שוק טלוויזיה חדש בישראל? ערוץ 10 ורשת בדרך להודיע על שיחות רשמיות למיזוג

פחות טלוויזה, פחות חובות לבעלי המניות? מדובר אמנם בשלב טרומי של מו"מ בין הצדדים לקראת הסכם הבנות, אך ככל הנראה במידה ויושלם ויאושר יישאר רק ערוץ ברודקאסט אחד בישראל
משה בנימין |

לאחר שנים של גרירת רגליים והצלחה של זכיינית אחת, בעוד השאר די כושלות, נופל דבר בשוק הטלוויזיה בישראל. ככל הנראה, הזכינית 'רשת' החולקת ערוץ שידור מסחרי יחד עם 'קשת' וערוץ 10, בעל הזיכיון לשידור בערוץ מסחרי משלו מתקדמים לקראת מיזוג אפשרי.

ביממה הקרובה ככל הנראה, תצא הודעה מסודרת שתפזר קצת מהערפל של הדיונים והפגישות בין ערוץ 10. הפרטים הידועים כרגע הם שמתנהל מו"מ בין בעלי המניות של ערוץ 10 ו'רשת'. למיזוג האפשרי בין שני טייקוני השידור בארץ יש שני תסריטים.

הראשון מדבר על 'העלמת' ערוץ 10 מסקאלת השידורים ומעבר לערוץ מסחרי אחד בלבד, בו ישדרו ביחד לאורך שבעת הימים 'קשת' ורשת/10 הממוזגת. התסריט השני שסיכויו לצאת לפועל נמוכים יותר הם שמירת הסטטוס של שני ערוצי שידור מסחריים בהם 'קשת' תשדר לבד שבעה ימים בערוץ 2 ורשת/10 ישדרו על פלטפורמת הזיכיון של ערוץ 10 שבעה ימים משלהם.

בכל אחת מהאפשרויות הקיימות ישמר יחס המניות של בעלי ערוץ 10 ורשת על 50% לכל אחד מהצדדים. יצוין כי, יש הבדל גדול מאוד בין מעבר לערוץ אחד או שני ערוצים שונים לשני גופים משדרים, הן מבחינה רגולטורית והן מבחינת ההשפעה של שני המצבים על כל שוק הטלוויזיה והפרסום בארץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות