חוקי או לא חוקי: הפרסום ההתנהגותי הממוקד נכנס לשימוע בסנאט האמריקאי

במרכז הדיון עומדת הטכנולוגיה של NebuAd אשר אוספת מידע על גולשים מספקי אינטרנט בכדי לשגר אליהם פרסומות ממוקדות
משה בנימין |

ועדת המסחר האמריקאית מקיימת היום (ה) שימוע בסנאט האמריקאי על מגמת הפרסום ההתנהגותי לפיה פרסומות מוגשות לגולשים לאחר פילוח ואיסוף מידע מפורט על ההתנהגות שלהם ברשת. המשמעות היא למעשה דיון באחת משיטות הפרסום המובילות בעולם המהווה למעשה את העתיד בענף.

במרכז הדיון עומדת הטכנולוגיה של NebuAd אשר אוספת מידע על גולשים מספקי אינטרנט בכדי לשגר אליהם פרסומות ממוקדות. החברה נאלצה לעמוד בפני התקפות ומחאות של ארגוני זכויות אדם וארגונים דמוקרטיים אשר טוענים שהיא מפרה חוקים פדרליים שאוסרים ציתותים טלפוניים.

"התהליך המתואר לפנינו, לפיו ספק שירותי אינטרנט נכנס להסכם עם רשת פרסום, בכדי להעתיק ונתח התנהגות גולשים וצרכנים מקוונים מציבה שאלות מהותיות בהקשר לחוקים הפדרליים בנושאי ציתות והאזנה", כך מחברי הוועדה.

בין המוזמנים להעיד בפני הוועדה נכללים מנהלים בכירים ואנשי אבטחת מידע ופרטיות מגוגל, מיקרוסופט ופייסבוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה