הגרסה המסחרית של ויקיפדיה פותחת סניף בלונדון: תפעל מול משרדי פרסום ומפרסמים

ויקיה שהושקה ב-2004 היא הזרוע המסחרית של אתר המידע החינמי ויקיפדיה ובתוכה מוקמות קהילות סביב מכנה תוכני משותף כמו 'אבודים'
משה בנימין |

ויקיה - הגרסה המסחרית של אתר המידע החינמי ויקיפדיה מקימה זרוע מכירות בלונדון ותפעל מול מפרסמים ומשרדי פרסום בסביבות אירופה. ויקיה הושקה ב-2004 ומכילה בתוכה כ-150,000 קהילות סביב מכנה משותף תוכני כמו תוכניות הטלוויזיה הפופולריות 'אבודים' ו'מד-מן'.

ריצ'רד יו, מנהל המכירות של ויקיה באירופה אומר כי ההחלטה להיכנס לשוק האירופאי נבעה מתוך ההצלחה בשוק האמריקני. לדבריו "אנחנו מקבלים יותר מ-900 מיליון חשיפות לדפים ביום. לאחרונה שברנו את מחסום 31 מיליון הגולשים הייחודיים (יוניקים) בחודש. הגולשים נחשפים באופן איכותי למותגים משום שזמן הגלישה הממוצע הוא כ-10 דקות ויחס ההקלקות לגולש הוא גבוה לעומת אתרים אחרים שאינן מכווני גולשים".

ויקיה נמצאת כעת במגעים מול מייקרוסופט, סוני וחברת המשחקים EA עמם הם עובדים בצמוד בשוק האמריקאי. בעתיד תינתן האפשרות לפרסום באתר בדרכים עשירות ויזואלית במקביל לפרסום מבוסס תוכן ודפי ויקיה מותאמים אישית.

בעוד שבארה"ב עובדת ויקיה בעיקר מול גופי בידור ומדיה, באירופה היא מתוכננת לעבוד בצמוד למותגי ספורט עם דגש על אולימפיאדת לונדון הקרבה ובאה. אחת התוכניות היא להקים דפים ייעודיים לספורטאים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה