בין רמי לוי למרכז ת"א: מה המחיר המינימלי שתשלמו עבור סופגניה במאפיות ה"תל אביביות"?
חג החנוכה הוא מהחגיגיים שבחגי ישראל. סופגניות, נרות, סביבונים, שירים ומה לא. חגיגה חשובה לא פחות מתרחשת בקופות בוטיקי המאפיות הפזורים בת"א, אלה נערכו מבעוד מועד וגוזרים קופון של ממש במהלך ימי החג. אחרי שנתבשרנו השבוע כי רמי לוי ימכור סופגניות במחיר של 0.5 שקל, יצאנו לבדוק כמה ישלמו התל אביבים שלא הולכים עד הסופר.
רולדין - רשת ארצית עם מספר סניפים בתל אביב. שם תוכלו למצוא סופגניות רגילות וסוגים רבים של מילויים שונים, כמו שוקולד ואוזו (כן, הערק היווני). ברולדין גם מטגנים את הסופגניות במקום (ברוב הסניפים) ולשם כך סגרו חצי ממקומות הישיבה בסניף והקצו אותו לטובת שטחי טיגון ומכירת סופגניות.
המילויים: ריבת תות, ריבת חלב, וקצפות שוקולד שמנת/וניל
המחירים: 4.5, 5.5 ו-7.5 שקל לקצפות.
טל בייג'לס - בערך כמו רולדין, גם בביגל'ס מקצים שטח נרחב למפגני טיגון ומכירת סופגניות, על חשבון מקומות ישיבה. בבייגל'ס תוכלו למצוא סופגניות מיני עם מילוי תות, סופגניות במילוי קרם קפה וריבת חלב, חמאת בוטנים ושוקולד.
המחירים: 5.5, 6.5, 7.5 שקל.
הבייקרי - צמודים למסעדה הנחשבת למעוז היאפים - ה'בראסרי' ושייכים להם. בהתאם לדימוי, למעמד ולשם המותג הפלצני משהו, בבייקרי עושים רק 2 סוגי סופגניות - תות ודובדבן. הסופגניות הן גם הקטנות ביותר, יחסית למה שניתן למצוא בשאר המקומות.
המחירים: לסופגניה ללא מילוי - 4 שקלים, במילוי תות ודובדבן 5 שקלים.
למרות הנטייה הטבעית לזעום על המחיר והתמורה עבורו, הדיווח מהשטח מלמד שסופגניות 'בייקרי' הן הטעימות ביותר, האיכותיות ביותר והמושקעות ביותר שניתן למצוא. כנראה שלמחיר יש סיבה מוצדקת.
בוטיק סנטרל - מוכרים סופגניות מטוגנות במילוי ריבה, ואפויות בקרם שוקולד. בנוסף, מילויים כמו תות, ואגוזים מעוטרות בוניל. מבחינת הגודל - היא עולה על זו של הבייקרי.
המחירים: 5.5 שקלים לכל סופגניה
חמדה - סופגניות בגודל בינוני. המילויים מעניינים - שוקולד בלגי, שוקולד לבן וחלבה, ריבת חלב וריבת תות משובחת.
המחירים: כל הסופגניות במחיר של 7 שקלים. בנוסף, 10+1 על הסופגניות.
מתוקה - 3 סוגי סופגניות. מיני, רגילה ואפוייה. המילויים לסופגניית המיני הם שוקולד, קרם חלבה, ריבות תות, שזיף וחלב. בסופגנייה הרגילה יש את אותם המילויים. הסופגנייה האפויה נעשית מקמח מלא ומגיעה עם ריבת פטל ושוקולד חרובים.
המחירים: 4.5 למיני, 6.5 לרגילה ו-6.5 שקל לאפויה. בנוסף 10+2 על המלאי.
בליקר - בהרצליה ופרישמן. סופגניות מיוחדות למיניהן עם שלל מילוים שונים. קרמבו קפוצ'ינו, קרמל, שוקולד לימון, וניל וריבה רגילה.
מחירים: . ריבה - 5 שקלים. כל הקרמים 7 שקלים
אידלסון - מכינים 2 סוגי סופגניות. רגילה וריבת תות, במחיר של 6 שקלים לכל סופגניה.
עם זאת, ראוי לציין, כי הסופרים הגדולים ורשתות השיווק משקיעות כידוע פחות רגש בכל סופגנייה ומשמשות בעיקר כסוג של פס ייצור לכמויות ענק. את הסופגניות עצמן, מוכנות למכירה לצרכן או לפני אפייה, מקבלות הרשתות בעיקר מ-2 מאפיות הענק פילסברי ובונז'ור שבעצם עושות את כל העבודה.
חישוב קל מעלה שהרווח לכל סופגניה שנמכרת באחד המקומות שצוינו הופך את חנוכה לחג שמח מאוד עבור המוכרים. אם לוקחים בחשבון שמרכיבי הייצור של הסופגניות נמכרים לבעלי העסקים בכמויות גדולות ובמחירים סיטונאיים הנמוכים בהרבה מהמחיר לצרכן, יוצא שסופגניית 'פרימיום' לכאורה איכותית עולה למאפיות הבוטיק פחות משקל לייצור.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.