אינטל. מכרז על תקציב היח"צ
צילום: יח"צ

הורדת המלצה נוספת לאינטל בעקבות הדו"ח המאכזב

סטייסי רסגון, אנליסטית בירשטיין: ״המניה של אינטל תמשיך לרדת, הדוח היה גרוע במיוחד״, הורידה את מחיר היעד של המניה ל-30 דולר מ-35 דולר, בעקבות ״הידרדרות העסק״
עומר רוסו | (3)
נושאים בכתבה אינטל שבבים

אינטל INTEL CORPORATION פירסמה דוחות גרועים מאד לרבעון האחרון עם פספוס משמעותי בשורת ההכנסות ובשורת הרווח, וזאת למרות שהציפיות עצמן כבר היו נמוכות. התחושה לאחר הדו"ח האחרון היא שהחברה במצב משברי, והדבר משתקף, ועוד צפוי להשתקף, בדוחות האנליסטים. 

לקריאה נוספת:

>>> 3 הערות על אמון. למה המשקיעים איבדו אמון בהנהלת אינטל?

הסנונית הראשונה היא האנליסטית סטייסטי רסגון של חברת בירשטיין, שהדגישה את העובדה כי ההכנסות של אינטל INTEL CORPORATION ברבעון השני ירדו ב-17% בהשוואה לרבעון הראשון. עוד הדגישה רסגון את דחיית ההשקה של שבב השרתים של החברה מהדור הבא בשם Sapphire Rapids, שלא ייצא למכירה בשנת 2022.

אינטל גם אמרה בשיחה שעסקי שבבי השרתים במרכז הנתונים שלה יצמחו לאט יותר, החדשות הללו לא תרמו לשלוותם של משקיעי אינטל שכבר שמים לב מזה זמן כי ADVANCED MICRO DEVICES ״אוכלת״ את הנתח שלהם בתחום הזה. "למען האמת, נראה שהמתחרה שלהם AMD עומדת ״לכבוש״ אותם בסגמנט הזה", כתבה רסגון. אנליסטית בירנשטין הורידה את מחיר היעד של המניה ל-30 דולר מ-35 דולר, בעקבות ״הידרדרות העסק״

לפני כשבועיים, גם אנליסט גולדמן זאקס חתך את תחזיות המניה, על פי התחזית שלו, הרווח למניה של אינטל יצנח ב-46% בשנת 2023. זאת בעקבות היחלשות הביקוש. הוא אכן צדק, כפי שרואים בדוחות.

החברה דיווחה על הכנסות של 15.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-22% בהשוואה לכ-19.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות רבעוניות של 17.94 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח מתואם של 0.29 דולר למניה, בהשוואה לכ-1.28 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת צפי האנליסטים לרווח של 0.69 דולר למניה.

גם במבט לעתיד החברה לא סיפקה הרבה מקום לאופטימיות. היא​ צופה כעת כי תסיים את הרבעון הקרוב עם רווח מתואם של 0.35 דולר למניה, לעומת הצפי המוקדם לרווח של 0.9 דולר למניה. הכנסות החברה צפויות לעמוד בטווח שבין 15-16 מיליארד דולר, נמוך מהצפי של האנליסטים להכנסות של 18.9 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

בנוסף, הורידה החברה את תחזיותיה לשנה כולה (2022), אותה היא צופה כי תסיים עם רווח מתואם של 2.3 דולר למניה, על הכנסות בטווח שבין 65-68 מיליארד דולר. התחזית הקודמת של החברה הייתה לרווח מתואם של 3.6 דולר למניה, על הכנסות של 76 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו בטרם פרסום הדוחות לרווח של 3.42 דולר למניה על הכנסות של 74.34 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תוך מס' שנים אין אינטל. (ל"ת)
    חביב 02/08/2022 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לרון 01/08/2022 21:37
    הגב לתגובה זו
    לדעתי אותה הבעתי כאן,בקיצור הזהרו מ INTC
  • 1.
    מה עם העסקה עם טאואר? (ל"ת)
    דייג 01/08/2022 18:49
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.