עמותת עלם בתוכנית "1 נגד 100" היא מהלך התוכן השיווקי הטוב ביותר במאי

במקום השני החודש מדורגת הפעילות של iPod בתכנית "הישרדות" בערוץ 10 עם הדגם החדיש של הנגן אותו החזיק גיא זוארץ
משה בנימין |

חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת, כמדי חודש, את דירוג מהלכי התוכן השיווקי של חודש מאי ובוחרת במקום הראשון במדד האיכות בחודש מאי בעמותת "עלם" בתכנית "1 נגד 100".

במקום השני נבחר מהלך התוכן השיווקי של iPod בתוכנית הישרדות בערוץ 10. במקום ה-3 בדירוג נבחר הביצוע של "ישראל היום" במצעד הגדול של ישראל ב"קשת".

הדירוג המלא של פעילויות התוכן השיווקי המובילות

1. 1 נגד 100 - עמותת "עלם"

2. הישרדות - iPod

3. "נגיעה קטנה בלב" - שופרסל

4. "מצעד השירים" - ישראל היום

5. המופע המוטורי - LAND ROVER

"עמותת עלם" בתכנית "1 נגד 100"

לדברי אורי אלמן, מנכ"ל Effect-TV, הציון הגבוה של הפעילות במדד ה BCE נובע מפעילות תוכן שיווקי ייחודית היוצרת חיבור בין תוכנית מקטגוריית השעשועונים לבין עמותה המטפלת בנוער במצבי סיכון שונים. השימוש בתכנית הפריים טיים אשר נעשה לצורך בניית המודעות לעמותה ולמגוון שירותיה השונים, בוצע היטב וחיבר בדרכים רבות בין העמותה לתכנית.

פעילות התוכן השיווקי החלה בהצגה ממושכת של נציגי הזרועות הביצועיות השונות של העמותה אשר הופיעו כקבוצות משתתפים בתכנית, כאשר חלק זה כלל שימוש בעדויות אישיות שלהם על ההתנדבות בעמותה והמפגש שלהם עם בני הנוער במצבים השונים והאתגרים הכרוכים בכך.

הנראות והשמע של העמותה בתוך התכנית באו לידי ביטוי בשקופיות חסות לאורך השלבים השונים של התכנית, אשר קראו לצופים לשלוח הודעות טקסט, תרומה לפעילות העמותה. האינטגרציה החזקה בין התכנית לבין העמותה הועצמה בזכות חיבור של עולם התוכן של השאלות השונות שעליהם נבחנו המתמודדים מול עובדי העמותה, לבני הנוער ובהתחייבות של המתמודדים לתרום את סכומי הזכייה לצרכי העמותה.

נקודה נוספת שתורמת לאינטגרציה הגבוהה היא השימוש באברי גלעד, המנחה של התכנית להצגת כל הנושא החל מפתיחת התכנית בה תוארה פעילותה של העמותה והמטרה הספציפית של גיוס כספים לקראת יום העצמאות באמצעות הדלקת "דגל אורות התקווה" ודרך השלבים השונים שלה, לרבות תודות למתנדבים של העמותה, נושא חשוב בפני עצמו אשר תורם ללא ספק לתחושת ההשתייכות וההערכה לפועלם ההתנדבותי לאורך השנה.

השימוש המתוחכם והמיוחד בפלטפורמה של 1 נגד 100 לקידום המודעות לעמותת "עלם" ולמבצע "דגל אורות התקווה" היא הפעילות הזוכה במדד ה BCE בחודש מאי.

נגן המוזיקה "iPod" בתכנית "הישרדות"

במקום השני החודש מדורגת הפעילות של iPod בתכנית "הישרדות" בערוץ 10.

פעילות התוכן השיווקי של המותג iPod מבית Apple נעשתה בפרק הגמר של התכנית הישרדות כאשר בשלבי הסיום של התכנית, החזיק בידיו, המנחה, גיא זוארץ, דגם חדיש עם מסך מגע של נגן המוזיקה iPod touch אשר ניתן במתנה ל 20 המתמודדים בתכנית. הנגן הופק במהדורה מוגבלת הכוללת את חריטת הלוגו של התכנית על צידו האחורי של הנגן ואת כל שידורי התכנית על גבי הזיכרון שלו אשר חיברה את המותג בצורה טובה לתוכן המשודר (Plot Placement). פעילות התוכן השיווקי לוותה בהצגת המותג על ידי המנחה תוך הדגמת נוחות השימוש שבו והצגת התועלות המרכזיות של מסך המגע שלו.

הפעילות הזו מהווה דוגמא טובה לשימוש של תוכן שיווקי אשר "יוצא" מגבולות מסך הטלוויזיה אל נקודות המכירה תוך כדי שימוש במותג הטלוויזיוני אשר משודר באותה תקופה.

ניתוח לפי קטגוריות

הממוצע הענפי לחודש מאי עומד על 5.19 נקודות מתוך 10 אפשריות המשקף שמירה על נתוני חודש אפריל (5.15). נתון זה נמוך מעט הממוצע בחודשים האחרונים הוא צפוי להשתנות בחודשים הקרובים עם העלייה של תוכניות חדשות רבות בקטגוריות בעלות ציונים גבוהים יחסית.

מדד BCE של חברת Effect-TV – דירוג הז'אנרים המובילים

תוכניות בישול (עלייה)

ריאליטי (עלייה)

טלנובלה (ירידה)

דרמה ובידור (ללא שינוי)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע

ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.

ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל. 

מה צופים האנליסטים?

הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.

מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.

במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.

בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.