מנכ"ל טילריי מציג את התוכנית שלו להגעה להכנסות של 4 מיליארד דולר בשנה
עד לאחרונה השמות אפריה ו- TILRAY INC היו השמות הנפוצים ביותר בשוק הקנאביס הקנדי והחברות שהמשקיעים דיברו עליהם הכי הרבה. החל מלפני כמה חודשים - רק טילריי היא השם הנפוץ מבין השתיים. הסיבה: שתי ענקיות הקנאביס התמזגו ביחד, כאשר הקונגלומרט הענקי שנוצר נושא את השם טילריי.
בדוחות שהוציאה טילריי לרבעון השני של השנה, ניתן לראות שלא רק שהמיזוג לא הקשה על הצמיחה של הגוף המאוחד, שהוא יותר גדול ומטבע הדברים יותר "מסובך להפעלה" - אלא לראשונה מזה שנים טילריי חזרה לצמוח בקצב של שוק הקנאביס הקנדי.
אבל הבעיות של התאגיד המאוחד נמצאות בשורה התחתונה, שם לא רק שהוא לא מצליח להציג רווח אלא באופן חוזר ונשנה, רבעון אחר רבעון הוא מעמיק את ההפסד שלו שהסתכם ברבעון האחרון בכ-50 מיליון דולר.
כעת, מוציא המנכ"ל של החברה המאוחדת - אירווין סיימון מכתב לבעלי המניות במטרה להציג יעדים לעתיד ולהסביר כיצד להגיע אליהם.
המטרה: הכנסות של 4 מיליארד דולר עד סוף 2024
במכתב הציב לעצמו סיימון מטרה שאפתנית בהחלט להגיע להכנסות של כ-4 מיליארד דולר עד לסוף שנת 2024, הוא צופה שהוא ישיג את היעד באמצעות הפעולות הבאות:
1. הגדלת נתח השוק במדינת הבית קנדה - אומנם טילריי היא כעת חברה ענקית, אבל היא עדיין מחזיקה רק בכ-16% משוק הקנאביס הקנדי כאשר עד לדוחות רבעון 2 כאמור, החברה צמחה פחות מהשוק - כלומר איבדה נתח שוק. כעת ברבעון 2 היא הצליחה לשמור על נתח השוק - אך המנכ"ל הציב לחברה מטרה להגיע לנתח שוק של 30% עד לסוף שנת 2024.
- מזנקת 40% ומשלימה קפיצה של פי 4 בשלושה חודשים - מי זאת טילריי?
- טילריי על פרשת דרכים: אלכוהול מניע צמיחה, קנאביס בנסיגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. השוק האירופאי - לחברה יש כבר נוכחות בשוק האירופאי. בעיקר בזכות טילריי שהייתה נחשבת לבעלת יכולות הפצה רחבות בהחלט - והיא מוכרת בו את מוצריה. אבל השוק עדיין בחיתוליו - המנכ"ל מעריך שהמכירות בשוק האירופאי יתרמו כמיליארד דולר לשורה העליונה עד 2024.
יעד שאפתני לכל הדעות אבל על פי כמעט כל התחזיות שוק הקנאביס האירופאי צפוי להמשיך ולצמוח בקצב מסחרר - כעת השאלה היא האם החברה תצליח לתפוס בו נתח שוק גדול. העובדה שחלק ניכר מהמדינות האירופאיות שאישרו קנאביס רפואי ובראשן גרמניה אוסרות על גידול קנאביס בשטחן ומאפשרות במקום רק ייבוא.
3. מוצרי CBD. לחברה יש פעילות בתחום מוצרי הצרכנות הרגילים שבהם משולב מרכיב ה-CBD שהוא החומר שאינו ממסטל בצמח הקנאביס כאשר ברבעון השני של השנה היווה המגזר הזה כ-15% מסך ההכנסות של החברה. המנכ"ל רוצה להמשיך ולפתח את הפוטנציאל של הפעילות הזו.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
4. מיזוגים ורכישות - ביצוע מיזוגים ורכישות נוספים, כמו שלאחרונה דווח עת רכשה החברה חלק מניירות הערך של חברת הקנאביס MEDMAN שבקשיים.
- 1.רציונאלי 31/08/2021 10:40הגב לתגובה זובמחיר הנוכחי זה מציאה הרבה רחוק מהשיא שהיה בשנתיים האחרונות המיזוג יעשה רק טוב ומנכל שיוצא בהצהרות כאלה יודע על מה הוא מדבר ואני נותן אימו לאסוף
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
