אז כמה קופצים יש על כל משרה פנויה בישראל? גידול כמעט בכל התחומים

בהיי-טק: על כל משרת סמנכ"ל פיתוח 57 מועמדים; בפיננסים: על כל משרת אנליסט 6.9 מועמדים; בשיווק ופרסום: על כל משרת מנהל מותג 48 מועמדים
משה בנימין |

אחד הדברים החשובים ביותר לכל מחפש עבודה בשוק הוא מספר המתמודדים הממוצע מולם הוא יצטרך להתחרות כדי לזכות במשרה הנחשקת. מחלקת המחקר של אתר השמת העובדים AllJobs מציגה את הנתונים משוק העבודה, בכל תחום, המלמדים כמה מתמודדים יש על כל משרה בישראל? על-פי סקירת מחלקת המחקר של AllJobs כמות המועמדים על כל משרה במשק נמצא בעלייה מתמדת. במחקר בוצעה בדיקה לגבי משרות פופולאריות בישראל. נתוני ינואר 2009 הושוו לממצאים של הרבעון האחרון של 2008. 57 מועמדים על כל משרה פנויה של סמנכ"ל פיתוח בהיי-טק ברבעון הרביעי של 2008 על כל משרת סמנכ"ל פיתוח התמודדו בממוצע 31.7 מועמדים פוטנציאלים, החרפה משמעותית בתחרות לעומת הרבעון השלישי בו התמודדו רק 7 מועמדים לכל משרה. בינואר היחס החיפוש גדול משמעותית כאשר על כל משרה מתמודדים 57.1 מועמדים. ברבעון הרביעי של 2008 על כל משרת מנהל אבטחת איכות (QA) התמודדו בממוצע 4.2 מועמדים, כמות מתמודדים גדולה משמעותית לעומת הרבעון השלישי, בו התמודדו בממוצע 1.8 מועמדים בלבד למשרה. בחודש ינואר 2009 עולה כי כל משרה יש 4.5 מועמדים. ברבעון הרביעי ב-2008 על כל משרת בודק תוכנה התמודדו בממוצע 3.3 מועמדים, תחרות משמעותית יותר לעומת הרבעון השלישי בו עמד הממוצע על 1.8 מועמדים למשרה. בינואר 2009 עולה כי התחרות ניכרת אף יותר ועל כל משרה מתמודדים 4.4 מועמדים. ברבעון הרביעי על כל משרת ראש צוות פיתוח התמודדו בממוצע 1.3 מועמדים, לעומת הרבעון השלישי בו התמודדו רק 0.5 מתמודדים על כל משרה (כלומר, קיימות 2 משרות לכל מועמד). בינואר 2009 פשוט פחות להתקבל למשרה מאחר ועל כל כזו מתמודדים 3.1 מועמדים. ברבעון הרביעי 2008 ובינואר 2009 על כל משרת מתכנת אינטרנט התמודדו בממוצע 0.9 מועמדים (כלומר, כמשרה אחת לכל מועמד). מדובר בתחרות ניכרת יותר לעומת הרבעון השלישי בו התמודדו 0.4 מועמדים לכל משרה (כלומר 2.1 משרות לכל מועמד). ברבעון הרביעי ב-2008 ובינואר 2009 הביקוש לבוגרי מדעי המחשב הוא גבוה, ולכן, התמודדו 0.6 מועמדים לכל משרה (כלומר, קיימות 1.5 משרות לכל מועמד). למרות האמור הביקוש למשרות גדול לעומת הרבעון השלישי בו הממוצע עמד על 0.4 מועמדים לכל משרה (2.1 משרות לכל מועמד). ברבעון הרביעי 2008 ובינואר 2009 על כל משרת מהנדס תוכנה התמודדו 0.3 מועמדים (כלומר 3 משרות על כל מועמד). ברבעון השלישי המאמץ הנדרש להתקבל למשרה היה מעט נמוך יותר כאשר התמודדו 5 משרות לכל מועמד. על כל משרת עו"ד פנויה 8 מועמדים בממוצע ברבעון הרביעי לכל משרת יועץ משפטי התמודדו בממוצע 58.7 מועמדים לכל משרה, כמות גדולה יותר של מתמודדים למשרה בהשוואה לרבעון השלישי בו התמודדו 42 מועמדים לכל משרה. בינואר 2009 התחרות מעט התמתנה כאשר על כל משרה מתמודדים 49.1 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת עריכת פטנטים התמודדו בממוצע 33.8 מועמדים. ברבעון השלישי התמודדו רק 18.3 מועמדים למשרה. בינואר ניכרת עלייה בכמות המתמודדים עם 40.7 מועמדים על כל משרה. ברבעון הרביעי לכל משרת עו"ד התמודדו בממוצע 7.8 מועמדים, מצב פחות אופטימלי ביחס מן הרבעון השלישי בו התמודדו רק 3.7 מועמדים למשרה. בינואר 2009 התחרות קשה יותר כאשר על כל משרה מתמודדים 8.6 מועמדים. פיננסים: על כל משרת יועץ השקעות מתמודדים 13.7 מועמדים ברבעון הרביעי לכל משרת סמנכ"ל כספים. התמודדו כ-23.1 מועמדים, תחרות גדולה משמעותית לעומת הרבעון השלישי בו התמודדו 9.6 מועמדים למשרה. בינואר 2009 התחרות מחריפה ועל כל משרה מתמודדים כבר 26.7 מועמדים. ברבעון הרביעי 2008 ובינואר 2009 לכל משרת מנהל השקעות התמודדו 19 מועמדים. ברבעון השלישי התמודדו רק 5.1 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת יועצי השקעות התמודדו 10.4 מועמדים, ביקוש גבוה בהרבה יותר לעומת הרבעון השלישי בו התמודדו 2.9 מועמדים לכל משרה. בינואר ניכר כי הביקוש המשיך לגדול ועל כל משרה מתמודדים כעת 13.7 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת אנליסט התמודדו 9.4 מועמדים, מצב מטריד יותר בהשוואה לרבעון השלישי בו עמד הביקוש על 4.2 מועמדים למשרה. עם זאת, נראה כי בינואר 2009 היחס מעט מתאזן ועל כל משרה מתמודדים 6.9 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת כלכלן התמודדו 5 מועמדים. ברבעון השלישי התמודדו 2.3 מועמדים בלבד למשרה. בינואר קשה יותר להתקבל לעבודה מאחר ועל כל משרה מתמודדים 7.5 מועמדים. רוצים להיות מנהלי מותג? יש עוד 47 שמתחרים מולכם ברבעון הרביעי לכל משרת מנהל מותג התמודדו 21.5 מועמדים, הרעה משמעותית ביחס לרבעון השלישי בו התמודדו 9.9 מועמדים לכל משרה. בינואר היחס בביקוש הכפיל עצמו ועל כל משרה מתמודדים כעת 48.3 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת מנהל תקשורת שיווקית התמודדו 24.7 מועמדים, פי 3 לעומת הרבעון השלישי בו הביקוש עמד על 8 מועמדים לכל משרה. בינואר התחרות מקבלת משמעות אחרת לגמרי כאשר על כל משרה מתמודדים 47 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת סמנכ"ל שיווק התמודדו 16.5 מועמדים, כמעט פי 2 לעומת הרבעון השלישי בו הביקוש עמד על 7.8 מועמדים למשרה. בינואר היחס מכפיל עצמו ועל כל משרה מתמודדים 32.5 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת מנהל מוצר התמודדו 14.6 מועמדים, פי 2 לעומת הרבעון השלישי שבו הביקוש עמד על 6 מועמדים למשרה. בינואר על כל מועמד למשרה להתאמץ יותר מאחר ועל כל משרה מתמודדים 27.1 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת התקציבאי התמודדו כ-19 מועמדים, כמעט פי 3 מהביקוש למשרה ברבעון השלישי בו התמודדו בממוצע 6.6 מועמדים למשרה. בינואר התחרות גדלה ועל כל משרה מתמודדים 21.2 מועמדים. ברבעון הרביעי לכל משרת מנהל לקוחות התמודדו 6 מועמדים. ברבעון השלישי התמודדו בממוצע 1.8 מועמדים למשרה. בינואר על כל משרה מתמודדים 8.7 מועמדים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דגל נורבגיה
צילום: Getty Images

