ענקית החקלאות דיר פרסמה דו"ח חזק - אך ישנה כוכבית

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עונת הדוחות

מניות החברה לתיעוש חקלאי דיר (DEERE) נסחרות בשעה זו ביציבות, לאחר שזינקו כבר ב-3% בשלב טרום המסחר. דיר פרסמה את הדו"ח שלה לרבעון הרביעי של השנה והציגה רווח והכנסה גבוהה מהצפוי. כמו כן דיר סיפקה תחזית אופטימית להמשך השנה - אך טענה כי הביקושים בעולם החקלאי עדיין "רכים". 

בשורה התחתונה, הרווח של החברה הגיע לכדי 193.8 מיליון דולר או 61 סנט למניה. מדובר בירידה של 24% מהרווח בתקופה המקבילה אשתקד אך גבוהה מהצפי. צפי השוק לרווח הרבעוני היה של 56 סנט למניה. 

בשורה העליונה, הכנסותיה של דיר הסתכמו ב-5.52 מיליארד דולר ועקפו את התחזיות של השוק בסך 5.4 מיליארד. מכירותיה של דיר הגיעו לכדי 4.7 מיליארד דולר. מדובר בירידה קלה של 70 מיליון דולר לעומת שנה שעברה. צפי השוק עמד על הכנסות בגובה 4.6 מיליארד דולר. 

דיר סיפקה תחזית אופטימית כאשר היא חוזה צמיחה בהכנסות בשיעור של 4% בשנה הנוכחית. זאת, בעוד השוק חוזה כי שנת 2017 תהא דומה לשנה החולפת מבחינת הכנסות. נציין כי מניית דיר (סימול: DE) טיפסה בשלושת החודשים האחרונים בשיעור של 19%, בעוד מדד ה-S&P 500 עלה בשיעור של 7.3%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.