גזי קפלן, יו"ר תחרות האפי הנכנס: "בתקופה כזו, האפשרות לטעות לא קיימת"

גזי קפלן על שיווק אפקטיבי בתקופה של משבר: "בתקופה של מיתון - צריך להשקיע יותר בשיווק רלוונטי. בתקופה הזאת שם המשק הוא מיקוד"
משה בנימין |

המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום כינסו היום מסיבת עיתונאים, שבה הכריזו על פתיחת תחרות פרסי האפי Effie Awards)) - התחרות השנתית לשיווק ופרסום אפקטיבי.

שני הדוברים במסיבת העיתונאים היו גזי קפלן, יו"ר התחרות הנכנס, ופנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל.

מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, שזו שנתו הראשונה כיו"ר תחרות ה-Effie Awards, אמר, כי "דווקא בתקופה הזו, לתחרות האפי יש חשיבות גדולה. שיווק אפקטיבי צריך לתרום ל-3 פרמטרים: שיפור ברווחיות, שיפור בנתח השוק ושיפור בחוזק המותג". עוד אמר קפלן, "בשנת 2009, להערכתי, כולנו נצטרך להתמודד עם שוק של מיתון. היכולת לצמוח טמונה בעיקר בשיפור של נתחי שוק. צריך לפעול בצורה יותר יעילה ויותר מהירה. האפשרות לעשות טעויות לא קיימת".

גזי קפלן: "לא נקטין את תקציבי הפרסום של אסם"

לגבי תקציבי הפרסום של אסם אמר קפלן: "לא נקטין את תקציבי הפרסום. מי שיקטין לא ישיג את התוצאות. לפעול בצורה יעילה, זה לא תמיד לקצץ. צריך להשקיע יותר בשיווק רלוונטי. בתקופה הזאת שם המשק הוא מיקוד. הארגונים החכמים צריכים להתמקד יותר בליבה".

קפלן, המכהן מאז 2006 כמנכ"ל קבוצת אסם, החליף בתפקיד את עפרה שטראוס, יו"ר התחרות ב- 3 השנים האחרונות.

שנהב: נחזק את נושא האחריות החברתית

פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, הציגה במסיבת העיתונאים את החידושים בתחרות השנה: "דווקא לאור המשבר הכלכלי והביטחוני, בחרנו השנה לחזק את נושא האחריות החברתית באמצעות הרחבת הקטגוריה לשני מסלולים: 1. עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה ומלכ"רים. 2. חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים של אחריות חברתית".

שנהב ציינה כי במסגרת מועדון השיווק המתקדם של המי"ל מוצגות השנה כל העבודות הזוכות בתחרות האפי. "תחרות האפי צוברת תאוצה משנה לשנה", אמרה שנהב, " בשנה שעברה נרשמה היענות שיא, כשלתחרות הוגשו 79 מהלכים שיווקיים מ-56 חברות במשק הישראלי ו-24 משרדי פרסום. אחד ההישגים שלנו הוא עבודות שהוגשו בשנה שעברה, שכללו מהלכים שיווקיים, ללא כל קמפיין פרסומי. גם השנה נמשיך לטפח את הדור הצעיר".

תחרות האפי היא תחרות בינלאומית יוקרתית, שניגשות אליה החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. כיום היא נערכת בכ- 35 מדינות בעולם, ומתקיימת במספר קטגוריות: מזון, צריכה, מוצרי צריכה לא מתכלים, פיננסים ושירותים, תקשורת, מדיה ומחשוב, המגזר הציבורי ואחריות חברתית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות

מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי

אריאל כץ |
נושאים בכתבה מס יסף

בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית, בעוד המדינה היא השותף הראשי.

מהו בעצם מס היסף?

מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי  (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).

איפה האבסורד?

עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47% מס פרוגרסיבי רגיל + 3% עבור הכנסה שעברה את ה"תקרה", כך ששיעור המס המירבי במדינת ישראל עמד על 50% ובמצב זה נשמר העיקרון שלפיו לפחות מחצית מהרווחים נשארים בידי האדם.

החל משנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות, שיעור מס היסף התעדכן ועלה ב2% נוספים עבור הכנסות שאינם מיגיעה אישית, מה ששינה לחלוטין את התמונה הכלכלית– במקרים בהם אדם מפיק הכנסה שאינה מיגיעה אישית אולם חייבת במס שולי, נוצר מצב כי חלה עליו חבות מס של 52% מה שיוצר מצב שבו האדם הוא השותף הזוטר, והמדינה היא השותף העיקרי, בפעילות הכלכלית שאותו אדם יזם, תוך השקעת מרצו זמנו וממונו.

דוגמאות רלוונטיות בהן שיעור המס יהא 52%:

1. השכרת נכס מסחרי (חנות או משרד) בידי יחיד: כאשר יחיד משכיר נכס מסחרי, חל עליו שיעור מס שולי (החל מ-31% ועד 47% ובתוספת מס יסף של עד 5% נוספים). כתוצאה מכך, נוצרת מציאות שבה המס הכולל על הכנסות של יחיד מנכס מסחרי מגיע לכדי52%  מס!

ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.