ברינג רוכשת את המוצר של זנקראפט; תכנס לאקו-סיסטם של סיילספורס
חברת מחשוב ישראלית ברינגג (Bringg), העוסקת בתוכנה לניהול לוגיסטיקה ושילוח מטענים מדווחת הבוקר על רכישת חברת זנקראפט (Zenkraft) הבריטית, לה תוכנה לניהול משלוח חבילות והחזרות בסביבת סיילספורס (Salesforce). על פי הדיווח, המוצר של זנקראפט ישתלב בזה של ברינגג, ואלו צפויות לספק ביחד מגוון רחב של מודלים לביצוע משלוחים.
מהחברה נמסר כי כתוצאה מהמיזוג, קמעונאים יוכלו לספק חוויית מייל אחרון (last mile) ללקוחות-קצה, שעונה לצרכי הלקוחות ומבדלת את המותג שלהם. עוד דווח כי מטרת הרכישה היא להאיץ את כניסתה של ברינגג לאקו-סיסטם של סיילספורס באמצעות הטמעת תרחישי השימוש המוצעים על ידי זנקראפט בתחום שילוח החבילות, טיפול בהחזרות ושירותים בתום המכירה, בתוך רשת המשלוחים של ברינגג.
בברינג מאמינים כי מוצרה של זנקראפט יחזק את אסטרטגיית השיווק והמכירות שלה הודות לאינטגרציה הקיימת של זנקראפט עם מערכת הענן של סיילספורס לניהול מסחר אלקטרוני וניהול הזמנות. ברינגג מצידה, תפתח בפני לקוחות זנקראפט גישה למגוון חלופות לביצוע משלוחים, שהצורך בהן גובר לדבריה לאור שינוי הציפיות בתחום המשלוחים בשוק העולמי. המהלך לא צפוי להביא לשינויים כלשהם בטווח המיידי לאחר הרכישה, במצבת העובדים ובהנהלה של שתי החברות.

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"
אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך
עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.
אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.
פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"
פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.
"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- פרפלקסיטי מציעה 34.5 מיליארד דולר לרכישת דפדפן כרום מגוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.
