בליץ  רפאל מוזינסקי
צילום: בליץ

בליץ השלימה תהליך רישוי ותקינה באיחוד האמירויות להזמנת 600 קטנועים

ההיקף המצטבר של ההזמנה, הכולל את עלות רכישת הקטנועים, סוללות ומטענים וכן שירותים נוספים, מוערך בכ-4 מיליון דולר
דור עצמון |

חברת בליץ בליץ 11.61% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק קטנועים חשמליים סיימה את הבחינה הראשונית (Initial testing) ותהליך הרישוי והתקינה המתאימים (Homologation) עם שותף עסקי מקומי באיחוד האמירויות, אשר היוו תנאי להזמנה של כ-600 קטנועים מסוג X3000 על פני תקופה של כ-24 חודשים.

במסגרת ההזמנה לא נקבעה מקדמה כספית. הקטנועים יסופקו לזכיין בהתאם למחירון החברה, על פיו רכש הזכיין כ-3 קטנועים ששימשו את הזכיין לצורך הבחינה הראשונית ותהליך הרישוי. ההיקף המצטבר של ההזמנה, הכולל את עלות רכישת הקטנועים, סוללות ומטענים וכן שירותים נוספים, מוערך בכ-4 מיליון דולר.

בנוסף, במסגרת ההזמנה נקבע כי הזכיין ישמש כמפיץ בלעדי של בליץ באותו אזור לתקופה של כשנתיים, החל מתאריך ה-28.2.2023. הזכיין יפעל לשיווק הקטנועים של החברה, ללקוחות פוטנציאליים. כמו כן, במסגרת ההזמנה הסכימו הצדדים להתקשר בתוך כ-90 יום החל מתאריך ה-28.2.2023 בהסכם זיכיון מפורט ביחס לקטנועי החברה באיחוד האמירויות.

עוד הוסכם על ידי הצדדים, כי במקרה שהזכיין לא יעמוד בהתחייבויותיו, לבליץ הזכות למנות זכיין או מפיץ אחר בחלוף תקופה של שנתיים. החברה תהיה מחוייבת להמשיך ולספק שירותים וחלקי חילוף במשך תקופת האחריות שהינה לשנתיים. כפי שנמסר לחברה, הזכיין הינו חברה ותיקה המתמחה ביבוא ביגוד ממותג ללקוחות קצה המתאימים לפרופיל לקוחות החברה.

להערכת בליץ ההזמנה עשויה לסייע לחברה ולזכיין במאמציהם לחשוף את הקטנועים, הטכנולוגיה והשירות שבאפשרותם להציע, ללקוחות פוטנציאליים באיחוד האמירויות. הוסכם כי הזכיין יפעל להרחבת שיתוף הפעולה עם החברה, מעבר למסגרת ההזמנה, להזמנת קטנועים בהיקף שנתי של כ-1,200 יחידות, אולם יובהר כי הסכמה זו הינה הצהרתית בלבד ואינה מחייבת.

רפאל מוז'ינסקי מנכ"ל בליץ: "אני שמח לעדכן כי אנו עומדים ביעדים שהצבנו לעצמינו לחדור בהצלחה לשוק חדש נוסף ומשמעותי וזאת לאחר שסיימנו בהצלחה את הבחינה הראשונית ותהליך התקינה. ההזמנה הפוטנציאלית אשר עומדת על כ-4 מיליון דולר והינה פתח כניסה לשוק חדש, שוק משמעותי אשר יכול להביא את בשורת הקטנועים החשמליים שלנו ושירותיה הנלווים של חברת בליץ מוטורס, לחצי האי ערב. זוהי הבעת אמון נוספת במודל העסקי, באיכות האופנועים, הסוללות ובפרט במעטפת השירותים והמידע שאין שני לה בתחום בו בליץ מתמחה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותרשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיות

חשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים

עוזי גרסטמן |

ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום. 

על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.

קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.

ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.


כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? האם זה הזמן למניות הנדל"ן?

מניות הבנקים, נובה, אלביט, המניות הדואליות ומניות האנרגיה המתחדשת

מערכת ביזפורטל |


הבורסה צפויה לפתוח את השבוע בירוק. המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי של 0.25%. Elbit Systems Ltd. 2.42%   תעלה בזכות ארביטראז' חיובי כ-1.75%, Nova Lifestyle -1.82%  תוסיף כמעט 2%. הנה רשימת המניות הכבדות (הקליקו לרשימת כל המניות הדואליות ופערי הארביטראז'):



הסיפור של היום יהיה כנראה הבנקים. ביום שישי פרסם הצוות הבין משרדתי שדן במיסוי על הבנקים את ההמלצות שלו. הוא ממליץ על מיסוי יתר בשל רווחי יתר, אך מסביר שמדובר בפעולה שדורשת את הדרג המדיני. הדרך למיסוי יתר היא ארוכה. אבל בהינתן אי הוודאות נראה שהסקור יסבול מתשואת חסר יחסית. 

בינתיים הבנקים, בנק ישראל, משרד התקציבים נגד המהלך. ולכן, לא ברור איך זה ייסגר, אבל זה יכול להעיק את מניות הבנקים בתקופה הקרובה. על פי הצוות,  יש הצדקה למס על רווחי היתר. הצוות קובע כי העלייה החדה בריבית בשנים האחרונות הובילה את הבנקים לרווחיות חריגה, בין היתר בשל מאפיינים מבניים של המערכת הבנקאית בישראל: ריכוזיות, תחרות מוגבלת, חסמי כניסה גבוהים, סיכון עסקי נמוך וסביבה רגולטורית תומכת.

הצוות מדגיש כי ההחלטה בידי הדרג המדיני אם יוחלט, בהתאם להמלצות להעלות את המיסוי, אזי, המודל המועדף הוא מס רווח דיפרנציאלי על רווחים חריגים, כלומר רווחים הגבוהים ביותר מ־50% מהממוצע המתואם של השנים 2018–2022 - תקופה שאופיינה בסביבת ריבית נמוכה. המס, לפי ההצעה, יהיה בהוראת שעה למספר שנים מוגבל. לדברי הצוות, מודל זה מאפשר לאזן בין הרצון למסות רווחי יתר לבין צמצום פגיעה אפשרית בתחרות, ביציבות המערכת ובוודאות העסקית.

בנק ישראל הביע התנגדות נחרצת למסקנות הדו"ח. נציג הבנק בצוות פרסם דעת מיעוט וטען כי מיסוי סקטוריאלי של הבנקים סותר את עקרונות היסוד של מערכת המס, עלול ליצור עיוותים במשק, לפגוע בוודאות העסקית ולהרתיע שחקנים חדשים - בניגוד למטרה של הגברת התחרות. עוד נטען כי אם יוחלט בכל זאת על הטלת מס, אין להחילו לפני ינואר 2027, ויש להגדירו מראש כמס זמני ומוגבל לשנה אחת בלבד.