המשביר לצרכן מכניסה את כיתן לסניפים במסגרת "חנות בתוך חנות"

עד סוף שנת 2008 ייפתחו 10 חנויות "שופ אין שופ"; ההשקעה במהלך נאמדת בכ-2 מיליון שקל
משה בנימין |

רשת המשביר לצרכן מרחיבה את פעילות מחלקות עולם הבית והטקסטיל, ופותחת חנויות "שופ אין שופ" של כיתן. ההשקעה במהלך נאמדת בכ-2 מיליון שקל

עד סוף שנת 2008 ייפתחו 10 חנויות "שופ אין שופ" של כיתן במשביר לצרכן בסניפי דגל מובילים. כמו כן עד שנת 2009 ייפתחו עוד 10 חנויות כיתן בסניפים של הרשת.

במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי שנחתם בין המשביר לצרכן וכיתן, סוכם כי חנויות ה "שופ אין שופ" של כיתן, ישתרעו על שטח ממוצע של 80 מ"ר, ויכללו את תמהיל מוצרי המותג בניהם: מוצרי טקסטיל, מצעים, מגבות, שמיכות, כלי מיטה, מפות ועוד.

דוד פילר,סמנכ"ל סחר משולב ברשת המשביר לצרכן מסר כי ההחלטה להרחיב את מחלקת עולם הבית והטקסטיל ולפתוח חנויות של כיתן במשביר, הינה חלק מהאסטרטגיה של המשביר להעניק ללקוחות ערך מוסף וחוויית קנייה מושלמת תוך חיבור הרשת למותגים מובילים ככיתן.

אסף בן דב, מנכ"ל רשת המשביר לצרכן מסר כי במספר לא מועט של קניונים ומרכזי קניות מובילים ,חנויות כיתן במשביר לצרכן יהוו את נקודות המכירה היחידות בתחום טקסטיל הבית כדוגמת קניון רמת אביב, אשר אינו מכיל כיום אף לא נקודת מכירה אחת של מצעים מגבות וכו'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.