קמפיין בורגר קינג
צילום: מסך מיוטיוב

צפו בקמפיין החדש של בורגר קינג: וופר רקוב ומעלה עובש

כדי לקדם את ההחלטה להשליך חומרים משמרים מהתפריט שלה, יוצאת בורגר קינג בקמפיין ושמו "הוופר המעופש". המהלך השיווקי החריג יחל בכמה מדינות באירופה ובארה"ב
אייס |

כמו רשתות אחרות, גם "בורגר קינג" מציגה בדרך כלל תמונות ודימויים מושלמים, ללא פגמים, של מוצרי המזון שלה. עכשיו יוצאת רשת ההמבורגרים הענקית בקמפיין חדש, עם סרטון וידאו שמראה מה קורה אם משאירים את הוופר על השולחן במשך כמה שבועות. המהלך הזה, שיש שיגדירו אותו "הפוך על הפוך", בא להדגיש את החלטת הרשת להשליך החוצה את כל רכיבי החומרים המשמרים והמלאכותיים מהמזון שלה.

 

הקמפיין הוא מאמץ משותף בין הסוכנות השוודית INGO, דיוויד מיאמי ופובליסיס. "הרעיון הוא שהיופי של אוכל אמיתי הוא שהוא מכוער", אומר ביורן סטאהל, מנהל הקריאייטיב דשל אינגו. "נקטנו בגישה שונה מאוד מזו שבדרך כלל מותגי המזון נוקטים בה.

 

"עובש צומח בצורה מאוד לא עקבית", ממשיך סטאהל, "היינו צריכים לעבוד מספר חודשים עם דגימות שונות, בכדי להיות מסוגלים לגלות את היופי של משהו שנחשב לא רצוי. מעולם לא חשבתי שאהפוך למומחה בעובש, אבל זה נדרש בכדי לגרום לזה לקרות".

אז מה קורה בסרטון?

כשברקע שיר של ארת'ה פרנקלין, ככל שהווידיאו מתקדם, לחמניית הוופר מתחילה לשקוע יחד עם החסה. עד מהרה, קציצת ההמבורגר מתחילה להלבין, ואז הופכת כחולה-ירקרקה. הלחמנייה ושאר המרכיבים הולכים בעקבותיה. הסרטון מסתיים בביטוי "היופי של 'אין חומרים משמרים מלאכותיים'", שורה שנמצאת גם במודעות מודפסות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.