זיו סגל  מעודכן
צילום: משה בנימין
בלוגסטריט

מהו מבחן ההתנגדות שכולם יסתכלו עליו השבוע?

איזה שתי מניות גדולות נותנות דחיפה לקונים? איזה מניות קלאסיות אפשר לקנות?

זיו סגל | (4)

בשבוע שעבר מאזני ה S&P500 שלנו המשיכו לנטות לכיוון עליה. עברנו את הדו״חות של 5 הגדולות (אתייחס מיד) והמדד חצה את 3960 למעלה. הוא גם חצה את הממוצע ל - 89 יום למעלה וזהו נתון חיובי מאוד. במהלך הזה המדד סגר את שני הפערים היורדים של ימי הפאניקה, פערים עליהם דיברנו בעבר.

לפרטים והרשמה על קורס ניתוח טכני של זיו סגל היכנסו כאן

אבל, תראו את רמת ההתנגדות הקרובה. אזור ה - 4170. רמת התנגדות חזקה מאוד שיכולה להשפיע על המאזניים שלנו לפחות לטווח הקצר. שימו לב גם שלמרות שה - RSI עדיין לא הגיע ל - 70 הוא נבלם ברמתו הנוכחית בפעם שעברה.

אז הכותרת להשבוע ביחס ל - S&P500: מבחן ההתנגדות הגדול. מהלך מעל אזור ה - 4170 יהיה שלב נוסף בקאמבק הקונים אחריו אנחנו עוקבים כאן בשבועות האחרונים ויגדיר את אזור ה - 4360 כיעד הבא. אירוע הפריצה של ההתנגדות יחשב דרמטי וכדאי שתהיה לכם רשימת מניות מעניינות לקניה במקרה הזה. מהלך מתחת ל - 4070 ילמד על הפוגה בעליות ופוטנציאל ירידה לכיוון 3900.

הגם שההתנגדות משמעותית, נראה שיש לקונים כוח לפרוץ אותה. נראה במאמר של יום רביעי מה מתפתח.

 

תוצאות הדוחות על הגרף

בשבוע שעבר הסתכלנו על 5 המניות הגדולות לפני הדו״חות. כפי שתראו בגרף המצרפי, 4 מהן עלו בעקבות הדו״חות ורק META , שדווקא חשבתי שמעניינת בגלל רמת התמיכה, לא הצליחה להתרומם.

מתוך ה - 5, נראה ש - AAPL יכולה להמשיך לעלות, AMZN תצטרך להתמודד עם התנגדות באזור ה - 138 ביחד עם ה - S&P500, GOOG עם התנגדות ב - 120, META תצטרך להראות לנו מה קורה עם התמיכה באזור 159 ו - MSFT תיתן סימן חיובי עם תצליח להמשיך לעלות מעל 280.

 

לפרטים והרשמה על קורס ניתוח טכני של זיו סגל היכנסו כאן

מכיוון שבשבוע שעבר הגדרתי את AAPL כמבחן של השוק ואם נוסיף לה את הפריצה של מייקרוסופט והמהלך של אמזון נוכל להבין מאין מגיע הכוח של הקונים אליו התייחסתי בניתוח של ה - S&P500. אם נראה שה - S&P500  מצליח לפרוץ את ההתנגדות עם שתי החלוצות AAPL ו - MSFT נבין שהמומנטום במשחק נשאר של הקונים. במקרה כזה אפשר ללכת כאמור לרשימת המציאות של המניות החבוטות ולנסות לעשות שם סיבוב.  

 

מניות על הגרף

בעקבות הניתוח הטכני שעשיתי ל - AMD ביקש קורא שאנתח את MU. בקשה הגיונית אז אענה בשמחה. מה שהכי בולט בתרשים שלה הוא תבנית ההיפוך הגדולה בתצורת M. משם המניה ירדה, פרצה למטה את התחתית של ה - M ומשם המשיכה לרדת אל רמת פיבונאצ׳י של 50% שמשולבת בתמיכה אופקית. מהתמיכה המניה התחילה לעלות לכיוון ההתנגדות ב - 66 דולר. אם תרצו, עוד התנגדות שמצטרפת למבחן השוק. פריצה שלה למעלה תהיה סימן חיובי מאוד. תפנית למטה מרמה זו תסמן סיכוי לירידה אל רמת ההזדמנות מבוססת פיבונאצ׳י באזור ה - 42 דולר. לטווח הקצר אפשר לנסות רכש לכיוון ה - 66 עם הגנה מתחת ל - 59.7 דולר. יחס סיכוי סיכון של 1 ל - 2. לא מספיק לטעמי אבל עם המומנטום של המניה זה יכול לעבוד ואז אם במקרה היא פורצת את ה - 66 דולר כשאתם בפנים זכיתם.  

קיראו עוד ב"גלובל"

 

עוד מניה שכדאי לשים אליה לב היא NKE. חברה סופר קלאסית במובן של מותג, רלבנטיות והתנהלות עסקית עם רמת תמיכה סופר מעניינת. אין צורך להוסיף.

 

נשאר בקלאסיקה עם עוד שתי מניות. הראשונה היא LEVI, מותג הג׳ינסים. תוכלו לראות על הגרף תמיכה חזקה ופריצה של קו מגמה עולה.

 

השניה היא קוקה קולה שבתור מניית מוצרי צריכה נמצאת גבוה מעל כולן. דוגמא לכך שתמיד יש מניות מעניינות ואנחנו הם אלו שלא תמיד אנחנו יודעים לבחור אותן בזמן או על פני מניות אחרות. המניה פשוט נמצאת במגמת עליה ומי שמחפש יסוד יציב לתיק יכול לשקול אותה.

 

הקורא ש. ביקש כבר בשבוע שעבר שאתייחס לחברת ALGN, לפני פרסום הדוחות. עניתי לו שאני מעדיף אחרי הדו״חות. כפי שראיתם עם חמש הגדולות, קשה מאוד ל״המר״ על התגובה לדו״ח שכן היא תלויה גם בנתוני הדו״ח עצמו וגם במה שהמשקיעים חושבים עליו ביחס לציפיות. יש מושג שנקרא שוק יעיל. זה המקום שבו לאף אחד אין יתרון כאשר מניה מגיבה לפרסום מידע חדש. הבדיקה שעשינו ביחס ל - 5 הגדולות הייתה לצורך מעקב איך הן צולחות את הדו״חות ומשם המשכנו היום למעקב טכני שגרתי.

 

ALGN יכולה להתווסף לרשימת המציאות. היא ירדה אל רמת תמיכה משמעותית ומראה סימני התייצבות על פי כל הפרמטרים. נראה גם שלא היה לחץ מוכרים דרמטי על המניה. מהלך מעל 286 יהיה סימן חיובי ואסטרטגית, כשהמניה באזור 280, אפשר לחכות לפריצה למעלה של 286 ואז, אם אתם בעניין של המניה, לרכוש אותה.

 

תודה על השאלות והתגובות שאתם שולחים לי. שמח לעזור ככל יכולתי. ניפגש כאן ברביעי. זיו

לפרטים והרשמה על קורס ניתוח טכני של זיו סגל היכנסו כאן​

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רציונליסט 05/08/2022 12:17
    הגב לתגובה זו
    אתה חרטטן ברמה גבוה רק שבוע שעבר אמרת לא להכנס לפני עונת הדוחות של החברות הגדולות וווואלה טעית אז בבקשה תפסיק לקשקש בביצים
  • 3.
    סוסו 02/08/2022 11:48
    הגב לתגובה זו
    חרטה ברטה ......
  • 2.
    Sassi6 02/08/2022 06:36
    הגב לתגובה זו
    אממה ולמה 89? וכי מדוע ולמה לא 88? או לא 90? בד"כ מדובר על 100, אז האם 89 תפור בגלל שהוא לא חצה את הממוצע ל - 100 יום?
  • 1.
    הפסדתי בה 70%. כשהשוק יורד ב2 אחוז. היא יורדת ב 6- 01/08/2022 16:17
    הגב לתגובה זו
    הפסדתי בה 70%. כשהשוק יורד ב2 אחוז. היא יורדת ב 6-7.. על הפנים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.