איגוד חברות הפרסום בפגישה ראשונה: היו"ר והמנכ"ל רוצים שחברי ההנהלה יעבדו

רמי שלמור (היו"ר) ויגאל בראון החליטו כי בקדנציה הנוכחית כל חבר הנהלה ישא בתפקיד ויפעל לקידום התחום עליו הוא אחראי
משה בנימין |

ישיבת הנהלת איגוד חברות הפרסום הראשונה בראשותו של היו"ר החדש רמי שלמור התקיימה אמש. שלמור יחד עם מנכ"ל האיגוד יגאל בראון, החליטו כי בקדנציה זו תהיה מעורבות בקרב חברי ההנהלה וכולם יישאו בתפקידים.

חברי ההנהלה החדשה שנבחרה הם: גיל סמסונוב מגליקמן נטלר סמסונוב, יאיר גלר היו"ר היוצא מבעלי גלר נסיס, שי גורן משנה למנכ"ל מקאן אריקסון, יורם לוי סמנכ"ל הקריאייטיב של שלמור אבנון עמיחי, טל בריקמן מבעלי פרסום בריקמן, ירון מרחב מבעלי ענבר מרחב שקד, עמיר גיא משנה למנכ"ל אדלר חומסקי, פדול מזאווי ממזאווי פרסומים, דודי שמעוני מבעלי שמעוני פינקלשטיין, ערן גפן מנכ"ל Y&R אינטראקטיב ואורלי ראובני משנה למנכ"ל אריאלי.

חלוקת התפקידים והסמכויות בהנהלה החדשה

גיל סמסונוב - אחראי רגולציה וקשר עם הממסד.

דודי שמעוני- אחראי קשר עם הנהלות המדיה.

שי גורן- אחראי הקשר עם משרד החוץ ופרויקט מיתוג מדינת ישראל אשר איגוד חברות הפרסום לוקח בו חלק מזה מספר שנים.

פאדול מזאווי - אחראי על מגזרים- רוסי, ערבי וחרדי.

ערן גפן - נציג חברות האינטראקטיב.

יאיר גלר - יו"ר ועדת כספים.

יורם לוי-אחראי על תחרויות הפרסום (קקטוס הזהב והאפ"י).

טל בריקמן- אחראי על אירועים מיוחדים.

עמיר גיא- אחראי על קידום הדור הצעיר.

אורלי ראובני- אחראית על ההון האנושי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.