פורד רכב
צילום: Istock

נותנת עוד צ'אנס - פורד חוזרת להפיץ את הרכבים החשמליים שלה

אחרי שחיסלה כמעט לחלוטים את ההפצה של הדגמים החשמליים שלה בעקבות ביקושים חלשים, יצרנית הרכב חוזרת להפצה רחבה של הרכבים החשמליים; האם בסיבוב השני זה יעבוד?
רוי שיינמן | (2)

יצרנית הרכבים פורד  FORD MOTOR  , שכבר היה נראה שמתכוונת לוותר לגמרי על הדגמים החשמליים שלה, מתכננת לחזור להפצה רחבה של הדמגים בסוכניות ברחבי ארה"ב, זאת בעקבות תגובות שקיבלה בפגישות עם סוכנויות הרכב. עד לא מזמן הגבילה פורד את הפצת הרכבים החשמליים שלה לסוכנויות שהסכימו להשקיע משאבים משמעותיים בתחנות טעינה ובהכשרה של צוות המכירה. כעת, בעקבות הביקורת מתכננת פורד לאפשר לכלל רשת הסוכנויות שלה בארה"ב למכור רכבים חשמליים. בנוסף, צפויים שינויים בדרישות הפיננסיות הנדרשות מסוכנויות כדי למכור רכבים חשמליים, אך הפרטים הסופיים ייקבעו רק לאחר הפגישה של פורד עם מועצת הסוכנויות בתחילת יוני. על פי התוכנית להפצה מצומצמת, סוכנים יכלו לבחור באחת משתי רמות השתתפות: רמה גבוהה שדרשה השקעה של עד 1.2 מיליון דולר, ורמה נמוכה יותר שדרשה השקעה של עד 500,000 דולר. בעקבות תגובות שליליות מצד הסוכנים, פורד החליטה להקל על הדרישות בנוגע למספר עמדות הטעינה הנדרשות בכל רמה, כמו גם ויתרה על התוכנית להגביל את מלאי הרכבים החשמליים שסוכנים ברמה הנמוכה יוכלו לקבל. מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אמר בזמנו שהתוכנית פתוחה לכל סוכני הרכב של פורד, אך רק סוכנים שמאמינים שהם יכולים למכור רווחית רכבים חשמליים צריכים להצטרף. "אנחנו רוצים שאנשים יאמצו את הסטנדרטים האלה בצורה שתאפשר להם רווחיות," הוא אמר. "זה לא יהיה טוב לסוכנים או לחברה אם אנשים יאמצו את הסטנדרטים האלה ולא יקבלו תשואה על ההשקעה שלהם. אנחנו לא כל כך נלהבים או נוקשים שאנחנו רוצים שמספר מסוים של אנשים יצטרפו לתוכנית בלי להתחשב בכדאיות הכלכלית שלה."  

שוק הרכבים החשמליים הוא כבר לא מה שהיה

שוק הרכב החשמלי השתנה באופן דרמטי מאז חשפה פורד את התוכנית שלה לפני 20 חודשים. אמנם המכירות עולות, אך הן לא עומדות בציפיות. בחודשים האחרונים, דחתה פורד הוצאות בסך 12 מיליארד דולר על רכבים חשמליים, עיכבה השקת דגמים חדשים והפנתה את תשומת הלב לייצור רכבים קטנים וזולים יותר. החברה צופה להפסיד עד 5.5 מיליארד דולר על פעילות הרכב החשמלי שלה השנה, וזאת אחרי שהפסידה כבר 5 מיליארד דולר ב-2023. יצרניות הרכב נתקלות בקושי למשוך קהל רחב יותר של לקוחות מעבר למאמצים המוקדמים של טכנולוגיית רכב חשמלי, זאת בשל חששות ממחירים גבוהים ותשתית טעינה לא אמינה. לפחות 400 סוכני רכב של פורד פרשו מהתוכנית מאז המועד האחרון להרשמה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד שמבין 27/05/2024 12:47
    הגב לתגובה זו
    עוד יווכחו כולם בהמשך
  • 1.
    חשמלי לא בכל מחיר.הפסדים מחייבים שינוי אסטרטגי (ל"ת)
    עושה חשבון 26/05/2024 06:34
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.