ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?
את הקדנציה הארוכה של ברק עילם בתור מנכ"ל נייס ניתן לחלק לשתי תקופות - 5 השנים הראשונות בהן המניה עלתה כמעט פי 4 ו-5 השנים האחרונות שבהן המניה כמעט ולא זזה. אחרי 10 שנים בחברה עילם עוזב, אבל הטיימינג בעייתי. עילם והנהלה ניסו לשדר "עסקים כרגיל", אבל בשיחת הוועידה, האנליסטים לא הניחו. הם הבחינו שקצב הצמיחה הכולל של החברה ירד, אבל מה שהפתיע אותם במיוחד היה החולשה בעסקי הענן.
הצפת ערך ב-5 השנים האחרונות, קיפאון ב-5 השנים הבאות
המניה נפלה והמשיכה ליפול למחרת, כשביומיים היא מאבדת כ-14%. זו שיחת הוועידה האחרונה של עילם, הוא כנראה לא דמיין אותה כך, אבל צריך להגיד - עילם הביא את נייס למקום מאוד גבוה בתעשייה. נכון, מבחן המניה הוא מבחן חשוב, אבל הערך שעילם ייצר עם העסקת כמות הולכת וגדלה של עובדים, הערך ללקוחות, וגם הערך למדינה דרך מסים והעסקה, הוא מאוד גדול. נייס היא מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בארץ, הי אלא היתה כך לפני שעילם נכנס לתפקיד.
עזיבה בתזמון בעייתי
"לסיום, מכיוון שזו שיחת הוועידה האחרונה שלי, אני רוצה להביע את תודתי לכל אחד ואחת מכם על האמון והתמיכה שהענקתם לי לאורך השנים. היה לי לכבוד גדול להוביל את נייס", סיכם עילם את השיחה, אבל כבר בתחילת השיחה ובמהלכה הוא כבר נשמע נוסטלגי - "יחד עם 9,000 עובדי נייס, בנינו את נייס לחברה גלובלית בהיקף של מיליארדי דולרים, המובילה את הקטגוריה שלה. אני בטוח לחלוטין שהנהגתה של נייס תמשיך להצטיין בזכות עוצמת הצוות שלנו, החזון שלנו וההזדמנויות הרבות שממתינות לנו".
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- אחרי שירדה ביותר מ-40%: האם יש אפסייד בנייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אמשיך להוביל את החברה עד סוף השנה ואוודא מעבר חלק לסקוט ראסל, שייכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 בינואר. סקוט יחד עם צוות מצוין ימשיך להצעיד את נייס להצלחות".
מה קורה בתחום הענן? האנליסטים מודאגים
סיום תקופה מרגש, אבל האנליסטים והמשקיעים רוצים "לראות את הכסף". יש תמיד חשש משינוי של מנכ"ל, במיוחד מנכ"ל מוערך וטוב שיודע את השפה של וול סטריט. החשש הגדול הוא שעילם מריח את השינויים הטכנולוגיים בשל מהפכת ה-AI ויודע שמדובר בסיכונים מאוד משמעותיים והוא מעדיף להיות חתום על מהפכת הענן שהוביל ולא להיכנס להרפתקה נוספת.
כלפי חוץ נייס ועילם משדרים שמדובר בשינוי פרסונלי טבעי אחרי 10 שנים, השאלה אם סקוט ראסל ייכנס לנעליים הגדולות של עילם. ראסל, כיהן לפני נייס בתפקידים בכירים במספר חברות טכנולוגיה, כולל SAP, שם הוביל פרויקטים אסטרטגיים גלובליים והתמקד במיוחד בתחומי הענן והחדשנות הדיגיטלית. האתגר הגדול שלו יהיה להמשיך להוביל את השוק של שירות הלקוחות בעידן ה-AI.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מעבר לסיכון שבהחלפת מנכ"ל, יש סיכון עסקי שבא לידי ביטוי בדוחות האחרונים ובשיחת הוועידה. האנליסטים לא הפסיקו לחזור ולשאול בעניין הזה וזה ממחיש עד כמה הם מודאגים מהחולשה בתחום הענן.
