המועצה לצרכנות בדקה עבורכם: הדרכים בהן חברות הסלולר מתחכמות עם הצרכן
המועצה לצרכנות לא מוכנה להרפות כל-כך מהר מחברות הסלולר למרות העובדה שמשרד התקשורת מנסה בכוחות עצמו לטפל בכל העוולות הצרכניות, כפי שהוא רואה אותן, וקשורות בסלולר.
לדברי מנכ"ל המועצה: "המשך הכריכה בין מכשיר דור-3 לחבילות גלישה היא התחכמות של חברות הסלולר; יש לבטל כל קשר בין רכישת המכשיר לרכישת השירות".
המועצה בראשות המנכ"ל, עו"ד אהוד פלג יצאה בסוג של חקירה פרטית שלה סביב חברות הסלולר ומעניקה לשר התקשורת, אריאל אטיאס חומר טוב למחשבה במידה והוא מחפש את הצעד הבא מול סלקום, פלאפון ואורנג'.
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, רואה את מקור הפגע בעצם הכריכה בין חבילות השירותים הנמכרות לצרכנים, לבין רכישת מכשיר הסלולר, שכן בדרך זו חברות הסלולר מחייבות צרכנים בשירותים בהם הם אינם מעונינים.
לדברי מנכ"ל המועצה לצרכנות, "התנהלותן של חברות הסלולר, המשנות את מבנה התעריפים וממשיכות לכבול את הצרכנים בתגובה לרפורמות של משרד התקשורת, היא התנהלות מקוממת".
רק 18 חודשים התחייבות? לא בדיוק
כך לדוגמה, מבדיקת המועצה לצרכנות באתרי החברות עולה כי, גם לאחר שמשרד התקשורת צמצם את תקופת ההתחייבות המירבית שבה חברה יכולה לכבול צרכנים ל-18 חודש, ממשיכות חברות הסלולר לגבות את מחיר המכשירים ב-36 תשלומים, ואת ההנחות על המכשיר הן מציעות באופן המתפרש אף הוא על 36 חודש חודשים, באמצעות זיכוי כספי על מחיר השיחות.
צרכן המבקש לנייד את המספר לחברה מתחרה לפני תום 36 חודשים, ייאלץ לשלם את המחיר המלא של המכשיר ללא הנחה. על ידי כך, הצרכן כבול למעשה לתקופה של 36 חודשים.
"מצאו דרך חדשה לחייב את הלקוחות על שירותי גלישה"
כמו כן, גם לאחר שמשרד התקשורת החליט בימים האחרונים לאסור על התנית רכישת שירותי גלישה באינטרנט ברכישת חבילת גלישה לפורטל תוכן , מצאו החברות דרך להמשיך ולחייב את הצרכנים בחבילת הגלישה גם אם הם לא רוצים בה, אם תוך שימוש בביטויים אחרים ("דמי שימוש חודשיים" במקום "תשלום חודשי קבוע"), ואם בהעלאת מחיר השיחות במסלול ללא חבילת גלישה.
הפתרון - המלצות ועדת גרונאו

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על
הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?
לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה.
פרידה מכאל בעיתוי רגיש
הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות.
הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.
אתגרי אל על
כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.
- כאל ממשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים – החברה במגעים למכירה
- שינויים בהנהלת דיסקונט: לוי הלוי מונה לראש חטיבת טכנולוגיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.