מהלך קוסמטי: טבע ישראל ו-Ahava משיקים את Clineral - סדרת מוצרי טיפוח
'טבע ישראל' ו-Ahava משתפות פעולה ומשיקות מותג דרמו- קוסמטי בשם Clineral. ההשקעה הכוללת במהלך נאמדת בכ-7 מיליון שקלים, מתוכם כ-2 מיליון שקלים מיועדים לשיווק ופרסום והשאר הושקעו במחקר ופיתוח. Clineral הינה סדרת מוצרי טיפול וטיפוח לעור, הכוללת בשלב הראשון שמונה מוצרים.
דן דניאלי מנהל חטיבת הפארמה בטבע ישראל: "כניסתה של טבע ישראל לתחום המוצרים הדרמו- קוסמטיים היא במסגרת מהלך אסטרטגי שנועד לספק ללקוח קשת רחבה של מוצרי צריכה המאפשרים פיתרון משלים לטיפול הרפואי. אנו מתעתדים ליטול נתח מהשוק הקיים ולפעול להרחבה של השוק כולו".
במפגש עיתונאים אותו קיימו החברות היום (ראשון) נמסר כי סדרת המוצרים תושק בישראל ובמקביל מתוכננת גם ליציאה לשוק הבינלאומי. בטבע מאמינים כי הם יוכלו לכבוש את שוק הדרמו-קוסמטיקה, למקצע אותו ולהגדיל את הקטגוריה כולה.
המודל העסקי עליו נשענת השותפות מחלק בין החברות את הייצור וההפצה כאשר Ahava אחראית על ייצור המוצרים וטבע ישראל משמשת כמפיצה הבלעדית באמצעות זרוע ההפצה של החברה 'סלא' שלה נסיון רב בפעילות שיווקית מול הקהל המקצועי והקהל הצרכני.
יעקב אליס, מנכ"ל Ahava: ""מזה שנים רבות נצבר ידע נרחב בחברת Ahava בתחום השפעות המינרלים על העור - הקושי שלנו היה בפריצה לשוק. היינו צריכים תמיכה במחקר ופיתוח ובכדי לקיים את המחקר הגנרי, מה שלא יכולנו לבצע לבד נעזרנו בטבע ומצאנו בה את השותף הטבעי".
ההגיון העסקי שעומד מאחורי השותפות מוסבר על-ידי אנשי טבע בכך שקיימת מגמה עולמית בתחום והשוק נמצא בצמיחה. בישראל קיימים מספר רב של מתחרים, עם זאת מיעוט מוצרים ספציפיים ללא מוביל שוק בולט. בטבע ישראל בחרו שלא להיכנס למספרים מדויקים מבחינת נתח השוק הצפוי אך מצהירים על רצונם לשלוט בתחום ולבנות עמדת מובילות.
קטגוריית הדרמו-קוסמטיקה מוגדרת כתחום הצומח ביותר בתעשיית הקוסמטיקה העולמית והיא צומחת מידי שנה בקצב כפול, מצמיחת הקוסמטיקה הקונבנציונאלית. מחזור שוק הדרמו-קוסמטיקה העולמי מוערך ב 10.7 מיליארד יורו (במחירים לצרכן ללא מע"מ) לשנת 2009, המהווים כ-6 אחוזים מסך שוק ה-Health& Beauty העולמי ומצביעים על פוטנציאל גידול גבוה מאוד.
שוק הדרמו-קוסמטיקה בישראל מוערך בכ- 50 מיליון שקל (במחירים לצרכן ללא מע"מ) לשנת 2010, בהשוואה למכירות סך שוק הטיפוח בישראל המוערכות בכ- 535 מיליון שקל לשנת 2010. כלומר, שוק הדרמו- קוסמטיקה בישראל מהווה כ- 8 אחוזים לערך מסך שוק הטיפוח ו- 5 אחוזים מסך שוק הקוסמטיקה בישראל (נתון קרוב מאוד לאחוז העולמי). בישראל, ב-4 השנים האחרונות (2007-2010), שוק זה גדל בקצב של כ-36 אחוזים.