אדם סינגולדה. טאבולה
צילום: טאבולה

מיזוג ישראלי: טאבולה מתמזגת עם אאוטבריין - האם זה הפתרון... מול גוגל?

שתי החברות הישראליות נלחמו אחת מול השנייה, עד שהבינו שהתחרות האמיתית היא מול גוגל, והחליטו לאחד כוחות; האם ככה יהיה יותר קל לגייס בוול-סטריט?
ערן סוקול | (3)

טאבולה ואאוטבריין, המתמחות בהמלצות תוכן (אותן המלצות תוכן בתחתית כתבות מקוונות ולעיתים גם בצדדי עמודי האתרים) מדווחות על הסכם למיזוג ביניהן, בכפוף לאישורים רגולטוריים. 

מדובר בשתי החברות המובילות בתחום המלצות התוכן. על פי ההסכם, בעלי המניות של אאוטבריין יקבלו 30% ממניות החברה המאוחדת ו-250 מיליון דולר במזומן. הרווחים של שתי החברות מוערכים ב-50-70 מיליון דולר בשנה.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה ינהל את החברה הממוזגת אשר תפעל תחת המותג טאבולה. החברה המאוחדת תעסיק כ-2,300 עובדים.

טאבולה ואאוטבריין משתמשות באלגוריתם שמנתח את ההעדפות של גולשים באתרי תוכן ומציע להם תכנים נוספים מאתרים או תוכן ממומן. החברות צמחו בשיעור ניכר בשנים האחרונות, אך הן עדיין לא מהוות נתח משמעותי מעוגת הפרסום באינטרנט שנשלטת על ידי גוגל. 

גוגל, דרך מערכת גוגלאדסנס היא הענקית בתחום ומאפשרת שילוב של פתרונות דומים לאלו של טאבולה ואאוטבריין. מעבר לכך, היכולות של גוגל כמובן גדולות וחזקות, ופיתוחים נוספים שלה בתחום הפרסום הדיגיטלי משפיעים על כל התעשייה לרבות אאוטבריין וטאבולה.

במילים אחרות, המיזוג הוא סוג של הכרח מול המתחרה האמיתית - גוגל. עם כל הכבוד לשחקניות הישראליות, גוגל יכולה די במהירות ודי בקלות להפוך את העסק שלהן למדמם. עם זאת, הרגולטורים בארצות הברית ובאיחוד האירופי, בודקים כעת האם גוגל ופייסבוק מתפקדות כמונופול בשוק הפרסום, מהלך שעשוי להוביל להגבלת כוחן הרב בשוק. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אורי 03/10/2019 18:44
    הגב לתגובה זו
    עוד לא היה פעם אחת שלחצתי על 'תוכן' שהן המליצו. פרסומות עלובות של טמטומים למיניהם. מוזר ומביך לראות את האתרים משתמשים בזה.
  • 2.
    נועם 03/10/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    שתי החברות האלו תלויות בדבר אחד שבלעדיו הם כבר לא היו קיימות, הסכם עם MSN. אין להם מדיה משמעותית חוץ מזה, ולא קיימים בעולם המובייל אפ. המודל העיסקי שלהם גם ככה תחת לחץ כי כל הבעלי אתרים ידחפו ליותר כסף והם יצטרכו לשלם... זה מודל לא מעניין מבחינה עיסקית ולא יכול להיות מונפק או אקזיט אמיתי. מכירה ב250 מיליון דולר אחרי השקעה של 150 מיליון דולר היא לא הצלחה, העובדים והמייסדים אחרי כל הזמן הזה לא יראו כמעט כלום. עובדים שעדיין נמצאים בטבולה צריכים לחשוב טוב טוב לאיפה הם חושבים שהחברה הזו יכולה ללכת(רמז כנראה שמאד לא רחוק), ובעצם החברה תמשיך להתקיים, תרוויח קצת, תתפלל שMSN לא יסגרו אותם ויקוו למצוא את הדבר הבא כל עוד יש כסף בקופה(ויש לא מעט)...אבל אקזיט? שינוי מהותי בפרסום באינטרנט? רק מי שאוכל את הלוקשים שמספרים בתוך החברות יאמין לזה...הלאה
  • 1.
    יפה - בהצלחה (ל"ת)
    רונן 03/10/2019 12:24
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.