עסקאות בענן מתעכבות
שיחת הוועידה עם האנליסטים הציפה כאמור דאגה גדולה מתחום הענן שהוא התחום הצומח ביותר בנייס והתחום הרווחי ביותר. הכנסות הענן אומנם גדלו ב-24% והגיעו ל-500 מיליון דולר, אבל מדובר בנתון נמוך מהצפי בכ-3 מיליון דולר. מעבר לכך, כשמבודדים את הצמיחה האורגנית (בניכוי רכישת LiveVox שתרמה 35 מיליון דולר להכנסות) מגלים כי הצמיחה בענן היא 15% בלבד.
חשש נוסף הוא השחיקה ברווחיות הגולמית שעלולה לבטא תחרות מוגברת מהמתחרות הגדולות וסייספורס בראשן. וכל החששות האלו שיש כאמור את החשש מהחלפת מנכ"ל בעיתוי הנוכחי.
טיילר ראדקה, סיטיגרופ: "הזכרתם שזמן ההכרה בהכנסות בענן השתנה מעט. האם מדובר בשינוי בצד הלקוחות או בתנאים חדשים של הכרה בהכנסות? ומה הצפי לגידול בהכנסות ענן בשנה הבאה?"
בת' גספיץ', סמנכ"לית כספים (CFO): "ראשית, אין שינוי בתנאי החשבונאות. אבל אנחנו רואים יותר עסקאות גדולות בשבע-ושמונה ספרות, במיוחד עם פתרונות AI מתקדמים, שמצריכים פריסה מורכבת יותר. זה מאריך את זמן ההכרה בהכנסות, אך מייצר לקוחות נאמנים מאוד. לגבי הצפי, אנו רואים האצה בצמיחה ברבעון הרביעי, עם דינמיקה חיובית בעסקאות."
ברק עילם: "נכון מאוד. אנו רואים סימנים חיוביים באוקטובר, ומצפים להמשך מגמה זו ברבעון האחרון."
סיטי פניגרהי, מיזוהו: "המעבר לענן עדיין משמעותי, אך הצמיחה נראית איטית יחסית בהשוואה לשנה שעברה. האם אתם רואים עיכוב מצד לקוחות במעבר לענן, או שזה קשור לתהליכי הערכה טכנולוגיים של פתרונות AI?"
ברק עילם: "לא מדובר בעיכוב משמעותי. למעשה, אנו רואים מגמה ברורה של מעבר מהיר יותר בקרב לקוחות גדולים. מתחילת השנה זכינו ביותר מ-100 לקוחות גדולים שעברו מענן קיים או מספקי פתרונות מיושנים לפלטפורמת CXone שלנו. הייחוד שלנו טמון ביכולת לא רק להעביר לקוחות לענן, אלא להציע להם פתרונות אוטומציה מבוססי AI המייעלים את שירות הלקוחות שלהם."
מטה מרשל, מורגן סטנלי, "הזכרתם שעסקאות גדולות לוקחות יותר זמן להטמעה. האם מדובר בעסקאות שנחתמו בשנה שעברה או חדשות? והאם ישנה התקדמות במיזוג LiveVox לתוך הפלטפורמה שלכם?"
בת' גספיץ': "הפתרונות החדשים שלנו, כמו Autopilot ו-Copilot, נכנסו לשוק בשנה שעברה וזכו להצלחה רבה. בעסקאות גדולות יש מורכבות רבה יותר, אך הלקוחות מבינים את הערך הגבוה. לגבי LiveVox, אנו רואים אינטגרציה מוצלחת של הפתרונות שלה לתוך CXone."
רישי ג'לוריה, RBC קפיטל מרקטס: "האם הזמן עד להטמעת עסקאות משתנה בגלל המורכבות של פתרונות ה-AI? ומה הצפי שלכם לצמיחה בענן בשנים הקרובות?"
ברק עילם: "בהחלט, ככל שהפתרונות מורכבים יותר, כך זמן ההטמעה מתארך, אך זה טבעי בשוק שלנו. לקוחות רוצים פתרונות מותאמים, והטמעה איכותית לוקחת זמן. אנו צופים צמיחה מואצת בענן בשנה הבאה, במיוחד עם התקדמות האוטומציה בשירות הלקוחות."
