10 הערות על התכנית האסטרטגית שהציג מנכ"ל הבורסה
הבורסה בת"א יצאה היום עם תכנית אסטרטגית חדשה, עניין חשוב בהינתן שמדובר בתכנית סדורה ראשונה של המנכ"ל החדש איתי בן-זאב.
מספר הערות:
1. ניכר שישנה הבנה של השוק: גם של ההנהלה, וגם של צוות העובדים שהיה שותף לבניית התכנית.
2. התבססות על מערכת המסחר הנוכחית, ועל החוזקות הפנימיות בבורסה הינו חיובי ביותר. הסרת האיום של שינוי מערכת המסחר תאפשר יציבות פעולה מול הבורסה, ותעודד פיתוחים חדשים. מצויין שקברו את שיתוף הפעולה עם נאסד"ק שריחף כעננה מעל פעילויות בבורסה.
3. סוף, חלקי, לעריצות אנטרופי! המשיקיעים המוסדיים יוכלו להסתמך על ISS, כפי שהם מסתמכים על חברות חו"ל אחרות, עניין שלפחות לגביהן יפחית את דרגת העריצות, השרירותיות, שהופגנה מצד אנטרופי ושדחקה החוצה חברות כגון מלאנוקס שלא היות מוכנות ל"שחק את המשחק" הנדרש באמצעות תגמולים נלווים ולובי.
4. ה-DM זה יתרון!? כאן זה כבר חוסר הבנה. השיוך של ישראל לDeveloped Market בהקשר של סיווג של MSCI פוגע קשות במגוון המשקיעים פה. אם למנכ"ל היה אומץ מספק, הוא מפעיל לובי מתאים בכדי להחזיר את ישראל ל-EM – יחד עם דרום קוריאה וטיוואן שדומות לנו בהקשרים רבים. בשל פרעות הרגולציה, שרירותיות ממשל, ואף הגבלות על המרות מט"ח של זרים לא צריכה להיות פה בעיה לעשות את הקייס. התועלת ברורה, שכן זה עשוי בהחלט להכפיל את המחזורים הבורסאיים. הלובי הדרוש מול MSCI אינו קשה – קל לעשות פה את הקייס, והמשקיעים המוסדיים העולמיים באופן כללי היו שמחים לראות את ישראל בקטגוריה אחרת עם כל רעשי הרקע סביב השקעות.
- האם תיקי השקעות של עשירים מניבים יותר מהשקעות הציבור הרחב?
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5. הפרטת חברות ממשלתיות? חיובי, אך בעיקר מחייב פעולה ברשות החברות הממשלתיות ועשוי לערב סוגיות עם ועדי עובדים.
6. החזרת חברות ישראליות הבייתה? בוודאי שחיובי... אך זוהי מטרה רבת שנים. זה לא הולך, ורשות ני"ע חסמה דה-פקטו את האפשרות לרישום כפוי, כמקובל בעולם, שהייתה מאפשר רישום של כלל הנכסים הרלוונטיים ללא מאמץ מיותר ותוך תועלת ניכרת לבורסה ולמשקיעים הישראליים.
7. פוטנציאל צמיחה מחברות קטנות? בוודאי שקיים, אך הבעיה איננה הבורסה גופא, אלא בעומס העצום הדיווחי המוטל על חברות ציבורית, על הצורך לכסת"ח החלטות בוועדות דירקטוריון וחוסר יכולת להתנהל באופן סבירה במהלך עסקים רגיל ברגע שיש עסקה כלשהי עם צד קשור שהינה די נורמטיבית, הסיקור התקשורתי העוין לחברות בישראל (סיפורים שליליים המובילים פוטנציאלית להשלכות לחברה סבירות הרבה יותר מסיפור הצלחה), ועוד בעיות בסביבה העסקית של חברות ציבוריות (ובפרט רשומות בישראל), כשהתועלת בצד הרישום לבעלי שליטה ומנהלים איננה עולה על הבעיות.
