בזק רוצה את הגולש הערבי; משקיעה 25 מיליון שקל בהרחבת תשתיות האינטרנט ב-112 ישובים
חברת בזק מודיעה על מהלך אסטרטגי במסגרתו יחל פרוייקט פיתוח והרחבת התשתיות הגדול והמשמעותי ביותר שבוצע השנה בישראל. הפרוייקט הנרחב נפרס על פני 112 יישובים ערביים בכל חלקי הארץ, אך בעיקר בצפונה, בהשקעה כספית של 25 מיליון שקל. פתיחת התשתיות, תאפשר לעשרות אלפי לקוחות חדשים להתחבר לאינטרנט המהיר, כמו גם לשדרג לקוחות קיימים למהירויות גלישה גבוהות יותר.
עד כה הורחבה התשתית ב- 59 ישובים בהם, אום אל פחם, שפרעם, באקה אל גרביה, יפיע, כפר קאסם וטמרה, כאשר תהליך פיתוח עבודת התשתית בנצרת יסתיים בקרוב. בזק צפוייה לסיים את הפרוייקט ברבעון הראשון של שנת 2009
המגזר הערבי מונה כ- 264 אלף בתי אב, כאשר לכ- 200 אלף מהם יש קו טלפון של בזק בבית. בישובים הלא מעורבים מחוברים כ- 147 אלף בתי אב לקו של בזק וכ - 80 אלף מהם מחוברים לאינטרנט המהיר של בזק. אחוז החדירה של אינטרנט מהיר במגזר הערבי עומד על 37%. מאז תחילת פרוייקט פיתוח והרחבת התשתיות במגזר הערבי הצטרפו לבזק כבר אלפי לקוחות אינטרנט מהיר חדשים.
פרוייקט זה מצטרף למספר מהלכים שיווקיים שהחברה ביצעה לאחרונה, המכוונים ללקוחותיה מהמגזר הערבי. החברה הקימה מוקד שירות לקוחות המאויש על ידי נציגי שירות דוברי ערבית, הוקם אתר אינטרנט חדש בשפה הערבית, הושקה חשבונית חדשה הכוללת הטבות ייחודיות המותאמות לעולם התוכן הרלוונטי למגזר. כמו כן, נעשתה השנה פעילות שיווקית ענפה שכללה השקת המותג החדש של בזק בשפה הערבית ובמדיה הרלוונטית ותקשור חבילות מחיר ומסלולים רלוונטיים למגזר.

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.