Vicarius
צילום: יחצ

חברת הסייבר הישראלית Vicarius גייסה 24 מיליון דולר

החברה שפיתחה פלטפורמה לתיקון אוטונומי של פרצות אבטחה בארגונים מבוססי ענן,  תשתמש בכספי הגיוס להרחבת צוותי המכירות, התמיכה והפיתוח, וזאת כדי לתת מענה מקיף ליותר מ-150 הלקוחות הפעילים של החברה, והן לאלה שיצטרפו בעתיד
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

חברת הסייבר Vicarius, שפיתחה פלטפורמה לתיקון אוטונומי של פרצות אבטחה בארגונים מבוססי ענן, השלימה גיוס בהיקף של 24 מיליון דולר בהובלת  AllegisCyber Capital, קרן JVP ו-AlleyCorp ובהשתתפות בכירים מ-Okta ,SecurityScorecard ו-Exabeam.

 

סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה לשלש את מספר העובדים עד לתום השנה הנוכחית. החברה תשתמש בכספי הגיוס להרחבת צוותי המכירות, התמיכה והפיתוח, וזאת כדי לתת מענה מקיף ליותר מ-150 הלקוחות הפעילים של החברה, והן לאלה שיצטרפו בעתיד.

 

Vicarius, שנוסדה ב-2016 על ידי מיכאל אסרף, רועי כהן ויוסי זאבי, פועלת היום מניו יורק ותל אביב.  הפתרון החלוצי שהחברה פיתחה, מאפשר שיתוף פעולה מיטבי בין צוותי IT וצוותי אבטחת המידע.

 

כיום, פרצות אבטחה מטופלות על ידי שתי מחלקות: אבטחת מידע ו-IT. ברוב המקרים צוותי אבטחת המידע אחראים על זיהוי פרצות אבטחה ותיעדופן, בעוד צוותי ה-IT אחראים על תיקונן.

 

צוותי אבטחת המידע מוכרחים להגן על הרשתות שלהם ולנהל היגיינת סייבר כלל-ארגונית, ולאחר הערכת הפגיעויות שבהן יש לטפל הם מעדכנים את צוותי ה-IT באשר לעדכוני האבטחה הזמינים. בקרב צוותי ה-IT קיים החשש שהעדכונים יגרמו להשבתת המערכות או יפגעו בעבודה השוטפת של עובדי הארגון. התוצאה היא שהבעיה נמשכת, הרשתות נותרות פגיעות והסיכון אינו מנוהל כראוי.

 

"זו בעיה בת 15 שנים שטרם נפתרה", מסביר מיכאל אסרף, מנכ"ל Vicarius, "מניסיוננו, אנו מבינים את הבעייתיות והתסכול כאשר קיים חוסר סנכרון בתהליכי תיקון נאותים. הטכנולוגיה שלנו מאחדת את צוותי האבטחה וה-IT כדי שאלה יוכלו לטפל בבעיות האבטחה שלהם בצורה יעילה יותר".

 

לדברי גדי פורת, שותף כללי ב-JVP, "אם לא מעדכנים גרסה גובר הפוטנציאל לפרצה. Vicarius מאפשרת לאנשי ה-IT והאבטחה בארגון לקבל תמונה מלאה בזמן אמת על כלל המערכות בארגון, תהליך זה כולל: זיהוי, תעדוף והגנה על תוכנות, מיפוי החולשות, חשיפת איומי סייבר ותעדוף הטיפול בהם, תוך שליטה מלאה במערכת ואפשרות לחסום את הפרצות גם לפני שמתקבלות הגרסאות החדשות. לחברה יש פוטנציאל גדול להפוך למובילת שוק ואנו שמחים לסייע לצוות לממש את יעד זה".

קיראו עוד ב"BizTech"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.