עורכי דין עורך דין משרד
צילום: istock

דירוג משרד עורכי הדין בישראל: הרצוג פוקס נאמן נותר במקום הראשון

מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות׳, גולדפרב זליגמן ושות, פישר בכר חן וול אוריון ומשרד יגאל ארנון ושות׳ סוגרים את החמישייה הראשונה
נועם בראל | (1)
נושאים בכתבה דירוג עורכי דין

חמשת משרדי עורכי הדין המובילים בישראל הם הרצוג פוקס נאמן, מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות׳, גולדפרב זליגמן ושות, פישר בכר חן וול אוריון ומשרד יגאל ארנון ושות׳. כך עולה מדירוג משרדי עורכי הדין המובילים בישראל לשנת 2018 אותו עורכת חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוגי BdiCode.

 

בראש דירוג משרדי עורכי הדין נותר משרד הרצוג פוקס נאמן, אשר נוסד בשנת 1972 ומעסיק כיום מעל ל 300 עורכי דין, מהם 133 שותפים. המשרד מתמחה בכל תחומי המשפט המסחרי והמנהלי ומעניק את שירותיו ללקוחות ישראליים ובינלאומיים.

 

למקום השני עלה משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות׳ לאחר שדורג במקום השלישי בשנה שעברה. המשרד נוסד בשנת 1962, והוא מעסיק כיום 224 עורכי דין ו-103 שותפים. פעילותו בולטת בתחום החברות, מיזוגים ורכישות, בנקאות, שוק ההון, עסקאות בינלאומיות ומסחריות וליטיגציה מסחרית.

 

את המקום השלישי לקח משרד גולדפרב זליגמן ושות׳ שנוסד בשנת 1930 ומעסיק כ-220 עורכי דין. המשרד מתמקד בשלושה תחומי ליבה מרכזיים: חברות ושוק ההון בישראל ובעולם, ליטיגציה לסוגיה ונדל"ן. בנוסף, המשרד מספק שירותים בתחומי מיסים, מימון, בנקאות וביטוח, תכנון ובנייה ועוד.

 

למקום הרביעי הגיע משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות׳,  שהוקם בשנת 1958, ומועסקים בו כיום 151 עורכי דין ו 49 שותפים. תחומי העיסוק של המשרד כוללים: ליטיגציה, חברות, נדל"ן, טכנולוגיה ומדעי החיים, הגבלים עסקיים, קניין רוחני, רגולציה, טלקומוניקציה, תשתיות ומיסים.

 

את החמישייה הראשונה בדירוג עורכי הדין המובילים בישראל לשנת 2018 נועל משרד יגאל ארנון ושות׳, המעסיק 116 עורכי דין ו 61 שותפים. המשרד נוסד לפני למעלה מ-60 שנה, ומספק שירותים בתחומים רבים, ביניהם: חברות בינלאומיות מובילות, בנקים מקומיים וזרים, מוסדות פיננסיים, קרנות הון סיכון, חברות הזנק, גופים ממשלתיים ועוד.

בנוסף, חברת CorfaceBdi בדקה את שיעור העוברים את בחינות ההסמכה למקצועות עריכת הדין, וזאת על רקע טענות על הצפת המקצוע. מן הנתונים עולה כי מגמת העלייה במספר הנכשלים נמשכת, כאשר במועד אפריל 2017 רק 44% מהנבחנים שניגשו למבחן עברו אותו בהצלחה, ובמועד דצמבר 34% בלבד מהנבחנים עברו, השיעור הנמוך ביותר אי פעם.

קיראו עוד ב"בארץ"

 

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi: ״ללא ספק הקשחת בחינות ההסמכה בשנים האחרונות הביאה לתוצאה של עלייה בשיעור הנכשלים, אך עם זאת, מספר הניגשים לבחינה עלה בשנת 2017 ולכן בסיכום השנה, פעלו בתחום עריכת הדין כ 65 אלפי עו"ד, גידול של כ 4% לעומת 2016. הצפת הענף יחד עם התחרות הגבוהה מניעה, בין היתר, את מגמת המיזוגים והרכישות שנמשכה גם בשנה החולפת״.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תותחים (ל"ת)
    ברור 20/06/2018 18:54
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.