זניט מדיה העולמית: האינטרנט יעקוף את הרדיו בהוצאה לפרסום ב-2008

כך אומר סטיב קינג העומד בראש זניט אופטימדיה מקבוצת פובליסיס; בעתיד הקרוב האינטרנט ישאיר מאחור גם את המגזינים
משה בנימין |

במצגת בפני אנליסטים שנערכה בפריס אמר סטיב קינג העומד בראש "זניט" אחת מחברות המדיה הגדולות בעולם, מקבוצת פובליסיס, כי האינטרנט עתיד לעקוף את הרדיו בהוצאה לפרסום כבר ב-2008 והמדיה הבאה אותה הוא יעבור היא פלטפורמת הפרסום במגזין.

צמיחת הפרסום (עולמי) באינטרנט תגדל ב-26% ב-2008, עם 9.5% מתקציבים ברחבי העולם אשר יופנו לאינטראקטיב. הרדיו יהווה רק כ-9% מעוגת הפרסום. לדברי קינג, רוב הצמיחה תגיע מפרסום במנועי חיפוש.

מוקדם יותר השנה, צפתה חברת המחקר TNS כי נתח הפרסום ברדיו יאבד מכוחו לטובת האינטרנט. בשווקים רבים, המגמה הזו כבר הושלמה, למשל באנגליה, שם תופס האינטרנט כ-16% משוק הפרסום.

פובליסיס עצמה הצהירה לפני כשבוע כי המחלקה הדיגיטלית שלה עתידה להכניס כ-25% מהכנסות החברה עד שנת 2010. בשנה זו היווה האינטראקטיב כ-18% מהיקף ההכנסות לעומת 13% בלבד בשנה שעברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה