בוכמן דרום במודיעין ישווקו 321 יחידות דיור ב-5 מתחמים. בכפר סבא ישווקו במתחם הדרים קרקעות לבניית 17 יחידות דיור, בלוד בשכונת נווה שלום ישווקו 11 מגרשים לבניית 11 יחידות דיור ומספר דומה גם במושב יסודות.
המספר הרב ביותר של קרקעות ישווק במחוז הדרום לבניית 1373 יחידות דיור, כ-46% מכלל היחידות שיצאו לשיווק. בבאר שבע ישווקו 288 יחידות דיור , במצפה רמון ישווקו 24 מגרשים, באופקים מוצעות 235 יחידות דיור בארבעה מתחמים ובשכונה הצפונית בדימונה יערכו הגרלות למגרשים לבניית 122 בתים. בנתיבות 661 יחידות דיור, כאשר 88 מהן יהיו בשיטת מחיר למשתכן, בה זוכה מי שמציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר עבור דירה לצרכן. גם בעומר ובערד ישווקו מגרשים לבנייה עצמית- 25 מגרשים בעומר ו-18 מגרשים במתחם נעורים בערד.
במחוז חיפה ישווקו 204 יחידות דיור, בנצרת ישווקו 678 יחידות דיור בבנייה רוויה לאחר תכנון מדוקדק ושיתוף של האוכלוסייה המקומית.
בפריפריה תסובסד 50% מעלות הפיתוח של הקרקעות כאשר מדובר בבנייה רוויה כך שבשיווק הגדול בנצרת עלות הפיתוח תעמוד על 22 אלף שקל בלבד במקום 44 אלף שקל.
אריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון מסר היום: "מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון ממשיכים לפעול במרץ כדי להאיץ את שיווק הנדל"ן בכל רחבי הארץ ובכדי להמשיך ולהדביק את הפער מול הביקושים. הסבסוד בפריפריה נועד להעניק תמריץ שמוזיל מחירים ודוחף צעירים ומשפרי דיור להתגורר שם. זה הוכיח את עצמו בהצלחה הגדולה של השיווקים שנעשו בשיטה זו בשנה האחרונה. אין ספק כי הגדלת ההיצע היא הגורם המשפיע ביותר על הוזלת מחירי הדירות. הנתונים שהתפרסמו אתמול מלמדים כי מספר הדירות הנמצאות בבנייה בסוף המחצית הראשונה של 2010, עומד על המספר הגדול ביותר מאז 2002".
בהתייחסו לוועדה לשחרור חסמים בתוכניות מגורים במסגרת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, הוסיף מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי כי "אני מקווה שאכן אנו רואים התחלה של שינוי סדר העדיפויות של משרדי הממשלה תומכי השיווק- תחבורה, חינוך ומינהל התכנון במשרד הפנים, מה שיאפשר את המשך המגמה של הגברת השיווק".