הקרן הנורבגית מוכרת מניות ב-11 חברות ומפסיקה ניהול חיצוני בישראל

קרן ההשקעות הגדולה בעולם, עם נכסים של כ-2 טריליון דולר, הודיעה על מכירת החזקות ב-11 חברות ישראליות והעברת כלל הניהול לידי צוות פנימי, בעקבות בדיקה דחופה על רקע ההשקעה בבית שמש שעוררה סערה; הקרן מחזיקה מניות ב-61 חברות ישראליות וממשיכה לבחון מכירה במניות נוספות 

תמיר חכמוף |

קרן העושר הנורבגית, הגדולה בעולם עם נכסים בהיקף של כ-2 טריליון דולר, הודיעה היום כי היא מסיימת את ההתקשרויות עם מנהלי נכסים חיצוניים המנהלים את השקעותיה בישראל, ומעבירה את כל הניהול לידי הצוות הפנימי שלה. במקביל, הקרן מכרה בימים האחרונים את החזקותיה ב-11 חברות ישראליות ,צעד שננקט לאחר בדיקה דחופה בעקבות דיווחים בתקשורת כי הקרן הגדילה את חלקה בבית שמש בית שמש -2.32%  , יצרנית מנועי הסילון המספקת שירותים לחיל האוויר, כולל תחזוקת מטוסי קרב.

המהלך בוצע בעקבות בקשה רשמית של משרד האוצר הנורבגי לבחון את ניהול ההשקעות בישראל ולהציע צעדים נוספים לפי הצורך. הקרן נמצאת כעת בתהליך סקירה מואץ, בשיתוף מועצת האתיקה ובדיאלוג שוטף עם משרד האוצר, כאשר המענה הרשמי צפוי להינתן עד ה-20 באוגוסט.

בהודעת הקרן נמסר כי כלל ההשקעות בישראל שינוהלו מעתה באופן פנימי יוגבלו לחברות הכלולות במדד המניות שבו היא פועלת, אך לא בהכרח לכל החברות במדד. “מכרנו לחלוטין את הפוזיציות ב־11 החברות הללו, ואנו ממשיכים בבחינת חברות נוספות בישראל לשם מכירה אפשרית,” נכתב בהודעה. הקרן הבהירה כי ההחלטה מתקבלת "במצב קונפליקט מיוחד מאוד" על רקע "משבר הומניטרי חמור" ברצועת עזה, כהגדרת מנכ"ל הקרן ניקולאי טנגן.

הצעדים המעשיים כוללים מכירה מלאה של כל ההחזקות בחברות ישראליות שאינן במדד ההשוואה, העברת כלל ההשקעות המנוהלות על ידי מנהלים חיצוניים לניהול פנימי, וסיום ההתקשרויות עם כל מנהלי הנכסים המקומיים. המהלך, לדבריהם, נועד לפשט את ניהול ההשקעות בשוק זה ולהפחית את מספר החברות שעליהן נדרש פיקוח צמוד של הקרן ומועצת האתיקה.

נכון לסוף יוני 2025, החזיקה הקרן מניות ב-61 חברות ישראליות, כאשר בסוף 2024 המספר עמד על 65 חברות, בשווי כולל של כ-1.95 מיליארד דולר. בשנה האחרונה היא כבר מכרה את החזקותיה בחברת אנרגיה ובקבוצת תקשורת ישראליות, עקב שיקולים אתיים, אחרונה דיווחה סוכנות רויטרס כי ועדת האתיקה של הקרן בוחנת גם את השקעותיה בחמשת הבנקים הגדולים בישראל.

חשמל
צילום: Image by Joe from Pixabay

, פרטנר חושפת את נתוני צריכת החשמל

נתונים בלעדיים של Partner Power חושפים את דפוסי צריכת החשמל בישראל, את הערים עם צריכת החשמל הגבוהה ביותר ואת השעות והעונות הבזבזניות ביותר;במהלך מלחמת "עם כלביא" נרשמה קפיצה של עד 23% בצריכה הביתית

רן קידר |
נושאים בכתבה חשמל

לאחר הרפורמה בשוק החשמל, פרטנר פרטנר -1.21%  היא הספק הראשון שמפרסם נתונים מקיפים על הרגלי צריכת החשמל בישראל. לפי המידע, הצריכה החודשית הממוצעת למשק בית עומדת על כ-834 קוט"ש, עם תשלום ממוצע של כ-417 ש"ח (לאחר ההנחות של Partner Power). הצריכה הגבוהה ביותר נרשמה בהוד השרון, ראש העין, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה ופתח תקווה. 

מנגד, חיפה, אשקלון, גבעתיים, רמת גן וחולון מובילות בצריכה הנמוכה ביותר. באופן לא מפתיע, עונת הקיץ מתבררת כ-"בזבזנית" במיוחד עם ממוצע של 1,149 קוט"ש למשק בית ותשלום ממוצע של כ-569 ש"ח, בעוד שבעונות המעבר הצריכה יורדת ל-597 קוט"ש בלבד. שיא הצריכה ב-2024 נרשם ביום שישי, 12 ביולי, עם 50 קוט"ש למשק בית, והשפל, ביום רביעי, 13 בנובמבר, עם 14 קוט"ש. שעות השיא היומיות הן בין 16:00 ל־21:00. 

במהלך מבצע "עם כלביא" ניכר שינוי מובהק בהרגלי הצריכה: צריכת החשמל הביתית הממוצעת רשמה זינוק של עד 23%, בעיקר בשעות 10:00-14:00, בהן רוב הציבור שוהה לרוב מחוץ לבית, אך הפעם נשאר בבית בשל מגבלות פיקוד העורף. 

כיום, 71% מלקוחות החברה משתמשים במונה חכם. בהתאם לרפורמה, פרטנר מציעה שלושה מסלולים להוזלת החשבון – "הנחה קבועה כל היום", "עובדים מהבית" ו"חיות לילה", ומאפשרת הצטרפות דיגיטלית מלאה באתר, כולל העלאת צילום חשבונית וזיהוי אוטומטי של הפרטים באמצעות טכנולוגיית AI, ללא צורך בשיחה עם שירות הלקוחות.

תזכורת לגבי הרפורמה

רפורמת החשמל, שנכנסה לתוקף ב-2022, פתחה את שוק החשמל בישראל לתחרות ומאפשרת לכל צרכן לבחור ספק חשמל פרטי במקום להסתמך רק על חברת החשמל. במסגרת הרפורמה, יצרנים פרטיים יכולים למכור חשמל ישירות לצרכנים, והצרכנים יכולים לעבור בין ספקים בצורה חופשית, בדומה לשוק הסלולר. המטרה המרכזית של הרפורמה היא להגביר את התחרות, להוזיל את העלויות לציבור ולעודד חדשנות ושירותים מותאמים אישית. בנוסף, הרפורמה שואפת לשפר את אמינות האספקה ולחזק את המעבר לאנרגיות מתחדשות.