ארזתם מזוודות לנופש בקיץ? תכינו גם את הארנק כי אל-על שוב מעלה מחירים
שער הדולר נמצא באחת מתקופות השפל המשמעותיות ביותר בתולדותיו אל מול השקל, מה שבמבט ראשון הופך את כל המוצרים המתומחרים בדולר לאטרקטיביים עבור הצרכן הישראלי, ובינהם כמובן, מחירי כרטיסי הטיסה.
עם זאת, סחורה משמעותית אחרת שמחירה עולה הוא הנפט שמביאה לעלייה במחירי הדלק ועקב זאת מייקר את עלויות חברות התעופה. על מי זה נופל בסוף? התשובה היא פשוטה. במקום שאנחנו נהנה מכוח הקנייה המשופר שלנו ונרוויח מהדולר הנמוך, מחירי כרטיסי הטיסה עולים בהדרגה מדי כמה חודשים. באל-על מסבירים כי העדכון במחירים "נמוך משמעותית מקצב התייקרות מחירי הדלק ועומד על שיעור ממוצע של כ- 5%".
מחיר הנפט נסק מאז עדכון המחירים האחרון של אל על בשיעור של 20% בקירוב וחבית נפט נסחרת כיום ברמות של 137$ עד 145$ לחבית. מי שבכל זאת לא ירגיש את העלייה במחירים הוא המגזר העסקי לו מבטיחים באל-על כי "יישמרו מחירים אטרקטיביים למגזר זה המרבה לטוס, במחלקות המבוקשות על ידי מגזר זה".
עדכון המחירים יבוצע באמצעות העלאת תוספת הדלק המהווה מרכיב במחיר כרטיס הטיסה. העדכון יחול על כרטיסים שיירכשו החל מיום שני ה- 14 ליולי. אל על מאפשרת לציבור הנוסעים לרכוש את כרטיסיהם במחיר הישן עד מועד זה.
עדכון תוספת הדלק לא יחול בשלב זה על כרטיסי בונוס המונפקים על ידי חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על. חברי המועדון הטסים באמצעות כרטיסי בונוס ימשיכו לפיכך לשלם את תוספת המזומן שהייתה תקפה לפני העדכון.
רמי לוי, סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים: "כמו כל חברות התעופה העולמיות, גם אל על נאלצת להתמודד עם מציאות שענף התעופה לא חווה מעודו. לצד הנסיקה המטאורית והמתמשכת במחיר הדלק אנו נאלצים גם לספוג התייקרויות שונות בתשומות טיסה אחרות. אנו עושים כל מאמץ למזער את הפגיעה בנוסעינו. כך נהגנו בחודשיים האחרונים כשאפשרנו לנוסעים שרכשו כרטיסים לחופשות הקיץ ליהנות ממחירים אטרקטיביים וממגוון מבצעים, למרות המשך נסיקת מחיר הדלק לרמות חסרות תקדים".
עדכון מחירי הטיסות ייעשה באמצעות הגדלת תוספת הדלק, המהווה מרכיב במחיר כרטיס הטיסה בשיעורים הבאים (שיעורי העדכון המצ"ב נכונים למחלקת תיירים. במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה שיעורי העדכון כפולים): •יעדים קצרי טווח – 20$ לקטע טיסה •יעדים בינוניים – 30$ לקטע טיסה. •יעדים ארוכים – 50$ לקטע טיסה.
כאמור, עדכון תוספת הדלק מהווה ייקור ממוצע של כרטיסי הטיסה בשיעור של כ- 5%.