מקאן אריקסון הוא "אלוף האלופים": זוכים ב-Grand Effie על מהלך ההחדרה של Kotex Young
תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי - ה- Effie Awards הפגישה שוב בתוך חודש אחד את בכירי ענף הפרסום והשיווק בכדי להעניק פרסים אחד לשני, הפעם על המהלכים האפקטיביים ביותר מהשנה החולפת. התחרות מנוהלת ע"י המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום בישראל.
לא הרבה השתנה מטקס ה"קקטוס" האחרון שהתקיים (ומהווה סוג של קרוב משפחה לאפי) וגם אתמול בערב (א') משרד הפרסום הגדול במדינה - מקאן אריקסון יצא בחיוך גדול אחרי זכייה בפרס החשוב מכולם - Grand Effie הנחשב למהלך השיווק והפרסום של השנה. המהלך שהביא למקאן את הזכייה בפרס היה השקת Kotex Young של חברת חוגלה קימברלי.
אין רגע דל במקאן: מעבר לזכייה בגראנד זוכים בעוד 4 קטגוריות נוספות
בקטיגוריית אפי פלטינום, המכובדת מאוד גם היא, זכתה חברת פז חברת נפט בע"מ על המהלך רשת חנויות נוחות yellow של, מי אם לא, משרד הפרסום McCann Erickson.
בקטגוריית "מוצרי צריכה - לא מזון" זכתה חברת חוגלה קימברלי על המהלך Huggies Jeans – השקת חיתול הג'ינס הראשון. דפוס הפעולה המרשים של מקאן אריקסון ממשיך גם כאן, כאשר גם המהלך הזוכה הזה יצא מאותו משרד הפרסום - McCann Erickson.
בקטגוריית "מוצרי צריכה - לא מתכלים" זכתה חברת לקסוס ישראל על המהלך החדרת המותג לקסוס לשוק רכבי היוקרה בישראל של פובליסיס אריאלי.
בקטגוריית "מוצרי צריכה - מזון" זכתה חברת סלטי צבר על המהלך צבר חומוס של ניהאד הירדני - שוברים מחדש את שיאי האותנטיות של משרד הפרסום McCann Erickson;
בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית זכה קמפיין משפחת החטופים על המהלך שנה לחטיפה: רתימת התקשורת הישראלית למאמץ להשבת החטופים הביתה של משרד הפרסום Y&R Interactive מקבוצת שלמור אבנון עמיחי.
בקטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים זכה בנק דיסקונט + דיסקונט משכנתאות על המהלך משכנתא מסובסדת של משרד הפרסום יהושע TBWA;
בקטגוריית תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב (כולל אינטרנט) זכתה חברת פרטנר תקשורת על המהלך orange "בול בשבילך" של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG.
בקטגוריית מגזרים, שנוספה השנה לתחרות, זכתה חברת חוגלה קימברלי על המהלך השקת Kotex Young של משרד הפרסום McCann Erickson.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל: "תחרות ה- Effie Awards הצליחה למצב את עצמה כאחד המותגים המקצועיים והמובילים ביותר בעולם השיווק והפרסום. השותפות שבין המפרסמים והפרסומאים מוכיחה את עצמה משנה לשנה, ומצליחה לתת ביטוי לאסטרטגיית השיווק ולפן הקריאטיבי".
"הגידול הדרמטי השנה במספר המהלכים השיווקים שהוגשו לתחרות מצביע על ההעצמה במרכזיותו של השיווק בעולם העסקי, זאת לצד התמקצעות החברות המשווקות וחברות הפרסום. מזה מספר חודשים אנו פועלים מול הנהלת אפי העולמית על צרופה של ישראל לתחרות האירופאית הצלחתו של המהלך תתרום גם לרמת הפעילות השיווקית בארץ וגם לתחרות האירופאית".
לתחרות ה- Effie, תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי, המנוהלת ע"י המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ובשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום נרשמה השנה היענות שיא.

ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות
פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה
טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).
במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות.
בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין
טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות.
המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.
- סערה פוליטית חדשה בטורקיה: מעצר ראש עיריית בייראמפשה באיסטנבול
- "הבייבי" של ארדואן - Togg מתכננת לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתופי פעולה גרעיניים
בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.