8. מאגר השאלות? איגוח? שירות רישומם? משמורת? אין פה חדש. השאלה פה בביצוע. עד כה דיברו על כך שנים בבורסה, ולא ממש ביצעו בפועל.
9. בנקים כעושי שוק? לא בטוח שמועיל, וייתכן בהחלט שייתקל בהתנגדות רגולטורית. בעולם הגדול, שיעור השוק של בנקים כעושי שוק ממשיך להצטמצם באופן חד לטובת שחקנים יעילים וזריזים יותר. זה כיוון שלפני 15 שנה אולי היה רלוונטי, היום? לא ברור שתהיה פה תועלת. העולם והבנקים כבר לא ממש שם.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
10. החזרת הריטייל? כאן כבר יש בשורה גדולה. ואם יאפשרו חברות קלה יותר בבורסה (כולל טיפול במודל הון), וואם יפחיתו את מס רווחי הון (לפחות על מה שרשום בבורסה המקומית – שאיננה חשופה לאי-דיווח לרשות המיסים בניגוד לאפיקים אחרים), ויאפשרו השתתפות קלה בהנפקות... זה בהחלט עשוי להיות חיובי.
- 6.לא יעזור יא אהבלים, אך ורק הורדת מס על רווחים מהבורסה (ל"ת)קנידל 26/04/2017 21:13הגב לתגובה זו
- 5.סוחרת 26/04/2017 09:33הגב לתגובה זובנוסף לסעיף 4- יציאה משוק מפותח יש להוריד מס על הבורסה, או להשוות אותו למס על רווחים משכירות. זה יפתור 2 בעיות, יחזיר משקיעים לבורסה ויבריח אותם משוק הנדל"ן.
- 4.מושי 26/04/2017 08:49הגב לתגובה זולמכור את המבנה שלהם, להעביר את הבורסה לראשון, להוריד עלויות בחצי ולצאת מהסרט שלהם. רוצים להביא שחקנים קודם תורידו עלויות.
- 3.טיבי 25/04/2017 19:06הגב לתגובה זומכונות שואבות ״פירורים״ מפעולות ענק של קרנות הפנסיה וגורמות נזקים של מיליונים לציבור החוסכים. יש צורך להדק עליהם את הרגולציה ואף למנוע פעילות כדי להחזיר את אמון הציבור.
- סוחר סחור 25/04/2017 23:36הגב לתגובה זוהציבור הרחב - הסוחרים הקטנים - דווקא מאוד מרוויחים מהמכונות. גם כי הספריידים הרבה יותר הדוקים היום בעידת של תחרות משוכללת בין מספר מכונות ביחס לעבר... וגם כי במסחר swing על מידע מורכב - המכונות לא כה חכמות, והם מאפשרות איסוף סחורה מולם (לעומת זאת - במסחר מהיר מאוד וטכני באופיו - הן כמובן מנצחות)
- 2.תכנית מצוינת 25/04/2017 18:45הגב לתגובה זורק נקווה שעובדי הבורסה באמת יכולים ורוצים לעשות שינוי כי זה ממש לא נראה ככה כעת.
- סוחר סחור 25/04/2017 23:37הגב לתגובה זובניגוד למלחמות עד כה.... האם זה יספיק? נחיה ונראה - גם אם הבורסה תמות על שולחן הניתוחים.
- 1.ROSEN 25/04/2017 14:57הגב לתגובה זוזוהי תכנית כללית ותאורטית של מילים וכוונות עם יכולת מימוש קטנה מאד . מי שקובע את שערי מדד ת"א 35 בחודשים האחרונים הם אך ורק שחקני המעו"ף ועד שמנכ"ל הבורסה לא ילחם מלחמת חורמה בתופעה הקשה הזו שנעשית ע"י גורמים אינטרסמנטיים אין לבורסה שום עתיד ושום ערך והתכנית של מנכ"ל הבורסה היא עלה תאנה לכסות מסחר לא תקין .

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.