אייר חיפה מרחיבה את הצי - רוכשת מטוס רביעי
חברת התעופה הישראלית אייר חיפה הודיעה היום על רכישת מטוס נוסף - מה שמגדיל את צי המטוסים שלה לארבעה. במסגרת ההרחבה, תקלוט החברה שני מטוסים מדגם ATR 72-600: הראשון יגיע כבר בדצמבר 2024, ואילו המטוס הרביעי והאחרון צפוי להגיע ביוני 2025.
מאז תחילת מכירות הכרטיסים באתר החברה, ב-26 בספטמבר, נמכרו יותר מ-10,000 כרטיסי טיסה - נתון המצביע על ביקוש גבוה מצד ציבור הנוסעים הישראלי, בין היתר על רקע המצוקה של הישראלים בגלל שחברות תעופה זרות רבות השהו או הפסיקו את פעילותן בארץ. נכון להיום, אייר חיפה מפעילה טיסות יומיות בין נמל התעופה בן גוריון ללרנקה, במחירים של החל מ-79 דולר לכיוון. עם הרחבת צי המטוסים לארבעה עד קיץ 2025, צפויה החברה להציע עשרות טיסות שבועיות נוספות מחיפה ליעדים נוספים בקפריסין, יוון ואילת, ולהרחיב משמעותית את היקף השירותים ללקוחותיה.
מטוס של אייר חיפה צילום: סיוון פרג'
החברה, שניר צוק מחזיק ב-57% ממנה, הודיעה כי לאור המצב הבטחוני, טיסותיה ייצאו עד תחילת דצמבר מנתב"ג ולא מחיפה, ולאחר הם ימריאו מהעיר הצפונית. במקביל, החברה מציעה לנוסעים אפשרות לשנות או לבטל את כרטיסיהם (בתמורה לקרדיט עתידי) עד 24 שעות לפני הטיסה, דרך אתר החברה.
- אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטיסות של אייר חיפה מגיעות כיום, כאמור, לאילת וללרנקה. החברה מוכרת טיסות לאילת רק מחיפה, תמורת החל מ-68.9 דולר לכיוון.ישראייר, שמפעילה טיסות מנתב"ג לאילת, מציעה כיום כרטיסים תמורת החל מ-58.8 דולר לכיוון. ארקיע, שמפעילה אף היא טיסות מנתב"ג לאילת, מציעה אותן תמורת החל מ-63.6 דולר לכיוון.
- 1.לרון 27/03/2025 14:56הגב לתגובה זוניר צוק כפי שעזב את CHKP ניראה כראשון נוטשי ההייטק! בונה תיק סולידי יותרראו את ORC כדוגמא אחר הדוחותירידה ירידה ירידהלא מדבר כבר על AMD !גם הפעם באפט צדק כשעזב את אפל! היחידה שנראית סבירה היא META עם כל הפלוקטואציות! לא המלצותעשו כראות עיניכםסתם דיעה!

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
