אינטל נופלת 11% למרות העלאת תחזית - הנה הסיבה
מניית אינטל INTEL CORPORATION נופלת 11% בהמשך לדוחות הכספיים שפורסמו אתמול אחרי המסחר. ענקית השבבים שמנוהלת על ידי פט גלסינגר רשמה רווח רבעוני של 1.71 דולר למניה, לעומת תחזית של 1.11 דולר למניה. לכאורה מצוין. אבל השוק לא אהב את הפספוס בשורה העליונה - הכנסות החברה הסתכמו ב-18.1 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 18.24 מיליארד דולר.
וזו נקודה חשובה מאוד. וול סטריט בוחנת צמיחה. צמיחה היא הפרמטר הכי חשוב בהערכת שווי החברה. גם אם הרווח היה מצוין, אבל ההכנסות לא עמדו ביעד, זו אכזבה כי המשמעות היא שהרווחים הגיעו מהתייעלות, ירידת הוצאות ולא באמת מצמיחה עסקית במכירות המוצרים-שירותים. התייעלות וחיסכון בהוצאות זה מאוד חשוב, אבל זה לא יימשך לעד, כלומר אי אפשר להגדיל רווחים רק דרך ירידה בהוצאות. הפרמטר הכי חשוב להמשך עלייה ברווחים הוא צמיחה בהכנסות.
בראייה שנתית אינטל סיפקה תחזית חיובית (אם כי ברבעון הבא התוצאות יהיו חלשות גם על רקע משבר השבבים). החברה העלתה את תחזית הרווח המתואם לשנה כולה ל-5.28 דולר למניה, מ-4.80 דולר. היא גם העלתה את תחזית הרווח הגולמי המתואם ל-57% מ-56.5%. החברה צופה שולי רווח גולמי של בין 51% ל-53% במהלך השנתיים-שלוש הקרובות ולאחר מכן להתקדם למעלה.
כמו כן, אינטל צופה הכנסות של כ-74 מיליארד דולר בשנת 2022, עם קצב צמיחה שנתי של 10% עד 12% בארבע עד חמש השנים הקרובות. הערכות הקונצנזוס להכנסות לשנת 2022 כולה עמדו על 73.1 מיליארד דולר. אז בעצם, ההכנסות לפי הנהלת החברה צפויות לחזור למסלול צמיחה ולכאורה המשקיעים היו אמורים להירגע. לפחות חלקית.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל המשקיעים, במיוחד המשקיעים הגדולים והאנליסטים לא יכולים להיות רגועים כאשר "איש הקשר" שלהם לחברה עוזב. החברה דיווחה כי סמנכ"ל הכספים יעזוב בקרוב. סמנכ"ל הכספים בפירמה הוא פונקציה מאוד חשובה ובחברות בוול סטריט מדובר בגורם שבעצם מסביר למשקיעים ולאנליסטים את התוצאות, מרגיע, מספק תובנות, התייחסות לחטיבות ועוד. כאשר איש הקשר הזה שהיה בעצם הכתובת לשאלות, שהיה למעשה הגורם שמרכך את הדיווחים הקשים של אינטל בשנה-שנתיים האחרונות, וסיפק אמון בחברה עוזב, זה מביא לעלייה בחשש של המשקיעים.
האנליסטים חוששים שמשהו מסתתר מאחורי העזיבה, אולי הסמנכ"ל כבר לא בטוח בכיוון ובצמיחה של החברה. ליצור אמון וקשר עם הסמנכ"ל כספים הבא ייקח זמן. זאת ועוד - פט גלסינגר המנכ"ל של החברה הוא חדש יחסית. תזוזות בצמרת זה לא מסר חיובי למשקיעים, זה מעלה את החשש שמשהו לא תקין בחברה. אז, עד שהדברים יתבהרו יש כאלו שמעדיפים לשבת על הגדר.
- 15.חביב 25/10/2021 12:55הגב לתגובה זואינטל תוארה יפה בשיר של זוהר ארגוב. בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום
- 14.קניתי, כיף לאסוף בחיר מבצע חברות איכותיות (ל"ת)סניר 24/10/2021 11:28הגב לתגובה זו
- 13.תרבות פאשיסטית לעולם לא תנצח (ל"ת)צלקת 24/10/2021 10:03הגב לתגובה זו
- 12.נועם 24/10/2021 09:00הגב לתגובה זוערכים כמו דיורסיטי ונשים במקום להתמקד בטכנולוגיה אפשר היה להבין שהחברה הזאת הולכת לפח האשפה. וחבל.
- 11.אינטל זה סוס מת ...יותר נכון פרה מתה (ל"ת)חביב 23/10/2021 20:21הגב לתגובה זו
- 10.לשעבר 23/10/2021 19:40הגב לתגובה זוכל המהנדסים המוכשרים עזבו או הועזבו. כל המנהלים המוכשרים עברו לאפל. נשארו רק ביורוקרטים. אינטל היא חברה שלא מסוגלת להחליט ואחרי שהחליטה בקושי מסוגלת לבצע מרוב פוליטיקה פנימית
- שלומי 23/10/2021 21:39הגב לתגובה זוכבר כמה שנים טובות שאין פוקאל
- החליפו שם. מה זה משנה. (ל"ת)עובד לשעבר 24/10/2021 01:27
- 9.ההכנסות היו נמוכות בפחות מאחוז מהתחזית (ל"ת)השורה העליונה 23/10/2021 13:08הגב לתגובה זו
- 8.בן 23/10/2021 09:14הגב לתגובה זוהזדמנות קניה נדירה. צניחה של פאניקה מכלום. הצמיחה תגיע מפיתוח מעבדים מהירים יותר ומעולם הרכב האוטונומי. אני מתקין לסיום מכירות היתר ונכנס.
- 7.זורגר 23/10/2021 08:33הגב לתגובה זושילכו לקבל שיעורים מאפל איך מייצרים שבבים. אינטל התפזרו לאלף כיוונים, ושכחו את הבסיס ועכשיו הם קולטים באיחור את הטיפשות של עצמם.
- 6.חזי מכיכר השוק 23/10/2021 08:28הגב לתגובה זו1. איפו כל הדיבור על המתחרה היחידה בפרקטיקה בעולם לטסלה לצמיחה מובילאיי 2. איפו כל המעבדים הייעודיים בליבות ל בינה מלאכותית 3. איפו כל המחשוב הקוונטי ? מה יש ל AMD ? מה יש ל nvidia ? 4. צמיחה ? 5. מי באמת מצליח להתחרות בענן אם אינטל ? 6.
- חביב 25/10/2021 12:59הגב לתגובה זועובדי אינטל יודעים הכל ,לכן המניה שלה לא חזרה למה שהיתה בשנת 2000 ...כי אותם עובדי אינטל אפורים עדיין שם
- 5.הייתי שם 23/10/2021 06:55הגב לתגובה זועסוקים בשטיות
- 4.גדן 23/10/2021 01:15הגב לתגובה זויי
- 3.אנונימי 22/10/2021 20:43הגב לתגובה זוההכנסות ברבעון עלו ב 5 אחוז מרבעון מקביל!קריאת הדוחות מספקת הבנה עמוקה על פעילות החברה עם כל הכבוד למכלול, להיתלות בסיבה הזו לנפילות נראה לי הזוי!!!
- 2.אמיר 22/10/2021 19:53הגב לתגובה זוהם קופצים לצד השני. מאוד קשה לצמוח כשאתה ענק. אולי חברה שמייצרת רווחים קבועים זה לא נורא כל כך. למשל אפולו פאור קפצה ב 5 אחוז לשווי של 1.3 מליארד שקל. אחרי מכירה של 3 מליון דולר איילקס ירדה קצת אפילו שהיא מוכרת כ 3 מליון ביומיים
- 1.האמריקקים מוכרים 22/10/2021 19:33הגב לתגובה זואיך ללמוד לירות ברובה ולרסס בתי ספר. אמריקאים דפוקים במוח מצד אחד מדינה מפותחת מצד שני מדינת עולם שישי משהו שם דפוק. צריך את היהודים ליישב את הארץ שם הם יתחנכו כראוי . שיקחו את בנט וביבי ברוטציה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
