ברק עילם - נייס
צילום: CPC
דוחות

נייס מכה את צפי האנליסטים לרבעון: נופלת בגלל תחזית חלשה קדימה

הרווח המתואם ברבעון - 1.61 דולר למניה לעומת צפי של 1.55 דולר: החברה סיימה את שנת 2020 עם קצב הכנסות שנתי מענן של למעלה מ- 900 מיליון דולר: התחזית ל-2021 - הכנסות של 1.8 מיליארד ורווח למניה של כ-6.2 דולר למניה - מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים 
אור צרפתי | (8)
נושאים בכתבה אינטר נייס

חברת נייס 0% (נאסד"ק: NICE) סוגרת שנה ומדווחת על צמיחה בשורה העליונה והתחתונה. הכנסות הרבעון הרביעי לשנת 2020 הסתכמו ב-435 מיליון דולר, גידול כ-1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי אנליסטים של 433.1 מיליון דולר. הכנסות מענן הסתכמו בכ-219 מיליון דולר, עם שיעור רווח גולמי של 58.3% לעומת 54.2% אשתקד. 

יכולות להיות מספר סיבות לירידה החדה במחיר המניה עם פרסום הדוחות. ראשית, שיעורי הרווחיות נמוכים יותר, ואפילו בצורה משמעותית, מהתקופה המקבילה, וכן הרווח הנקי על בסיס GAAP ירד. הדבר השני, זה התחזיות "הסבירות" של החברה, האנליסטים מצפים מהחברה להגיע לקצה העליון של הערכות, כלומר הצמיחה שהחברה מצפה לה בשנת 2021 כבר מגולמת במחיר ועל פי הערכות שלה עצמה יש לה רק לרדת. הדבר השלישי זהו המרכיב הפסיכולוגי של מכירה לאחר דוחות (להרחבה - לחצו כאן). 

ובחזרה לדוחות:

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון דולר בהשוואה ל-61.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2019. שיעור הרווח הנקי הסתכם ב- 12.6% לעומת 14.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם גדל בכ-2% ל-1.61 דולר למניה, לעומת צפי של 1.55 דולר. בשנת 2020 המלאה הרווח המתואם למניה גדל בכ-8% אל 5.73 דולר לעומת צפי אנליסטים של 5.69 דולר למניה.

 

תחזיות החברה להמשך: החברה צופה כי במהלך הרבעון הראשון לשנת 2021 סך ההכנסות שאינם על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (Non-GAAP) יסתכמו ב-445 מיליון ועד 455 מיליון דולר. הרווח המתואם צפוי להסתכם בטווח של 1.42 ועד 1.52 דולר למניה. האנליסטים צופים כי ההכנסות יסתכמו בכ-435 מיליון דולר עם רווח מתואם של 1.5 דולר למניה. 

בשנת 2021 המלאה, החברה צופה כי סך ההכנסות (Non-GAAP) יסתכמו ב-1.79 ועד 1.81 מיליארד דולר עם רווח מתואם של 6.12 ועד 6.32 דולר למניה. האנליסטים מצפים לחלק העליון של הערכות, ומעריכים כי ההכנסות בשנת 2021 צפויים להסתכם בכ- 1.81 מיליארד דולר עם רווח מתואם של 6.3 דולר למניה. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי של 2020 היה 166.9 מיליון דולר. בשנת 2020 תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 480.3 מיליון דולר. ברבעון הרביעי 20.7 מיליון דולר שימשו לרכישה חוזרת של מניות ו- 48.3 מיליון דולר בשנת 2020. נכון ל-31 בדצמבר 2020, יתרות המזומנים ושווי המזומנים, וכן השקעות לטווח קצר וארוך הסתכמו ב- 1,463.9 מיליון דולר. סך החוב הסתכם ב- 681.2 מיליון דולר.

"אנו שמחים לדווח על שנה מצויינת עבור נייס שבלטה הן בחדשנות פורצת דרך והן בהמשך ההתרחבות בתחומי הענן, הדיגיטל והבינה המלאכותית. פעילות הענן שלנו חוותה האצה בקצב הצמיחה והיוותה מעל 50% מסך כל ההכנסות במחצית השניה של 2020. סיימנו את שנת 2020 בקצב הכנסות שנתי מענן של למעלה מ-900 מיליון דולר כתוצאה מההצלחה האדירה של פלטפורמת הענן CXone. ראינו גידול של 100% בנפח האינטרקציות הדיגטליות של הלקוחות שלנו בהשוואה לשנה שעברה ו- 50% מהעסקאות החדשות נבעו מיוזמות דיגיטליות. אנו רואים ביקושים חזקים ל- Enlighten, פתרון הבינה המלאכותית מוביל השוק שלנו, עם עסקאות רבות וצבר הזמנות שגדל במהירות", אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פז 18/02/2021 15:37
    הגב לתגובה זו
    חברה ריווחית ויציבה שגדלה משנה לשנה ומייצרת מזומנים ואין סוף חידושים.מניה לטווח ארוך
  • 4.
    תחזית יכולה להשתנות...הכסף זול המניה תעלה (ל"ת)
    מנתח דוחות 18/02/2021 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נייס היא לא חברת "סייבר" (ל"ת)
    אחד 18/02/2021 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי 18/02/2021 13:10
    הגב לתגובה זו
    למה להטעות משקיעים? ראיתם מה התחזיות לא היכו ולא נעליים עקפו בקושי את הממוצע כשהשוק ציפה ליותר ומה עם התחזיות שהונמכו...
  • 1.
    אז למה יורדת??????????? (ל"ת)
    א 18/02/2021 13:06
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 18/02/2021 13:55
    הגב לתגובה זו
    אולי את הכתב
  • אמיר 18/02/2021 13:29
    הגב לתגובה זו
    מישהו מוכר על מנת להוריד את המחיר ולקנות בזול. מוכרים ב 435 מיליון דולר ברבעון וההכנסות גדלות משנה לשנה אפילו מרוויחים כסף, אחרי השקעות עצומות בפיתוחים לשנים קדימה.
  • מישהו 18/02/2021 13:13
    הגב לתגובה זו
    המניה הייתה מנופחת, זה ברור. מבחינתי האנליסטים לא מעניינים. תחזית של החברה לצמיחה של לפחות 9% שנה הבאה ברווחיות יפה זה משהו ששווה להחזיק לזמן ארוך.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.