חברת המכשור הרפואי מג'נטה מדיקל השלימה גיוס של 55 מיליון דולר
חברת המכשור הרפואי מג'נטה מדיקל (Magenta Medical), המפתחת משאבה ממוזערת לתמיכה בלב של חולים קרדיאליים, הודיעה על השלמת סבב גיוס של 55 מיליון דולר. זאת במטרה לקדם את הניסויים הקליניים של החברה, בין היתר בארה"ב, לקראת אישור ראשון של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).
מג'נטה מדיקל, אשר נוסדה על ידי פרופ' אהוד שוומנטל ויוסי תובל מפתחת פתרונות לאי-ספיקת לב המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות למזעור משאבות דם. המוצר אותו פיתחה נועד לתת מענה מקיף לחולים עם כשל לבבי חריף, או לחולים שעוברים צנתור התערבותי בסיכון גבוה. על פי החברה הטכנולוגיה מאפשרת לרופא להחדיר משאבה עוצמתית דרך נקב קטן בעורק המפשעה בטכניקה צנתורית רגילה, תוך שימוש בציוד סטנדרטי שזמין בכל חדר צנתור מודרני. זאת בתקווה לאפשר לצוות הרפואי להסתמך על משאבה אחת, שיכולה לטפל בכל קשת החולים עם כשל לבבי, ובכך לייתר את הצורך במכשור תומך נוסף ובחשיפת החולים להליכים רפואיים פולשניים ולא נחוצים.
לדברי ד"ר דודי ישראלי, מנכ"ל החברה, "החדרת המשאבה דרך שרוולית צנתורית מסחרית רגילה בגודל 10Fr (קצת מעל 3 מ"מ) מציגה יתרונות רבים של בטיחות, בשל ירידה צפויה בדימומים וסיבוכים, שימושיות, וקלות סגירת העורק בתום ההליך. ברגע שהמשאבה מוחדרת למקומה בתוך הלב, עוצמת פעילותה ניתנת לוויסות בהתאם לנסיבות הקליניות של החולה, עד כדי הגברת הזרימה הממוצעת למעל 5 ליטר לדקה, שזו ספיקת הלב המלאה של מבוגר במנוחה. למיטב ידיעתנו, מדובר במשאבה העוצמתית ביותר מסוגה, אפילו בהשוואה למשאבות כירורגיות עם פרופיל החדרה גדול בהרבה."
מג'נטה מדיקל השלימה בהצלחה ניסוי קליני ראשון בבני אדם בטביליסי, גיאורגיה, והציגה את תוצאות הניסוי במסגרת הכנס הבינלאומי TCT בבוסטון בסוף השנה שעברה. בהמשך לניסוי מוצלח זה, החברה קיבלה אישור FDA להתחלת ניסוי קליני בארה"ב בשבועות הקרובים.
הגיוס התבצע בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית אורבימד (OrbiMed). בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים קרן פיטנגו, New Enterprise Associates (NEA), ואלייב ישראל קרן הלת'טק.
ד"ר דייויד בוניטה, שותף בקרן אורבימד: "אנו שמחים שזיהינו את הפוטנציאל האדיר הגלום בטכנולוגיה של מג'נטה וגאים במערכת היחסים שפיתחנו עם הנהלת החברה, היזמים, והמשקיעים הקיימים. אנו מצטרפים כמשקיעים חדשים בחברה בדיוק בנקודה שבה אנחנו יכולים לעזור לה לקדם את התוכנית הקלינית ולהאיץ את כניסת מוצריה לשוק."

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.