טלגאל תתחיל השבוע את הניסוי לטכנולוגיית מדידת הרייטינג החדשה
TNS טלגאל [מפעילת מערכת המידרוג (רייטינג) לטלוויזיה בעשור האחרון] אשר נשארה לבד במכרז למדידת הרייטינג החדשה הודיעה כי תחל בביצוע הניסוי בטכנולוגיה החדשה המוצעת השבוע בהתאם לנדרש ע"י כללי המכרז.
בהתאם לדרישות המכרז של הועדה למדרוג נדרש מהמשתתפים להציע טכנולוגיית מדידה חדשה שתיתן פיתרון הולם לסביבה הטלויזיונית המתפתחת בישראל. בהתאם לכך נדרשו שני המשתתפים במכרז - מ.ב.ע/GFK ו- TNS טלגאל - להוכיח יכולת טכנולוגית על בסיס ניסוי בישראל. כפי שפורסם, מ.ב.ע/GFK התנגדה לניסוי כזה בטענה שהוא יקר וכי ניתן להסתפק בבדיקת הטכנולוגיה באירופה.
TNS טלגאל הסכימה מנגד להשתתף בניסוי בישראל המנוהל ע"י הועדה למדרוג החל מהשבוע הזה ותישא בעלויות הניסוי, יהיו אשר יהיו. איתן כסיף, מנכ"ל TNS טלגאל מוסיף : "חברה המאמינה בטכנולוגיה שלה ומתכוונת להשתתף במכרז, כשלנגד עיניה חוזה ארוך טווח לשנים רבות, צריכה להיות מוכנה לערוך ניסוי כזה וגם לספוג את עלותו". TNS הגיבה בנוסף לטענת מ.ב.ע/GFK, לאחר פרישתה מהמכרז, שהיא "יכלה להציע מחיר נמוך יותר ממה שלדעתה ישולם כביכול לTNS טלגאל". ב-TNS מוסרים כי טענה זו עומדת בניגוד גמור לכמה עובדות ידועות. שכן, בשלושה מכרזים בהם התמודדו לאחרונה חברות האם GFK ו- TNS באירופה, על בסיס הטכנולוגיות החדשות - בבריטניה, בדנמרק ובנורווגיה - שבכולן זכתה TNS, המחירים שהציעה GFK היו, לפי מקורות TNS העולמית, גבוהים מאלו של TNS. דורי שדמון, יו"ר TNS ישראל מוסיף: "לדעתנו, הטענות של חב' מ.ב.ע./GFK כפי שפורסמו בתקשורת אינן אלא אמירות של מתחרה ש"הרים ידיים" ונמנע מלהתמודד באופן מקצועי והוגן במכרז".