נטוויז'ן 013 ברק יוצאת במהלך מיתוגי חדש: 013netvision – "הכל במרחק נגיעה"

במסגרת השקת המותג תציג החברה לראשונה בישראל את "FREE NET " : -לקוחות האינטרנט יקבלו את כל כספם בחזרה לרכישת מחשב חדש של Apple
משה בנימין |

חברת נטוויז'ן 013 ברק מקבוצת IDB, יוצאת היום יום א', 6.7.08, בתהליך מיתוג מחדש תחת השם 013netvision בהמשך למיזוג החברות נטוויז'ן, 013 ברק וגולבקול לפני כשנה וחצי, בינואר 2007.

מאז המיזוג ועד עתה קצרה החברה הישגים רבים כולל זכיות חוזרות ונשנות בכל הסקרים שנערכו השנה, כנותנת השירות הטובה ביותר בישראל. החברה הציגה תוצאות כספיות מצוינות ברבעון הראשון של השנה, ומצפה להמשיך לקצור את פירות המיזוג שיובילו לשיפור בביצועיה במהלך 2008.

כחלק מחזון החברה העתידי - הלוגו עוצב מחדש והוא כולל את דמות הלטאה וסימן של טביעת אצבע המסמל את האסטרטגיה השיווקית החדשה "הכל במרחק נגיעה". ערכי המותג החדש הם: Intimate, Surprising, International ו- Desirable.

יעוד החברה הממוזגת: "להיות חברת התקשורת המובילה, המשרתת בהתלהבות את לקוחותיה, עובדיה, ובעלי המניות, ומספקת פתרונות העולים על ציפיותיהם".

שרותי המגזר העסקי ימותגו תחת השם: 013netvision business

מהפכת ה- "FREE NET " - לראשונה בישראל 013netvision מציעה את "FREENET" לכל לקוחותיה ולמצטרפים חדשים. כחלק מהמהפכה, כל לקוחות החברה הגולשים באינטרנט מקבלים חזרה את מלוא כספם לרכישת מחשב Apple חדש.

גיתם BBDO ו-JWT מוציאים לדרך את המותג החדש

המותג החדש כולל שם ולוגו חדשים ומאחד תחתיו את הטוב משני העולמות הישנים: המובילות בשרות, המובילות במגזר העסקי, הזיקה לאינטרנט של נטוויז'ן והעוצמה של מותג אמין ואהוב בשיחות הבינלאומיות של 013 ברק.

לחברה המאוחדת נתח שוק של 36% באינטרנט והיא משרתת כ- 50% מהלקוחות ה Enterprise במגזר העסקי.

המותג החדש מושק תחת האסטרטגיה השיווקית "הכל במרחק נגיעה", לפיה 013netvision מאפשרת לכל אחד להיות קרוב למי שהוא אוהב ולמה שהוא אוהב באמצעות האינטרנט והטלפון ומעניקה ללקוח את החופש להיות בכל מקום ובכל רגע.

במהלך החודשים האחרונים בוצעה עבודה אסטרטגית נרחבת בהובלת משרד הפרסום גיתם BBDO, ובשיתוף משרד הפרסום JWT. הלוגו והשפה התקשורתית החדשה והיחודית עוצבו ע"י ברוך נאה.

המהלך ילווה בקמפיין יוצא דופן שנעשה באמצעות גיתם BBDO ואשר יעלה בטלוויזיה, בעיתונות ובמדיית חוצות בעלות של 5 מיליון שקלים. בקמפיין מתואר משחק מחבואים של ילד ישראלי המשחק עם חברים בכל העולם. בצילומים שנערכו במהלך שלושה ימים, השתתפו מאות ניצבים מכל העולם: סינים, אפריקאים, אמריקאים, ורוסים, ונעשה שימוש בסטים ייחודיים ששימשו לצילומי פיצ'רים בינלאומיים.

ריצ'רד הנטר, מנכ"ל 013netvision אמר: "אנו רואים היום את השלב האחרון של מיזוג החברות ושל עבודה מאומצת של כל אנשי החברה בשנה וחצי האחרונות.

"אנחנו חברת התקשורת היחידה אשר מציעה "FREENET" באמצעות החזרת כל כספי הלקוח לרכישת מחשב כל שנה. ממחקרים שביצענו, למדנו כי רוב בתי האב בישראל רוכשים מחשב חדש כל שנה וחצי - שנתיים ולכן רצינו לעזור להם לרכוש את המחשב הבא - למעשה אנו מסבסדים את רכישת המחשב בדומה למצב בעולם הסלולארי אולם אנו מחזירים את כל מה שהלקוח משלם עבור שרותי הגלישה".

המהפכה השיווקית והמותג שמושקים היום מסמלים את השקפת החברה ואת החשיבות שאנו מעניקים להבנת צרכי לקוחותינו. הפעילות שלנו נובעת מתוך אמונה בצורך המתמיד לחדש, להפתיע, לרגש ומניעה אותנו לחפש ללא הרף אחר האתגר הבא, אשר יאפשר ללקוחותינו להיות חלק בלתי נפרד מקהילת העולם הגדול".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.

כיתה
צילום: ללא

השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חופשה של כמאה ימים בשנה, שנת שבתון (כל 7 שנים) ותנאים סוציאליים נדיבים הופכים את החבילה הכוללת של המורים ליותר ממה שרובכם משתכרים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מורים שכר

האם שכר המורים בישראל באמת נמוך? זו שאלה שחוזרת על עצמה בכל שביתה או משא ומתן קיבוצי. התשובה של רוב הציבור היא כן. אלא שהתשובה האמיתית היא ממש לא. השכר של מורים הוא שכר טוב, שכנראה שעולה על השכר של רובכם. בדיקה של הנתונים מגלה כי כשלוקחים בחשבון את כל החבילה - חופשות נדיבות שמגיעות לכ-100 יום בשנה, שבתון ממומן כל שבע שנים, שעות עבודה מוגבלות ותנאים סוציאליים יוצאי דופן - השכר האפקטיבי נהפך למשמעותי הרבה יותר, ליותר מ-22 אלף שקל בחודש למשה מלאה. והיינו שמרנים. 

השכר הממוצע של המורים עובדי המדינה זינק בשנים האחרונות כששכר ממוצע למשרה מלאה מגיע ל-16,622 שקל ועם נתון חציוני של 13.8 אלף שקל ברוטו. חשוב להדגיש שזה השכר למשרה מלאה, כשמורים בשנה הראשונה-שנייה מועסקים ב-60%-70%, והשכר שלהם נע סביב 7,500 שקל (כ-11 אלף שקל למשרה מלאה). המורים הצעירים מקבלים שכר נמוך כי דור א' ו-ב' לוקחים את הקופה. ועדיין, גם אצלם יש עליית שכר משמעותית וכמבינים שכמו בכל עבודה השנים הראשונות הן סוג של "התמחות" והשכר עולה בהמשך, אז זו בהחלט משרה עם שכר סביר, ויותר מכך - זו משרה שמאפשרת גמישות רבה. 


משרה מלאה של מורה כוללת רק 156 שעות בחודש, לעומת 185-182 שעות במגזרים אחרים. זה אומר ששכר שעתי אפקטיבי גבוה משמעותית - אפילו מורה מתחיל עם 65% משרה (כ-101 שעות) המרוויח 7,450 שקל, מקבל בפועל כ-73 שקל לשעה, לעומת 60-50 שקל בממוצע במשק. מורה וותיק מקבל פי שניים, מורה בשכר ממוצע מקבל יותר מ-100 שקל לשעה. 

מי שנשאר במקצוע זוכה לזינוק משמעותי

מורה ותיק יכול להגיע ליותר מ-20 אלף שקל - מעל הממוצע הארצי. זה שכר ברוטו, כשהשכר האפקטיבי הוא כ-30 אלף שקל. שכרם של מנהלי בתי ספר יסודיים הסתכם ב-2024 ב-30 אלף שקל בחודש בממוצע, ושל סגני מנהלים ב-23.8 אלף שקל. אפקטיבית זה שכר של יותר מ-30 אלף שקל. 

השוואה בינלאומית: הפער מצטמצם והולך

שכרם ההתחלתי של מורי התיכונים בישראל נמוך ב-30% מהשכר הממוצע המקובל בחברות ב-OECD, עם שכרו של מורה מתחיל שהגיע ב-2023 ל-31.4 אלף דולר. אבל הפער מצטמצם והולך, כשההטבות מסביב בארץ משמעותיות יותר וסוגרות חלק מהפער. לעומת עובדים אחרים במשק, השכר של המורים, בהשוואה לממוצע ה-OECD, וגם באופן אבסולוטי - הוא שכר טוב. מורה ממוצע מרוויח בהחלט טוב. הבעיה היא כאמור רק בשנתיים הראשונות, אבל גם שם זו לא באמת בעיה גדולה, כי בתוך שנתיים-שלוש הפער מצטמצם משמעותית.