פריזמה על חלל תקשורת: אפסייד של 20% במחיר המניה
אתמול (ד) בערב הודיע חברת חלל תקשורת כי קיבלה הצעה מחברת SES לרכישת רוב נכסיה ופעילותה במזומן או בדרך של מיזוג החברה עם חברה בת של SES.
מהאנליסט מאיר סלייטר מפריזמה נמסר, כי "חברת SES היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום לווייני התקשורת. נכון ליולי 2007 הפעילה החברה 46 לוויינים המכסים 99% משטחו של כדור הארץ. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30.9.2007 עמדו הכנסות החברה על 1.2 מיליארד אירו, זאת לעומת כ-35 מ' דולר בחלל תקשורת.
סלייטר מוסר עוד, כי "מכיוון שתהליך יצירת צמיחה בפעילות בענף זה על ידי שיגור לוויינים הוא בעל טווח השקעה ארוך ויקר, ענף הלוויינים מאופיין בתהליכי קונסולידציה. לכל חברה הפועלת בענף, בוודאי הקטנות שבהן כמו חלל, קיים פוטנציאל לרכישה או מיזוג עם החברות הגדולות. הצעה כמו זו הייתה עניין של זמן".
מהחברה לא נמסרו כרגע פרטים נוספים על מתווה העסקה ועל מחירה. להערכת פריזמה, "ישנן סוגיות רבות לפתור, אחת מהן היא סובייקטיבית לחלל תקשורת עקב השתתפות מדינת ישראל בתהליכי ועלויות שיגור הלוויינים. כיום, אין לחברה חבות חוזית כלשהיא מול המדינה בנוגע למכירת פעילותה, אך אנו מעריכים כי זהו נושא שידרוש פתרון יצירתי".

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג
ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות
חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שדה תעופה בינ"ל נוסף יוקם סמוך לנבטים תוך 7 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך
אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.
