גזי קפלן, יו"ר תחרות האפי הנכנס: "בתקופה כזו, האפשרות לטעות לא קיימת"

גזי קפלן על שיווק אפקטיבי בתקופה של משבר: "בתקופה של מיתון - צריך להשקיע יותר בשיווק רלוונטי. בתקופה הזאת שם המשק הוא מיקוד"
משה בנימין |

המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום כינסו היום מסיבת עיתונאים, שבה הכריזו על פתיחת תחרות פרסי האפי Effie Awards)) - התחרות השנתית לשיווק ופרסום אפקטיבי. שני הדוברים במסיבת העיתונאים היו גזי קפלן, יו"ר התחרות הנכנס, ופנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל.

מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, שזו שנתו הראשונה כיו"ר תחרות ה-Effie Awards, אמר, כי "דווקא בתקופה הזו, לתחרות האפי יש חשיבות גדולה. שיווק אפקטיבי צריך לתרום ל-3 פרמטרים: שיפור ברווחיות, שיפור בנתח השוק ושיפור בחוזק המותג". עוד אמר קפלן, "בשנת 2009, להערכתי, כולנו נצטרך להתמודד עם שוק של מיתון. היכולת לצמוח טמונה בעיקר בשיפור של נתחי שוק. צריך לפעול בצורה יותר יעילה ויותר מהירה. האפשרות לעשות טעויות לא קיימת".

גזי קפלן: "לא נקטין את תקציבי הפרסום של אסם"

לגבי תקציבי הפרסום של אסם אמר קפלן: "לא נקטין את תקציבי הפרסום. מי שיקטין לא ישיג את התוצאות. לפעול בצורה יעילה, זה לא תמיד לקצץ. צריך להשקיע יותר בשיווק רלוונטי. בתקופה הזאת שם המשק הוא מיקוד. הארגונים החכמים צריכים להתמקד יותר בליבה".

קפלן, המכהן מאז 2006 כמנכ"ל קבוצת אסם, החליף בתפקיד את עפרה שטראוס, יו"ר התחרות ב- 3 השנים האחרונות.

שנהב: נחזק את נושא האחריות החברתית

פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, הציגה במסיבת העיתונאים את החידושים בתחרות השנה: "דווקא לאור המשבר הכלכלי והביטחוני, בחרנו השנה לחזק את נושא האחריות החברתית באמצעות הרחבת הקטגוריה לשני מסלולים: 1. עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה ומלכ"רים. 2. חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים של אחריות חברתית".

שנהב ציינה כי במסגרת מועדון השיווק המתקדם של המי"ל מוצגות השנה כל העבודות הזוכות בתחרות האפי. "תחרות האפי צוברת תאוצה משנה לשנה", אמרה שנהב, " בשנה שעברה נרשמה היענות שיא, כשלתחרות הוגשו 79 מהלכים שיווקיים מ-56 חברות במשק הישראלי ו-24 משרדי פרסום. אחד ההישגים שלנו הוא עבודות שהוגשו בשנה שעברה, שכללו מהלכים שיווקיים, ללא כל קמפיין פרסומי. גם השנה נמשיך לטפח את הדור הצעיר".

תחרות האפי היא תחרות בינלאומית יוקרתית, שניגשות אליה החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. כיום היא נערכת בכ- 35 מדינות בעולם, ומתקיימת במספר קטגוריות: מזון, צריכה, מוצרי צריכה לא מתכלים, פיננסים ושירותים, תקשורת, מדיה ומחשוב, המגזר הציבורי ואחריות חברתית.

כמו כן, מחולקים במסגרת התחרות פרס "אפי פלטינום" על אפקטיביות לאורך זמן ופרס "גרנד אפי", אלוף האלופים, מהלך השיווק והפרסום של השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה