מניות המריחואנה מעניינות דווקא בגלל הירידות
מה הקשר בין פינטק לגוגל ופייסבוק, מדוע DRIV מעניינת ואיך משקיעים באנרגיית רוח?
הפעם אתחיל בביקורת של זאב ביחס למה שכתבתי בעבר על DRIV (קרן סל בתחום התחבורה המתקדמת) - "בדקתי את DRIV. סך נכסים 15.1 מיליון דולר. שום גורם באמת מקצועי לא היה ממליץ..."
אז נכניס הילוך ונסביר על DRIV. נתחיל בכך שמדובר בתעודה שמנוהלת על יד חברה שמנהל כמה עשרות ETF's גדולות וקטנות יותר מ- DRIV. לחברה כזו יש אינטרס בנזילות ובסחירות של DRIV ולכן אמורה לספק ציטוטים במרווח סביר.
נתון חשוב להתייחס אליו הוא נפח המסחר היומי הממוצע שעומד על 14 אלף מניות. אני קבעתי לעצמי כלל אצבע לפיו עדיף לא להיות יותר מ-10% מנפח המסחר היומי הממוצע, ביחס לכסף שבניהולי, וזה נראה לי בהחלט תקף לי ולרוב הקוראים גם כאלו שירכשו יותר, וזה מכמה סיבות:
- היתרון בהשקעה שמאפשרת פיזור והגעה אל מניות שנסחרות גם מחוץ לארה"ב.
- חלק גדול מהמניות ש-DRIV משקיעה בהן הוא של חברות גדולות וסחירות מאוד. כך שגם ביקוש/ היצע גדולים יחסית, שיתורגמו על ידי מנהלי DRIV לקניה או מכירה של המניות האל אמורים להיבלע בשוק די בקלות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולבסוף, מכיוון שהשקעה ב-DRIV מכוונת לטווח הארוך, אזי מרווח טיפה גדול יותר בין מחיר הקניה למכירה הוא לא קריטי.
ביקורת נוספת של הקורא זאב - "DRIV לא עשתה כלום בשנה האחרונה...", ובכן, אנחנו משקיעים קדימה, לא אחורה וכך גם בוחנים את רעיונותינו.
טכנית, DRIV מתקדמת יפה בעליה, המודעות של העולם לצורך במהפכה תחבורתית, משלל סיבות, גדלה ולכן אני עדיין חושב שזה רעיון השקעה ראוי.
הקפה מתחמם
נושא נוסף שאני רוצה לחזור אליו הוא ההצעה שלי לשלב בתיק מניות שעסקיהן משגשגים בהווה ומניות שעסקיהן בנויים על צמיחה עתידית. הצגתי בהקשר זה את השילוב בין השקעה ב-SBUX הוותיקה והגדולה ו-LK, חברת הקפה הסינית הצעירה והצומחת.
LK פרסמה נתונים ממש מעודדים והמניה קפצה ביום שישי לשיא חדש. סטארבאקס נתמכה מעל הממוצע ל-200 יום ויכולה לחזור לעלות מרמה זו עם הרוח הגבית שהחברה מספקת (רכישת מניות ודיבידנד). נראה לי שזהו צמד מניות שעדיין מעניין ואפשר לנצל תנודתיות כדי לשחק בגודל הפוזיציה בין המניות.
לא מזמן התייחסתי גם להשקעה באנרגיה ירוקה ועל הבחירה שלי באנרגיית רוח. FAN היא קרן הסל שנותנת לכך מענה. יותר ויותר פרסומים מעידים שמנהיגים בעולם הפוליטי והעסקי מתחילים להתייחס לאיום האקולוגי ברצינות. נראה שזה הולך להיות אחד הנושאים המרכזיים בהוויית העולם בעתיד הקרוב.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
הסיבה שאני מזכיר שוב את FAN היא שהקרן פרצה לאחרונה רמת התנגדות ולכן נראה שהיא בדרך למהלך משמעותי. נראה לי שילוב יפה של השקעה מפוזרת בתחום עתידי עם פוטנציאל טכני. תחזית שקראתי לאחרונה מדברת על כך ששוק האנרגיה הירוקה יגיע ב- 2040 לטריליון דולר.
מריחואנה – לעקוב לקראת הסיבוב בתחתית
תחום עתידי שנהנה מסנטימנט שלילי חזק הוא המריחואנה הרפואית. המניות מתרסקות כאשר כל מניה שמפרסמת דו"ח מאכזב יורדת וגוררת גם את המניות האחרות. בתחום הזה נמצא בשפל, המניות איבדו 70%, 80%, 90%. אז נכון שיש הפסדים גדולים למשקיעים, אבל דווקא בשעה כזו שכולם מוכרים (הרבה פעמים בגלל סנטימנט) יש הזדמנויות. מעבר לכך שהתחום צומח (ההכנסות אצל החברות הבולטות עלו בעשרות אחוזים), הפוטנציאל מאוד רחב במקביל לאישורים שמקבל הקנאביס במדינות נוספות בעולם - מדנות בארה"ב שמרחיבים את השימוש ומדינות באירופה.
אז בשלב זה ההפסדים של החברות גדולות, וברור שחלק מהחברות הקיימות ישנה צורה ואפילו ייעלם, אבל התחום הזה ימשיך לגדול, ולכן - השיטה להשקיע בו היא דרך קרנות סל. אני בוחר כרגע לעקוב אחרי MJ, קרן הסל האמריקאית הסחירה ולמרות שהיא ירדה מתחת לשפל ההיסטורי, אפשר להתחיל לשים עליה עין לניצול הזדמנות מחיר.
המניות עכשיו עוברות תהליך של "טיהור" גם מהתלהבות יתר וגם מחברות פחות ראויות ובסופו של דבר, תהיה לנו כאן אפשרות כניסה לענף, שבסך הכל ממשיך להתפתח, במחירים מוזלים.
למה ירדו מניות הקנאביס ומה יהיה בהמשך?
ולסיום – פינטק. גוגל הודיעה שהיא תשלב אפשרות לפתיחה וניהול חשבון בנק למשתמשיה. פייסבוק אומנם הורידה פרופיל תקשורתי אבל עובדת על פרויקט הליברה. אני חושב ששתי המניות ביחד מהוות יסוד ראוי לתיק מניות. מזכיר לעצמי ולנו להמשיך להיות עם אצבע על הדופק של עולם הפיננסים, מהקריפטו עד הפינטק, כי תהיה שם מהפיכה.
- 5.זיו כל הכבוד בול בזמן (ל"ת)nimi 22/11/2019 00:15הגב לתגובה זו
- 4.מעניין כתמיד (ל"ת)חנני 21/11/2019 04:21הגב לתגובה זו
- 3.גוני 20/11/2019 10:28הגב לתגובה זוזיו תודה. מעניין מאוד.האם מכיר את חברת גרטנר..אשמח לדעתך עלייה
- 2.זאב 20/11/2019 08:54הגב לתגובה זואני עדיין חושב ש DRIV היא לא ההברקה הכי טובה שהיתה לך אבל נשאיר את זה מאחור. לעומת זאת אני חושב ש MJ היא המלצה טובה ובזמן. כל טוב
- 1.קנאביס 20/11/2019 08:09הגב לתגובה זוכתבה מאתמול.
89bio יצאה מחברת טבע ושווה כבר יותר מ-600 מיליון דולר. האם זאת רק ההתחלה?

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.