גוגל בוחנת שימוש בפרסום התנהגותי: תציג פרסומות מצורפים לחיפוש על-פי חיפושים קודמים

זהו צעד חדש של ענקית החיפוש, כך מדווח הניו-יורק טיימס על-פי בדיקה שערכו אנליסטים לשיטות בהן גוגל מצרפת פרסום למחפשים במנוע
משה בנימין |

הניו-יורק טיימס מדווח כי ענקית החיפוש גוגל בוחנת שימוש במתודת פרסום חדשה, לפיה המחפשים במנוע יראו, בצירוף לתוצאות חיפוש נוכחי פרסומות אשר מותאמות לחיפושים קודמים שלהם.

הטיימס מדווח כי מערכת הפרסום החדשה עלתה במהלך חיפושיה של אנליסטית לאחר שביצעה מספר בדיקות לשיטת הפרסום המצורף לחיפושים במנוע של גוגל.

בשנה שעברה החלה גוגל באיסוף מידע סביב חיפושים ישנים על מנת להשצמש בהם בפרסום עתידי. החברה גם הודיעה כי היא עשויה לאסוף מידע אישי עבור "הצגת תוכן מותאם ופרסומות" בנוסף לשאר המידע.

עם זאת, בניגוד לחברות כמו AOL ו-Yahoo אשר מפרשות פרסום התנהגותי כשימוש במידע ישן בכדי להציג פרסומות, גוגל תציג פרסומות בחיפוש רק בהקשר של חיפושים שנעשו מספר דקות לפני.

יוזכר כי, גוגל כבר היום שולטת בשני שליש משוק החיפוש העולמי. אנשי החברה מצידם מודים כי הם בודקים מערכת חדישה שכזו ולדבריהם, "אנחנו מנסים להבין מה הגולש מנסה לעשות ברגע השימוש".

השימוש בפרסום התנהגותי עתיד לתפוס עד 2012 סך של 4.4 מיליארד דולר משוק הפרסום המקוון. הצלחתו הרבה מאידך, מעוררת את התנגדותם של מגיני זכויות אדם הדואגים לפרטיות הגולש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה