תחזיות טובות לצמיחה בענף הפרסום העולמי: המזה"ת מהמובילים עם 7%

עפ"י תחזית עולמית של זניט צפויה צמיחה כלל עולמית של כ-3.5%. המזה"ת הוא מהמגזרים העולמיים הצומחים ביותר עם עלייה משוערת של כ-7%
משה בנימין |

תעשיית הפרסום העולמית עוברת למומנטום חיובי וצפויה לה צמיחה בשנים הקרובות. ב-2010 תרשם, על-פי ההערכות צמיחה של כ-3.5% וזאת בניגוד להערכות מחודש אפריל שצפו עלייה של 2.2% בלבד. בצפון אמריקה, צופות התחזיות שנה רווחית בניגוד להערכות הקודמות שדיברו על הפסד. כך על-פי דו"ח שמפרסמת חברת המדיה העולמית זניט אופטי-מדיה.

למרות הבשורות העסקיות החיוביות בזניט אופטי-מדיה מציינים כי ההתאוששות של ענף הפרסום נמוכה יותר משנות מיתון קודמות. לדבריהם, "ירידות דרמטיות של היקפי הפרסום העולמיים לאורך ההיסטוריה הפכו בצורה חדה לצמיחה משמעותית בשלוש השנים שלאחר מכן". על-פי ההערכות ב-2012, השנה השלישית מאז המיתון העולמי, הצמיחה תעמוד על כ-5.3%, נתון נמוך לעומת פעמים קודמות בהן התאושש ענף הפרסום משנות מיתון.

הדו"ח של זניט אופטי-מדיה ממקם את ארה"ב במקום האחרון בצמיחה העולמית. הדו"ח צופה צמיחה של 2.2% במערב אירופה, 5.8% צמיחה באזור פסיפיק-אסיה, 10.6% בפסיפיק-אסיה ללא יפן, 7% במזרח ומרכז אירופה, 7% באמריקה הלטינית, 6.9% באפריקה, במזה"ת ובשאר העולם.

בחלוקה למדיות השונות הטלוויזיה עדיין שולטת עם התמודדות יפה בשנות המיתון ופעילות בולטת לאורך ההתאוששות. ה-TV ירכז כ-40.8% מהפרסום העולמי עד 2012, עלייה מ-39.2% ב-2009 ו-38% ב-2008.

האינטרנט עדיין צומח למרות אי אילו טענות שנשמעות לאחרונה על הסטגנציה ואובדן קל של אמון במדיה זו. על-פי התחזיות יעלה האינטרנט מ-10.5% נתח ב-2008, 12.7% ב-2009 ל-17% ב-2012. נתח זה נמצא רק 2% מתחת לנתח הפרסום בשוק העולמי של העיתונים, אשר מאבדים נתח שוק באופו עקבי כל שנה מאז 1987. הפרסום המכוון חיפוש הינו הסגמנט הצומח ביותר בדיגיטל והוא מהווה לא פחות מ-50.2% בהוצאת הכללית לפרסום באינטרנט בשנה החולפת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה