עמותת עלם בתוכנית "1 נגד 100" היא מהלך התוכן השיווקי הטוב ביותר במאי
חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת, כמדי חודש, את דירוג מהלכי התוכן השיווקי של חודש מאי ובוחרת במקום הראשון במדד האיכות בחודש מאי בעמותת "עלם" בתכנית "1 נגד 100".
במקום השני נבחר מהלך התוכן השיווקי של iPod בתוכנית הישרדות בערוץ 10. במקום ה-3 בדירוג נבחר הביצוע של "ישראל היום" במצעד הגדול של ישראל ב"קשת".
הדירוג המלא של פעילויות התוכן השיווקי המובילות
1. 1 נגד 100 - עמותת "עלם" 2. הישרדות - iPod 3. "נגיעה קטנה בלב" - שופרסל 4. "מצעד השירים" - ישראל היום 5. המופע המוטורי - LAND ROVER
"עמותת עלם" בתכנית "1 נגד 100"
לדברי אורי אלמן, מנכ"ל Effect-TV, הציון הגבוה של הפעילות במדד ה BCE נובע מפעילות תוכן שיווקי ייחודית היוצרת חיבור בין תוכנית מקטגוריית השעשועונים לבין עמותה המטפלת בנוער במצבי סיכון שונים. השימוש בתכנית הפריים טיים אשר נעשה לצורך בניית המודעות לעמותה ולמגוון שירותיה השונים, בוצע היטב וחיבר בדרכים רבות בין העמותה לתכנית.
פעילות התוכן השיווקי החלה בהצגה ממושכת של נציגי הזרועות הביצועיות השונות של העמותה אשר הופיעו כקבוצות משתתפים בתכנית, כאשר חלק זה כלל שימוש בעדויות אישיות שלהם על ההתנדבות בעמותה והמפגש שלהם עם בני הנוער במצבים השונים והאתגרים הכרוכים בכך.
הנראות והשמע של העמותה בתוך התכנית באו לידי ביטוי בשקופיות חסות לאורך השלבים השונים של התכנית, אשר קראו לצופים לשלוח הודעות טקסט, תרומה לפעילות העמותה. האינטגרציה החזקה בין התכנית לבין העמותה הועצמה בזכות חיבור של עולם התוכן של השאלות השונות שעליהם נבחנו המתמודדים מול עובדי העמותה, לבני הנוער ובהתחייבות של המתמודדים לתרום את סכומי הזכייה לצרכי העמותה.
נקודה נוספת שתורמת לאינטגרציה הגבוהה היא השימוש באברי גלעד, המנחה של התכנית להצגת כל הנושא החל מפתיחת התכנית בה תוארה פעילותה של העמותה והמטרה הספציפית של גיוס כספים לקראת יום העצמאות באמצעות הדלקת "דגל אורות התקווה" ודרך השלבים השונים שלה, לרבות תודות למתנדבים של העמותה, נושא חשוב בפני עצמו אשר תורם ללא ספק לתחושת ההשתייכות וההערכה לפועלם ההתנדבותי לאורך השנה.
השימוש המתוחכם והמיוחד בפלטפורמה של 1 נגד 100 לקידום המודעות לעמותת "עלם" ולמבצע "דגל אורות התקווה" היא הפעילות הזוכה במדד ה BCE בחודש מאי.
נגן המוזיקה "iPod" בתכנית "הישרדות"
במקום השני החודש מדורגת הפעילות של iPod בתכנית "הישרדות" בערוץ 10. פעילות התוכן השיווקי של המותג iPod מבית Apple נעשתה בפרק הגמר של התכנית הישרדות כאשר בשלבי הסיום של התכנית, החזיק בידיו, המנחה, גיא זוארץ, דגם חדיש עם מסך מגע של נגן המוזיקה iPod touch אשר ניתן במתנה ל 20 המתמודדים בתכנית. הנגן הופק במהדורה מוגבלת הכוללת את חריטת הלוגו של התכנית על צידו האחורי של הנגן ואת כל שידורי התכנית על גבי הזיכרון שלו אשר חיברה את המותג בצורה טובה לתוכן המשודר (Plot Placement). פעילות התוכן השיווקי לוותה בהצגת המותג על ידי המנחה תוך הדגמת נוחות השימוש שבו והצגת התועלות המרכזיות של מסך המגע שלו.
הפעילות הזו מהווה דוגמא טובה לשימוש של תוכן שיווקי אשר "יוצא" מגבולות מסך הטלוויזיה אל נקודות המכירה תוך כדי שימוש במותג הטלוויזיוני אשר משודר באותה תקופה.
ניתוח לפי קטגוריות
הממוצע הענפי לחודש מאי עומד על 5.19 נקודות מתוך 10 אפשריות המשקף שמירה על נתוני חודש אפריל (5.15). נתון זה נמוך מעט הממוצע בחודשים האחרונים הוא צפוי להשתנות בחודשים הקרובים עם העלייה של תוכניות חדשות רבות בקטגוריות בעלות ציונים גבוהים יחסית.
מדד BCE של חברת Effect-TV – דירוג הז'אנרים המובילים
תוכניות בישול (עלייה) ריאליטי (עלייה) טלנובלה (ירידה) דרמה ובידור (ללא שינוי) אירוח ואקטואליה (ירידה)