מתחילים לבגוד במאזדה? הונדה אקורד היא רכב המנהלים המוביל בחודש יוני

מנכ"ל iCar אילן אופיר מוסר, כי "הנתונים מראים על תחילת מגמה של מודעות לשיקולי דלק"; סובארו B4 מבצעת את הזינוק הגבוה ביותר
משה בנימין |

הונדה אקורד מובילה את דירוג רכבי המנהלים נכון לחודש יוני. כך עולה ממדד רכבי המנהלים החודשי של אתר iCar (www.iCar.co.il), המדריך הבלתי תלוי לבחירת רכב.

במקום השני, ללא שינוי מהחודש הקודם, ניצבת טויוטה קאמרי. במקום השלישי ניצבת מאזדה 6, שהובילה את מדד רכבי המנהלים של iCar בחודש הקודם. המדד מחושב על סמך נתונים של בקשות לנסיעת מבחן שהתקבלו באתר.

הנתונים מתייחסים לדגמי רכבי מנהלים המשתייכים לקבוצת שווי שימוש 4 ו 5. ההתעניינות המוגברת בהונדה אקורד איננה מקרית. מדובר בדגם חדש לגמרי שמעורר, כך מתברר, סקרנות רבה בקרב הקהל למרות שמחירו הבסיסי יקר מהדגם הקודם והוא משויך לקבוצת שווי 5 ולא לקבוצת שווי 4, הפופולארית הרבה יותר בקרב חברות וציי רכב.

מדד רכבי המנהלים של iCar לחודש יוני (בסוגריים הדירוג הקודם)

דגם באחוזים

1.הונדה אקורד (3) 23.4

2.טויוטה קאמרי (2) 20.9

3.מאזדה 6 (1) 13.9

4.סובארו B4 (13) 9.4

5.שברולט מאליבו (7) 9.1

מדד המכוניות המבוקשות ביוני: סובארו B3 בראש

סובארו B3 ניצבת בראש מדד דגמי הרכב המבוקשים של iCar לחודש יוני. בחינת רשימת 12 הדגמים המבוקשים ביותר על ידי רוכשים פרטיים מראה כי סובארו B3 נהנית מ 16.6% מן הביקושים ברשימה, כאשר טויוטה קורולה צמודה במקום השני עם 16.4%.

'אחותה' טויוטה פריוס ניצבת במקום השלישי עם 8.9%, ביתרון קטן על פני יונדאי i30 שבמקום הרביעי (8.7%). סוגרות את הרשימה טויוטה קאמרי, טויוטה יאריס וסקודה אוקטביה עם כ 5% כל אחת.

12 הדגמים המבוקשים ביותר באתר iCar ע"י רוכשים פרטיים ביוני - פילוח פנימי*

דגם אחוז הביקוש בחודש יוני – בחלוקה פנימית*

סובארו 3B 16.6%

טויוטה קורולה 16.4%

טויוטה פריוס 8.9%

יונדאי i30 8.7%

רנו מגאן 7.2%

ניסאן קשקאי 7.1%

רנו סניק 7%

*משמעות הנתון: מבוקשים = 12 הדגמים אשר משכו את מספר הגולשים הרב ביותר. 16.6 אחוז לסובארו B3 מתייחס ל 16.6% אחוז מתוך קבוצת הגולשים שהתעניינו ב 12 הדגמים המובילים בלבד. נפח הביקוש ל 12 הדגמים המובילים מהווה כ 38.2% מהביקוש לכלל הדגמים.

לדברי אילן אופיר, מנכ"ל iCar: "הנתונים מראים על תחילת מגמה של מודעות לשיקולי דלק מצד רוכשים פרטיים. טויוטה פריוס, המכונית החסכונית ביותר על פי נתוני היצרן כמו גם על פי בדיקתנו, מתברגת במקום השלישי במדד החודשי של יוני אחרי שלא הופיעה כלל במדד מאי. מכיוון שמדובר רק בראשיתו של תהליך ניתן עדיין לראות שיונדאי טוסון למשל, שנמצאת בדירוג האחרון בדירוג רכבי הפנאי החוסכים בדלק, שומרת על המקום הרביעי בדירוג הביקוש בו ניצבה בחודש שעבר. יחד עם זאת, עדיין סביר מאוד להניח שעם העלייה הנוספת במחירי הדלק אנחנו נראה עוד ועוד מודעות לנושא מצד הרוכשים הפרטיים, שמרגישים היטב את המשמעות של כל תדלוק. המודעות הזו בהחלט יכולה להוביל לשינוי ניכר בדפוסי הביקוש, כבר במהלך החודשים הקרובים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.