כדי לתת ודאות למשקיעים - גלוברנדס תאריך ההתקשרות עם BAT ל-5 שנים נוספות
יבואנית הסיגריות והחטיפים גלוברנדס -0.36% מדווחת על הארכת ההסכם מול אחת משני הספקים הגדולים שלה, חברת BAT, ראשי תיבות של British American Tobacco, עד סוף שנת 2027, כלומר ל-5 שנים נוספות.
על פי הדיווח, "הוסכמה תקרה לשיעור חלקה של החברה בהכנסות נטו (מחיר המכירה של מוצרי BAT ללקוחות החברה במהלך השנים 2027-2023, וזאת חלף המנגנון הקיים כמתואר בדוח התקופתי - מה זה בדיוק אומר? החברה לא מפרטת, והשאלה היא האם זה דומה למה שקרה ביום האחרון של 2018, אז דיווחה גלוברנדס על שינוי מהותי לרעה בתנאי השוק כאשר JTI החליטה לשנות את התנאים (כלומר לתת פחת לגלוברנדס) וכתוצאה מכך צפתה גלוברנדס נפילה של 4-9% ברווח, וכי בשנת 2024 הרווח יהיה נמוך ב-33% ביחס ל-2017. המניה הגיבה מיד וצללה ב-22%, אך מאז המניה הספיקה להחזיר את הירידות ואפילו לטפס ב-32%.
בדוחותיה השנתיים של גלוברנדס היא מייחסת חשיבות גדולה להסכם מול החברה, שכן לדבריה, "הפסקת ההתקשרות ו/או שינויים מהותיים לרעה בתנאי ההתקשרות עם אחד מהספקים (BAT או JTI היפנית) כאמור עלולה להשפיע באופן מהותי לרעה על הכנסות החברה ורווחיות". בגלוברנדס אף מציינים כי במקרה קיצון של הפסקת התקשרות עם אחת הספקיות הללו החברה עלולה אפילו להתמוטט.
אז כרגע זה לא קורה. גלוברנדס שמעסיקה כ-210 עובדים, סוגרת את החוזה מול BAT ומקבעת אותו לתקופה משמעותית קדימה. תלויה כאמור מאוד בשתי הספקיות הללו. על פי הדוחות, 40.6% מהכנסות גלוברנדס בשנת 2021 ו-42.1% מהכנסות החברה בשנת 2020 הגיעו מ-BAT. ההכנסות מ-JTI היו 43.7% בשנת 2021 ו-43.3% בשנת 2020.
- גלוברנדס: המכירות ירדו 3.5% ל-137 מ'; הרווח התפעולי ירד ב-14%
- גלוברנדס: נחתם ההסכם להארכת ההתקשרות עם JTI - צפוי לפגוע ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל קבוצת גלוברנדס גדי נצר: "אנו רואים חשיבות רבה בהארכת ההסכם, המעניק לחברה יציבות עסקית המאפשרת המשך השקעה ופיתוח לשנים קדימה בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלנו. השותפות הפורייה שלנו עם BAT ו-JTI מבוססת על אמון רב ועבודה משותפת רבת שנים".
מתחילת השנה המניה ירדה ב-14% והיא נסחרת כעת במחיר של 357.3 שקל למניה ושווי שוק של 439 מיליון שקל.
בשנת 2021 הכניסה גלוברנדס 549 מיליון שקל, לעומת 520.8 מיליון בשנת 2020. החברה רשמה רווח תפעולי של 98 מיליון שקל, זהה ל-97.5 מיליון בשנה שלפניה. הרווח הנקי עמד על 72.7 מיליון שקל, זהה לשנה שלפניה.
- 1.אנונימי 06/11/2022 12:54הגב לתגובה זואחת החברות הכי מסריחות שיש.שורט שורט שורט.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
