פקקי תנועה
צילום: Iwona Castiello d'Antonio,Unsplash

בדיחה - ועדת הכספים אישרה אגרת גודש רק ב-2025- למה לא במידי?

ועדת הכספים אישרה כי אגרות הגודש ייכנסו לתוקף ב-2025. הוועדה קבעה כי שרי האוצר והתחבורה יוכלו לדחות את יישום הרפורמה בשנה אחת. עוד אושר - תושבי גוש דן יזכו להקלות ומוניות ישלמו 50%. מנגד, המחיר למשאיות יהיה כפול.

ועדת הכספים אישרה בקריאה שנייה ושלישית את רפורמת אגרות הגודש כחלק מחוק ההסדרים. בין השינויים שהוכנסו בשעות האחרונות של הדיונים - הפחתת האגרה למוניות וכן ההחלטה לפטור אגרה בעת חצייה הלוך-חזור של גבול הטבעת הגיאוגרפית בגוש דן.

אבל העניין הדרמטי ביותר היה דחיית כניסתה לתוקף של אגרת הגודש. רק ב-2025, כדי לאפשר ליאיר לפיד לא להתעסק עם העניין. כן, כך זה הוצג בדיון. הסיבה לדחייה היא כדי שהממשלה החדשה לא תתעסק בעניין אגרת הגודש. כלומר, דוחים את העניין לממשלה שאחרי מסיבות פוליטיות ולא אמיתיות. אגרת גודש היא חובה וכמה שיותר מהר כף עדיף. מי יודע מה יקרה ב-2025-2026. עד אז אלוהים גדול. 

לפי התוכנית, יחולק גוש דן לשלוש טבעות - פנימית, תיכונה וחיצונית שישמשו כאזורי תשלום שונים. התשלום יקבע על פי המיקום כשכל חצייה של כל טבעת תחויב בתשלום. בנסיעה לטבעות ייגבה סכום של בין 5 שקלים ל-10 שקלים, תלוי בטבעת ותלוי בשעות הנסיעה. כמו כן, ייקבע תשלום מקסימלי ליום - 5.37 שקלים לרכב.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    אמנון 26/10/2021 14:02
    הגב לתגובה זו
    כמו במדינות מפותחות!
  • 19.
    אני 25/10/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
    תחבורה ציבורית. סתם לקחת אגרת גודש בלי לתת תמורה כל שהיא?
  • 18.
    הם זורקים את התמרמרות הציבור על הממשלה הבאה (ל"ת)
    יצחק 24/10/2021 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אבי 24/10/2021 07:48
    הגב לתגובה זו
    מאז שעלו מחפשים איך להכביד את המיסים
  • 16.
    אבי 24/10/2021 07:46
    הגב לתגובה זו
    יגרום לעליית מחירים ויוקר מחיה ולא יפתור את בעיית הפקקים,מעבר לכך למה משאית שהיא רכב שירות צריכה לשלם כפול
  • 15.
    שאול 22/10/2021 19:38
    הגב לתגובה זו
    סיגרו את מרכזי הערים לרכב פרטי ומשאיות מ -8.00 עד 17.00 הציבור יסע בתחבורה ציבורית . לכו על מטרו כמו בפריס ולונדון . הרכבת הקלה עד שתסתיים לא תספק את הצרכים כראוי .
  • ג'ק 23/10/2021 22:36
    הגב לתגובה זו
    והעניין סגור ל200 שנה .
  • 14.
    חיים 22/10/2021 18:06
    הגב לתגובה זו
    כאילו הממשלה פועלת, אבל בפועל הממשלה הבאה יכולה לשנות/לבטל כראות עיניה
  • 13.
    ליברמן ועושה דברו קושניר הם בדיחה עצובה ויקרה (ל"ת)
    שלמה 22/10/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
  • דרור 22/10/2021 19:40
    הגב לתגובה זו
    1000 חכמים לא יצליחו לתקן . ממש עצוב .
  • 12.
    אריאל 22/10/2021 15:44
    הגב לתגובה זו
    גם כאן מכניסים את יאיר לפיד ????! מה קורה לכם ???
  • 11.
    אין תחבורה ציבורית 22/10/2021 15:34
    הגב לתגובה זו
    אגרת הגודש מיותרת והיא עוד מס על הציבור. לא תועלת. לא יתרון. הכבדה וחליבת כסף. המינימום לעשות זה לחכות שתהיה תחבורה ציבורית ראויה כחלופה. כרגע אין. אולי בממשלה חושבים שעד 2025 תהיה כזו. אשרי המאמין.
  • 10.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם! (ל"ת)
    אזרח 22/10/2021 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שמוליק 22/10/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    כשאין אלטרנטיבה - אגרה זה פשוט מס, לא מקטין שימוש. יהיה מטרו ותחבורה נורמלית - אז אפשא לוותר על הרכב
  • 8.
    פנסי 22/10/2021 14:25
    הגב לתגובה זו
    מאוד מתחשבים בי, תודה !!!! אם אחייה עד שנת 2025 אהייה בגיל שלא נוהגים ומשתמשים רק בתחבורה ציבורית.
  • 7.
    לזרוק את ליברמן 22/10/2021 14:11
    הגב לתגובה זו
    רוצים שרק עשירים יחזיקו רכב ממשלת המיסים המחורבנט של אמן
  • 6.
    ירושלמית 22/10/2021 13:55
    הגב לתגובה זו
    הוועדה (בראשות נציג שר האוצר) רוצה כנראה עוד מכוניות ועוד גודש. הרי התשלום נקבע בין היתר על-פי מצב הגודש.
  • 5.
    ג'ק 22/10/2021 13:39
    הגב לתגובה זו
    הרכבת הקלה בגוש דן . תעלה עשרות מיליארדים ,הורסים והופכים את הערים ועד שתסתיים תהיה לא תהיה רלבנטית לכמות הנוסעים . נכון היה להשקיע את כל ההשקעה בה והרבה יותר ברכבת תחתית רצינית כמו בערים כמו לונדון ופריס שתסיע את כל כמויות הנוסעים גם בעוד עשרות שנים מתחת לפני הקרקע ללא הפרעות וללא פקקים .
  • 100% (ל"ת)
    bmn010 24/10/2021 00:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ניחוש ? כי הם לא יהיו כאן ב 2025 - אמן קודם לכן (ל"ת)
    אבי 22/10/2021 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    א 22/10/2021 13:19
    הגב לתגובה זו
    לא רוצים להתעסק בשום נושא
  • 2.
    הם שמעו שהליכוד יעלה ויבטל את כל חוקי הממשלה הזאת...חח (ל"ת)
    ביאליק 22/10/2021 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טוב שלא ב 2050 כמו שאר היעדים הירוקים (ל"ת)
    פשוט עצוב 22/10/2021 12:50
    הגב לתגובה זו
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?