מטוס של אייר חיפה
צילום: סיון פרג'

אייר חיפה מרחיבה את הצי - רוכשת מטוס רביעי

חברת התעופה, שהחלה את פעילותה באחרונה, הכריזה על רכישת שני מטוסים מדגם ATR 72-600. בעקבות כך צופה אייר חיפה, שבשליטת ניר צוק, להרחיב את מבחר היעדים שהיא טסה אליהם
עוזי גרסטמן | (1)

חברת התעופה הישראלית אייר חיפה הודיעה היום על רכישת מטוס נוסף - מה שמגדיל את צי המטוסים שלה לארבעה. במסגרת ההרחבה, תקלוט החברה שני מטוסים מדגם ATR 72-600: הראשון יגיע כבר בדצמבר 2024, ואילו המטוס הרביעי והאחרון צפוי להגיע ביוני 2025​.

מאז תחילת מכירות הכרטיסים באתר החברה, ב-26 בספטמבר, נמכרו יותר מ-10,000 כרטיסי טיסה - נתון המצביע על ביקוש גבוה מצד ציבור הנוסעים הישראלי, בין היתר על רקע המצוקה של הישראלים בגלל שחברות תעופה זרות רבות השהו או הפסיקו את פעילותן בארץ. נכון להיום, אייר חיפה מפעילה טיסות יומיות בין נמל התעופה בן גוריון ללרנקה, במחירים של החל מ-79 דולר לכיוון. עם הרחבת צי המטוסים לארבעה עד קיץ 2025, צפויה החברה להציע עשרות טיסות שבועיות נוספות מחיפה ליעדים נוספים בקפריסין, יוון ואילת, ולהרחיב משמעותית את היקף השירותים ללקוחותיה.

מטוס של אייר חיפה צילום: סיוון פרג'

החברה, שניר צוק מחזיק ב-57% ממנה, הודיעה כי לאור המצב הבטחוני, טיסותיה ייצאו עד תחילת דצמבר מנתב"ג ולא מחיפה, ולאחר הם ימריאו מהעיר הצפונית. במקביל, החברה מציעה לנוסעים אפשרות לשנות או לבטל את כרטיסיהם (בתמורה לקרדיט עתידי) עד 24 שעות לפני הטיסה, דרך אתר החברה.

הטיסות של אייר חיפה מגיעות כיום, כאמור, לאילת וללרנקה. החברה מוכרת טיסות לאילת רק מחיפה, תמורת החל מ-68.9 דולר לכיוון.ישראייר, שמפעילה טיסות מנתב"ג לאילת, מציעה כיום כרטיסים תמורת החל מ-58.8 דולר לכיוון. ארקיע, שמפעילה אף היא טיסות מנתב"ג לאילת, מציעה אותן תמורת החל מ-63.6 דולר לכיוון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 27/03/2025 14:56
    הגב לתגובה זו
    ניר צוק כפי שעזב את CHKP ניראה כראשון נוטשי ההייטק! בונה תיק סולידי יותרראו את ORC כדוגמא אחר הדוחותירידה ירידה ירידהלא מדבר כבר על AMD !גם הפעם באפט צדק כשעזב את אפל! היחידה שנראית סבירה היא META עם כל הפלוקטואציות! לא המלצותעשו כראות עיניכםסתם דיעה!
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.