ג'ים פיש, פייפר סנדלר: "נראה כי רכשתם את Playvox מוקדם יותר השנה בשביל זה. מה הערך האסטרטגי שהרכישה מוסיפה, ומה הצפי לתרומתה בעתיד?"
בת' גספיץ': "רכישת Playvox היא בעיקר רכישת טכנולוגיה שנועדה לשפר את היכולות שלנו. מדובר בתוספת קטנה יחסית במונחי הכנסות, אך חשובה מבחינה אסטרטגית. אנו כבר רואים אינטגרציה מוצלחת לפלטפורמה שלנו."
בילי פיצסימונס, ג'פריס: "ראינו בתקופה האחרונה שחקנים נוספים מציגים פתרונות AI. איך נייס שומרת על יתרון בשוק תחרותי כזה?"
ברק עילם: "היתרון שלנו טמון ביכולת שלנו לשלב את הידע והניסיון שלנו בניהול אינטראקציות לקוחות בזמן אמת. בעוד חברות אחרות מציעות פתרונות כלליים, אנחנו מתמקדים באוטומציה מותאמת אישית, מה שמביא ערך אמיתי ללקוחות."
האם נייס מנצחת את סיילספורס?
ארג'ון בהאטיה, וויליאם בלייר: "מה המפתח לנצח בעסקאות מול מתחרים כמו Salesforce ואחרים?"
ברק עילם: "המפתח הוא הבנה מעמיקה של שירות הלקוחות. מערכות CRM טובות כמערכת ניהול, אבל CXone נועד לאוטומציה של שירות הלקוחות בזמן אמת, וזה הבדל משמעותי שמוביל לניצחונות רבים."
טים הורן, אופנהיימר: "האם הצמיחה בענן תימשך בשנה הבאה? והאם יש סימנים ללחץ תחרותי בשוק?"
בת' גספיץ': "בהחלט. אנו רואים סימנים ברורים להמשך צמיחה מואצת בענן ברבעון הבא. לגבי תחרות, היכולות שלנו ב-AI ויחסי הלקוחות החזקים שלנו ממצבים אותנו היטב בשוק תחרותי."
מייקל פונק, בנק אוף אמריקה: "מה צפוי מבחינת הזמן להטמעת עסקאות גדולות? ומה מצב התחרות באזורים גיאוגרפיים שונים?"
- 7.לרון 27/01/2025 08:23הגב לתגובה זוהאנליסטים מודאגים אל תידאגו אתם!האנליסטים לא נחנו בראיית הניסתר והעתידהם חוזים כמוכםמוכרים בירידות קונים בעליותאני לא מסתמך עליהם! נתחו בעצמכם בכל דרךאל תיסתמכו על ידע של אחרים במיוחד לא לגבי העתידכידוע!!
- 6.הוא רוצה לפרוש בשיא לכן מבחינתו התזמון לא בעייתי (ל"ת)007 17/11/2024 19:53הגב לתגובה זו
- 5.לרון 17/11/2024 16:25הגב לתגובה זוכך יש כאלה שעוזבים בשיא,לו למשל בוריס בקר היה יודע לעזוב בזמן....
- 4.לרון 17/11/2024 16:23הגב לתגובה זוואין סיבה שגם המנהל החדש ,מי שלא יהיה,ידע למצוא עוד דרכים לצמוח,סבלנות זה שם המשחק
- לרון 18/11/2024 06:46הגב לתגובה זו"לא" ידע
- 3.לרון 17/11/2024 16:21הגב לתגובה זווקטי של ARKK אצלם הכל מתקדם,אך במציאות הדברים מתנהלים אחרת וכל ההייטק אפילו גוגל מיקרוסופט וAMD מרוויחים פחות ,תהליך נורמלי לחלוטין אחרי התרחבות בא כיווץ ולא משנה מה הסיבות!
- לרון 27/01/2025 10:42הגב לתגובה זושמתם לב היום!
- 2.מחכה לה ב-150 דולר (ל"ת)חיים 17/11/2024 15:34הגב לתגובה זו
- 1.מבין עניין 17/11/2024 15:02הגב לתגובה זובודק אם כדאי כניסה. מה אומרים?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
